rembekrachtiging

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
wilco73
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.07.2014 - 13:55

Ik heb een sissend rempedaal in mijn 2000 V70 (nieuw model) Na wat op het forum rondgeneusd te hebben kom ik op een kapotte rembekrachtiging. Is zoiets makkelijk zelf te vervangen? Heb zelf geen ervaring hiermee. Is er iemand die me hierover zo willen adviseren en misschien kan helpen? Ik woon in Rotterdam Ommoord. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door wilco73 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

alles valt of staat met jouw sleutelervaring. Rembekrachtiger zit niet echt op een plek waar je lekker bij kunt. Daarbij heb je grote kans dat je na afloop de remmerij moet ontluchten. Het zijn wel je remmen, schijnen best makkelijk te zijn onderweg
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik zou er niet zomaar aan beginnen. Zijn heel veel auto's met sissend geluid bij remmen. Hoeft helemaal niet nadelig te zijn, of een lekkende remverdeler te zijn. Het sissende geluid wordt vaak veroorzaakt op het punt waar het armpje wat weer aan je pedaal zit de rembekrachtiger in gaat. Daar zit een dichting, vaak van plastic en die wil door de jaren gaan rotten. En daar heb je een sissend geluid als die weer naar buiten komt (dus na het intrappen van de rem). Vaak afhankelijk van het weer dat het onstaat. Meestal in de zomer, in de winter zal het minder zijn. Dit geluid blijft ook heel lang aanwezig, want de ruimte waarlangs het ontsnapt is minimaal. Vooral in stadsverkeer als je vaker remt.

Je kunt de remdruk laten meten, weet je meteen of echt de rembekrachtiger defect is. Heb je ander gevoel in het pedaal, of lekt er remvloeistof. Mis je sneller remvloeistof. Heb je het idee dat je het pedaal door kunt stampen om het zo maar te zeggen.

Als er echt problemen zijn met de remdruk zal de ABS dit ook opmerken en er waarschuwingen/foutmeldingen op het scherm komen.

Als je hem vervangt zal ik wel een nieuwe plaatsen, kost wat, maar je wilt dezelfde klus echt niet 2x doen in een week.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”