C30 geeft het op.

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blomme.arch
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 11.02.2008 - 16:59
Locatie: Vlaanderen

Verleden week donderdag onderweg de C30 moeten laten staan.
Hij kon nog slechts 90 km rijden en gerommel onder de motorkap.
Vrij vlot opgehaald door Volvo Assistance.

Deze morgen telefonisch nieuws van de garage: defecte turbo, minstens 2 injectoren,...
De kosten worden voorlopig geraamd op 2.500,00 à 3.000,00 € :(

Straks even persoonlijk gaan peilen bij de garagist.
Waarschijnlijk zullen we hem uit roulatie moeten nemen en verkopen.
Lijkt mij toch vrij vroeg om met dergelijke defecten geconfronteerd te worden: 95.000 km (C30 Summum - 2007).
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

Het kan natuurlijk wel, maar het lijkt me wat veel schade ineens. Meestal houden de turbo's van de 1.6 motoren het wat langer uit, maar dat is ook afhankelijk van hoe ermee gereden wordt en hoe de staat van onderhoud is. Injectoren bij nog geen ton is eigen belachelijk, zeker als het er 2 tegelijk zijn.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

jtb81 schreef: Het kan natuurlijk wel, maar het lijkt me wat veel schade ineens. Meestal houden de turbo's van de 1.6 motoren het wat langer uit, maar dat is ook afhankelijk van hoe ermee gereden wordt en hoe de staat van onderhoud is. Injectoren bij nog geen ton is eigen belachelijk, zeker als het er 2 tegelijk zijn.
gebeurt toch wel vaker dan je denkt, vriend met zelfde gehad met zijn ford en volvo (1 injector dan wel). Turbo is altijd afhankelijk van onderhoud staat en hoe er mee om gegaan wordt (vooral dit laatste).
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29482
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vind het een behoorlijke motorschade bij een relatief lage km stand.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
inbedrijf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21

Dit is echt te absurd voor woorden, voor een auto met relatief weinig km voor een diesel of je hebt hem constant vol gas gereden (wat mij sterkt lijkt)
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29482
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heb je de dealer al gevraagd of de reparatiekosten niet wat minder kunnen worden?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik geloof nooit zo in een auto die stuk is en dan opeens 2 hele grote storingen in een keer heeft. Zoek goed uit of de injectoren echt wel stuk zijn. Turbo komt bij de 1.6D helaas wel vaker voor. Is er geen coulance regeling? Aan de andere kant is jouw auto volgens mij van 2007, en dan lijkt me dat niet van toepassing.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
blomme.arch
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 11.02.2008 - 16:59
Locatie: Vlaanderen

Update:

De motor heb ik open gezien.
Aan de dichting van één injector is een lek ontstaan (kon je mogelijks wel horen door blaasgeluid onder de kap).
Hierdoor is er roet in de olie beginnen draaien.
Gevolg hiervan is blijkbaar dat deze smurrie overal rond wordt gestuurd, dat de turbo vast loopt (moeren van de as waren ver van de oorspronkelijke plaats terug te vinden), leidingen vol kleverig goed.
Te vervangen: minstens 1 injector, alle leidingen van en naar (per koppel injectoren), turbo en alle omgevende leidingen, carter demonteren, volledig reinigen van de motor.
Kostprijs om hem weer rijdend te krijgen: 1.500,00 € - indien we tegelijkertijd de stukken vervangen die normaal bij 120.000 km worden vervangen (bv. roetfilter) zitten we al gauw bij 2.400,00 €.

Gevolg: nieuwe V40 besteld mits extra inspanning op offerte en overname 'wrak'.
Eindconclusie: vrouwke gelukkig met haar nieuw machien...
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29482
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik hoop dat je in ieder geval een heel mooi aanbod hebt gehad als je een V40 gaat kopen.
Laatst gewijzigd door lint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Karizma
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 27.12.2007 - 15:05

Toch blij dat ik van die 1.6D vanaf ben.
Dat is nu toch echt een Volvo onwaardige motor.

Mijn ouders blijven ook maar van het ééne naar het andere probleem gaan met hun s40
C30 1.6D Kinetic
V60 D3 Summum
Plaats reactie

Terug naar “C30”