Reservewiel?
-
- 4th Gear member
Hmmm ja, bij de dealer (stond toevallig een V40 zonder wiel)...blijkt het naafgat 2 mm groter (en bij nazoeken blijkt het wiel van een S80/V70 van voor 2007 inderdaad 65mm tegen 63 voor modellen na 2007 - en de huidige v40). De dealer gaf aan dat het op zich geen probleem moet zijn, omdat de bouten centreren en het wiel daardoor op de juiste plek komt te zitten.
Het is natuurlijk maar een noodwiel en ik ben niet van plan er meer dan een noodzakelijk ritje naar de eerstvolgende bandenshop te maken (maar ja, in Zweden?). Of moet ik een centreerringetje proberen te scoren? (http://www.velgenexpress.nl/Naafgat%20/ ... eter...zit ook in Tilburg zo te zien...)
edit: al gevonden, voor 5 euro meteen ophalen.
Overigens nog even nagevraagd bij de dealer: noodwiel voor v40: 115/90 R15, [bcolor=#FF0000]280,00 euro ex BTW[/bcolor]... (en een krik, 60 ex BTW)
Ben ik nu toch geholpen voor 70 euro, wiel, krik + ringetje.
Het is natuurlijk maar een noodwiel en ik ben niet van plan er meer dan een noodzakelijk ritje naar de eerstvolgende bandenshop te maken (maar ja, in Zweden?). Of moet ik een centreerringetje proberen te scoren? (http://www.velgenexpress.nl/Naafgat%20/ ... eter...zit ook in Tilburg zo te zien...)
edit: al gevonden, voor 5 euro meteen ophalen.
Overigens nog even nagevraagd bij de dealer: noodwiel voor v40: 115/90 R15, [bcolor=#FF0000]280,00 euro ex BTW[/bcolor]... (en een krik, 60 ex BTW)
Ben ik nu toch geholpen voor 70 euro, wiel, krik + ringetje.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 4th Gear member
Er zat een krik bij
Ook al gechecked of die past, gaat netjes over de flens en tegen het steunpunt 

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- OGA244
- 8th Gear member
het is natuurlijk andersom, € 70,-- af fabriek is niet duur...lint schreef: Wat is een noodwiel achteraf aangeschaft belachelijk duur. Jij bent mooi geholpen voor € 70.
af dealer moet die dealer een band, een velg, een krik en een wielmoersleutel los bestellen, daarbij moet hij de band ook nog op de velg monteren
-
- 4th Gear member
En waar blijft die 300 euro verschil dan (totaalprijs wiel plus krik plus sleutel incl. BTW tegen de 370 euro) als in "meerprijs"? Als ik bij een willekeurige autoshop een stalen velg met een simpel bandje, krikje en sleutel bestel zou het me verbazen als ik daar meer dan 125 euro voor neer moet tellen.
Dat bedrag koop je met gemak een volwaardig stalen wiel met band.
Op de velg staat een code: 4.00 x 17 x 50. Is dat Breedte x Inchmaat x ET?
Dat bedrag koop je met gemak een volwaardig stalen wiel met band.
Op de velg staat een code: 4.00 x 17 x 50. Is dat Breedte x Inchmaat x ET?
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- OGA244
- 8th Gear member
En dat willekeurige stalen velgje van die willekeurige autoshop past dan ook nog?
Een "volwaardig wiel" als reservewiel klinkt natuurlijk wel aardig maar is qua omvang heel simpel onbruikbaar in een V40.
Af fabriek had je voor het noodwiel € 70,-- betaald en had de dubbele laadvloer van nog eens € 70,-- een verplichte extra geweest
Een "volwaardig wiel" als reservewiel klinkt natuurlijk wel aardig maar is qua omvang heel simpel onbruikbaar in een V40.
Af fabriek had je voor het noodwiel € 70,-- betaald en had de dubbele laadvloer van nog eens € 70,-- een verplichte extra geweest
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.