Vorige week reed ik met mijn V40 uit 1996 op een rijksweg. Ik remde voor een oranje stoplicht; rem en koppeling ingetrapt en stond bijna stil. In mijn spiegel zag ik een vrachtwagen met een veel te hoge snelheid opdoemen; het stoplicht zou hij nooit halen. Ik liet de koppeling opkomen terwijl de auto nog in de 3e versnelling stond. Dankzij het enorme koppel van de zeer soepele 1.8 motor trok de auto probleemloos op en kon ik (door rood) op de vluchtstrook gaan rijden. Toen ik naar links keek, zag ik de vrachtwagen naast mij rijden. Als ik was blijven staan, was er een zeer ernstige aanrijding ontstaan. Een engeltje reed mee in mijn heerlijke en veilige auto.
Op dat moment wist ik: nooit meer een andere auto dan een Volvo!
Volvo bedankt!
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Da's voor mij ook wel de reden om in een Volvo te rijden, ik heb een keer een personenauto in m'n kofferbak gehad ook voor een verkeerslicht. Dit was overigens wel in m'n lesauto V40. De lesauto had minimale schade en de botsauto had z'n moterkap dubbelgevouwen en ingekort.
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 2nd Gear member
ik heb zelf eens met mijn eerste auto, rover 111 achterop een volvo 850 gezeten, gevolg de rover deed het niet zo goed meer en de volvo had niet veel meer dan een paar krasjes en een scheur in de bumper. toen wist ik het, ik ga voor een volvo. nu 7 jaar later alsnog een volvo gekocht.
groet,
martin
groet,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- menjo
- 7th Gear member
Mijn vader reed een keer in Engeland met z'n Saab 9000 achter op een stilstaande Range Rover die vervolgens tegen een eend aan rolde. Eend compleet total loss en de range rover aan de voorkant redelijk in elkaar. De politie geloofde alleen niet dat mijn vader eerst nog tegen die range rover aan had gezeten en stuurde hem dus weg, de Saab had namelijk geen enkel krasje. Ze dachten dat die man in de Range rover de schuld in de schoenen van m'n vader wilde schuiven 
Kan je nog geld besparen zo'n zweedse auto :twisted:

Kan je nog geld besparen zo'n zweedse auto :twisted:
- Turbo4
- 2nd Gear member
dit heeft weinig met een volvo te maken :? met een ferrari was je nog sneller weg geweestjellespa schreef:Vorige week reed ik met mijn V40 uit 1996 op een rijksweg. Ik remde voor een oranje stoplicht; rem en koppeling ingetrapt en stond bijna stil. In mijn spiegel zag ik een vrachtwagen met een veel te hoge snelheid opdoemen; het stoplicht zou hij nooit halen. Ik liet de koppeling opkomen terwijl de auto nog in de 3e versnelling stond. Dankzij het enorme koppel van de zeer soepele 1.8 motor trok de auto probleemloos op en kon ik (door rood) op de vluchtstrook gaan rijden. Toen ik naar links keek, zag ik de vrachtwagen naast mij rijden. Als ik was blijven staan, was er een zeer ernstige aanrijding ontstaan. Een engeltje reed mee in mijn heerlijke en veilige auto.
Op dat moment wist ik: nooit meer een andere auto dan een Volvo!

Tofast4you
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mijn eerste 940 werd totall-loss gereden door een landbouwvoertuig van 3,5 ton op een rotonde. Had dit niet kunnen na vertellen in onze tweede auto (AX). Volvo for Life! Gelijk die AX maar ingeruid voor een tweede Volvo.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Het gaat natuurlijk om de feel good die Volvo heeft. De V40 is zo soepel dat hij ook in dit soort situaties niet afslaat. Het was nogal een schrik en was heel blij dat ik juist op dat moment in zo'n goede auto zat.
dit heeft weinig met een volvo te maken :? met een ferrari was je nog sneller weg geweest
- Claudia66
- 1st Gear member
Heb zelf 2x zwaar auto ongeluk gehad, met 1x zelfs een revalidatie van 1,5 jaar. Ik reed destijds resp. Opel Vectra en Saab 9-3.
Dat de Saab mijn leven heeft gered, is later door de reconstructie duidelijk geworden. Met een Volvo (nog) nooit iets gehad, maar de Zweedse degelijkheid cq veiligheid maakt ws wel, dat ik dit stukje nog kan schrijven!
Groetjes, Claudia
Dat de Saab mijn leven heeft gered, is later door de reconstructie duidelijk geworden. Met een Volvo (nog) nooit iets gehad, maar de Zweedse degelijkheid cq veiligheid maakt ws wel, dat ik dit stukje nog kan schrijven!

Groetjes, Claudia
V40- 1.8 G3- Phase 1-zwart metallic