Beste forumleden.
Gisteren na het starten van mijn V50 merkte ik dat hij stationair onrustig loopt.
Ik hoor een soort trilling / resonantie /tikken ergens aan de voorkant van het blok komen.
Op de snelweg merkte ik een hele hoge lichte fluittoon.
Vanmorgen ben ik langs de Volvo dealer gereden en nadat hij met een soort stethoscoop had geluisterd was zijn vermoeden een kapotte turbo......of iig een turbo die aan het kapot gaan was.
Kunnen dit idd sympthomen zijn van een defect aan de turbo?
gr
John
Kapotte turbo?
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Welke motor heb je en wat is de km stand?
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28889
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De geluiden kunnen wijzen op een probleem met de turbo. Heeft de dealer nog iets gezegd over een oplossing van het probleem.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Ik heb een 1.6 Hdi...met 245000 op de teller.
Er is een sterk vermoeden dat het de turbo is....
Wil hij met zekerheid iets kunnen zeggen zal eea onderzocht moeten worden en dan moet ik hem achterlaten.
Ik heb de auto een maand geleden in Venlo bij een merkdealer gekocht en heb nog 5 maanden Bovag garantie.
Afspraak met verkopende dealer was dat als er iets aan de auto was dat ik hem na zou laten kijken bij de Volvo... en dan afhankelijk van wat er uit kwam konden zij beslissen of de auto in Venlo of bij de dealer in mijn woonplaats worden gerepareerd.
Er is een sterk vermoeden dat het de turbo is....
Wil hij met zekerheid iets kunnen zeggen zal eea onderzocht moeten worden en dan moet ik hem achterlaten.
Ik heb de auto een maand geleden in Venlo bij een merkdealer gekocht en heb nog 5 maanden Bovag garantie.
Afspraak met verkopende dealer was dat als er iets aan de auto was dat ik hem na zou laten kijken bij de Volvo... en dan afhankelijk van wat er uit kwam konden zij beslissen of de auto in Venlo of bij de dealer in mijn woonplaats worden gerepareerd.
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Klinkt inderdaad als de turbo. Heeft mijn buurman ook gehad met zijn 1.6d met 270.000km.
Mooi dat je garantie hebt. Snel laten fixen na diagnose!
Mooi dat je garantie hebt. Snel laten fixen na diagnose!
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Ik zit ook nog op een reactie te wachten van de verkoper....of hier repareren of in Venlo..
Motor klinkt ook erg rauw...
Motor klinkt ook erg rauw...
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Weer terug uit Venlo...trilling leek weg maar thuisgekomen begon het weer.
Volgens de monteur daar was het het hitteschild rond de turbo.
Hij liet me ook zien dat er een klein beetje speling op het turbo asje zat (halve mm)maar dat was niet erg zij hij.
Als ik zeg maar mijn hand op de turbo leg bij stationair draaien wordt de trilling een stuk minder.
Zou het zowel het hitteschild als de turbo zelf kunnen wezen?
IIg komen ze hem een Zaterdag weer halen.
Volgens de monteur daar was het het hitteschild rond de turbo.
Hij liet me ook zien dat er een klein beetje speling op het turbo asje zat (halve mm)maar dat was niet erg zij hij.
Als ik zeg maar mijn hand op de turbo leg bij stationair draaien wordt de trilling een stuk minder.
Zou het zowel het hitteschild als de turbo zelf kunnen wezen?
IIg komen ze hem een Zaterdag weer halen.
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als de turbo zelf rammelt is het niet best. Turbo moet speling hebben, is namelijk een zwevend lager, en lager met geringe speling zou teveel weerstand bieden en de hoge toerentallen (150.000 toeren/min!) niet aan kunnen. Denk dus niet dat het uit de turbo zelf komt.
Heeft de auto ook verminderd vermogen of houdt hij in?
Heeft de auto ook verminderd vermogen of houdt hij in?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Geen van beide Ed...hij rijdt super....verbruik is gem. 1.18.edraket schreef: Heeft de auto ook verminderd vermogen of houdt hij in?
Hij klinkt alleen een beetje rauw tijdens het rijden en hij ratelt / tikt / resoneert bij het stationair draaien.
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......
