lint schreef:
Het is hier al eerder gezegd, het personeel is altijd de grote verliezer bij dit soort toestanden.
Zeker, geschikte lui bij Furness Hengelo. Heb destijds de S60 van de verkoper overgenomen.
Ik hoop dat ze er weer bovenop komen, via een andere eigenaar. Furness dekt in het oosten des lands toch een heel gebied af als Volvo dealer.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
De Volvo-divisie is heus gezond (of er moeten rare dingen gebeurd zijn..) en zal doorstarten of snel worden overgenomen. De Volvo verkopen breken sinds de V60 D6 en V40 D2/D4 records, after sales komt hierdoor ook snel in de lift
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
daarbij begrijp ik dat het gerespecteerde bedrijven zijn met een eigen klantenkring en het moet eenvoudig zijn vast te stellen of de vestigingen winstgevend kunnen zijn. Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde van grote dealergroepen is al het compleet vreemde merken zijn zijn zoals bij koops
NielsPHEV schreef:
daarbij begrijp ik dat het gerespecteerde bedrijven zijn met een eigen klantenkring en het moet eenvoudig zijn vast te stellen of de vestigingen winstgevend kunnen zijn. Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde van grote dealergroepen is al het compleet vreemde merken zijn zijn zoals bij koops
je bedient een markt met alle segmenten daarin, dat mag van de verschillende importeurs alleen niet onder één dak (van multibrand importeur Pon ook niet)
Oceanracer schreef:
Tja, jaren lang moesten de dealerbedrijven maar groeien en groeien. The sky was the limit! Net als de overhead. En nu het minder goed gaat in de business, tja dan vallen die enorme bedrijven om. Gevalletje grootheidswaanzin....
En ze blijven maar doorgroeien. De van Mossel groep ligt al op de loer.
Wij doen regelmatig zaken met dealers uit de Cosmo groep en leasmaatschappijen binnen de Koops-Furness groep en hoorden afgelopen vrijdag al dat het niet goed ging aangezien DAF Trucks geen onderdelen meer aan de truck dealers wilde leveren.
Vanmorgen kregen we ook al te horen dat er een hele grote kans is dat er op een faillissement aangestuurd gaat worden.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020) V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Gezien mijn persoonlijke ervaring met diverse VW-bedrijven van Van Mossel, mogen we met z'n allen hopen dat Furness weer als zelfstandig bedrijf kan doorgaan met een eerlijke geldschieter....
Erg hard voor de medewerkers van Furness, niemand zit te wachten op onzekerheid in deze dagen. Ik zie dat een deel van de Koops-Furness bedrijven al failliet verklaard is, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Furness Car is volgens het register alleen een BV voor het onroerende goed, het dealerbedrijf hangt onder Furness Car Oost BV, die is nu nog in surseance.
Hoorde vanavond op het nieuws dat Koops-Furness nu helemaal failliet is. Erg zuur voor de werknemers, ik leef met ze mee.
Ik vraag me af of de onderneming voortgezet zal worden tijdens faillissement, alle medewerkers zijn immers ontslagen en de importeur zal geen auto meer willen leveren, tenzij meteen cash wordt afgerekend. Ik denk dat de de boel een tijdje stil blijft liggen totdat er een oplossing gevonden is. Dat kan zijn een complete liquidatie, maar het zou ook goed mogelijk zijn dat de operationeel gezonde delen worden verkocht.
LEEUWARDEN - Het faillissement van Cosmo Trucks kost 55 Friese medewerkers hun baan. Zij kunnen zaterdag hun ontslagbrief op de deurmat verwachten. Moederbedrijf Koops Furness verkeerde al geruime tijd in moeilijkheden. Volgens cluster manager Anne Bijker schreven de vier Friese vestigingen van de divisie bedrijfswagens nog altijd zwarte cijfers. Het personeel houdt hoop op een doorstart, maar houdt er tegelijk rekening mee dat niet iedereen binnen boord kan blijven.