rijden met open schuifdak

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
volvos
Starter

Hallo Volvorijders, ik bezit een Volvo S 60 2,4 5 D automaat van 2008 . Dit jaar in januari gekocht.Deze heeft ook een schuifdak. Ik vraag mij af wat de beste instelling is , wanneer je met open schuifdak rijdt. Ik ga er van uit, dat je de airco uit schakelt en de ventilatie op hand bediening zet. Normaal , staat alles op automatisch en hoef ik alleen de temperatuur te regelen. Wat zijn jullie ervaringen met open schuifdak?
dbosker
6th Gear member

airco regelt zich automatisch als het schuifdak open gaat.

Stel je s.v.p. ook even voor - hebben we een apart gedeelte voor en .... we zijn hier dol op foto's

laatste Volvo (960) verkocht
Paul
Geartronic member

Ja ik laat de Climate Control meestal gewoon aan, maar zet hem soms ook uit.
Zet hem eigenlijk altijd uit in mijn D6, want dat scheelt weer stroom ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
lint
Geartronic member

Gewoon dak open en de climate control op automatisch laten staan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
volvos
Starter

Bedankt voor de reacties . Ik heb me eerst even voorgesteld elders hier op deze site. Wel even zoeken en prutsen. Soms kom je Engelse tekst tegen, ook een beetje raar. Maar goed : De vraag is ook , gaat de airco bij een open dak niet te hard werken. Normaal in huis , of op een kantoor, schip enz. , hou je de deuren en ramen gesloten, voor de goede werking van de airco. Mijn volgende vraag is ook , wat zijn jullie ervaringen over het gebruik? Hebben jullie het dak veel en graag open? Wat vinden jullie van het wind geluid? Onder 100 km/uur is het bij mij nog rustig.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

volvos schreef: Bedankt voor de reacties . Ik heb me eerst even voorgesteld elders hier op deze site. Wel even zoeken en prutsen. Soms kom je Engelse tekst tegen, ook een beetje raar. Maar goed : De vraag is ook , gaat de airco bij een open dak niet te hard werken. Normaal in huis , of op een kantoor, schip enz. , hou je de deuren en ramen gesloten, voor de goede werking van de airco. Mijn volgende vraag is ook , wat zijn jullie ervaringen over het gebruik? Hebben jullie het dak veel en graag open? Wat vinden jullie van het wind geluid? Onder 100 km/uur is het bij mij nog rustig.
Dat is dan kennelijk niet goed gegaan. Volgens jouw profiel heb je 2 berichten geplaatst en die staan in dit topic.
Je kunt je voorstel praatje (met foto's) hier kwijt: Even Voorstellen

Evengoed welkom hier :-)

Ik heb geen schuifdak, maar rij nog wel eens met een raam open. Dan zet ik de climate control uit. 8-)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
M@rcel
6th Gear member

De auto "weet" of deuren/ramen/dak open/dicht zijn. De ACC (Automatic Climate Control) past zich hieraan aan.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”