Even goed teruglezen: er bestaat geen update met versie 2.0. "Service 2.0" is een dienstverleningsconcept van Volvo waarbij tijdens een normale onderhoudsbeurt ook de software van diverse elektronische modules in de auto wordt geüpdatet naar de laatste op dat moment beschikbare versies. Wat er wordt geüpdatet en naar welke versie, verschilt daarom per auto en per moment. Wat er precies in de updates zit, is mij niet verteld (ook niet gevraagd), ik weet ook niet of de dealer het weet, die krijgen w.s. ook gewoon een softwarepakket van Volvo.guidov schreef: Sinds wanneer is die update 2.0 bij de dealer? Mijn veertigje heeft vorige maand z'n 40k beurt gehad, maar is me nog niet echt opgevallen kwa verbetering bij laag toerental. Dus wat is aan te raden om te doen?
Ik zou gewoon de dealer vragen of hij weet heeft van een software update die jouw probleem zou kunnen verhelpen (en die nog niet op de auto zit). Ik vraag me wel af of zo'n mogelijke tussentijdse update de moeite waard is qua tijd/kosten...