voor de kenners onder ons, zit er naast de meedraai functie nog verschil in de koplampen (halogeen of orgineel xenon)
dit ivm misschien monteren van een aftermarket setje xenon
en ik geen zin heb om over een x aantal kilometers weggesmolten koplampen te hebben, omdat deze de warmte niet aankunnen.
iemand enig idee/extra info???
xenon inbouwen in halogeenkoplampen c30 2011
-
- 2nd Gear member
Ik heb mijn halogeen koplampen vervangen voor deze set http://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit geen problemen mee.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
- maarten91
- 1st Gear member
oke, heb je perongelijk fotos van hoe je t ingebouwt hebt??Fabje schreef: Ik heb mijn halogeen koplampen vervangen voor deze set http://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit geen problemen mee.
en van je lichtbundel??
-
- 6th Gear member
@maarten als je zoekt op het forum staat er een heel topic over het inbouwen van xenon. Pilot pro line past bijvoorbeeld in zijn geheel in de koplamp. Alleen bij de volvo modellen kan er na verloop van tijd wel eens een storing optreden door piekstroom waardoor de ruitenwisser kapot gaat of erger. Ik heb dat helaas gehad, dus nu gewoon halogeen erin zitten, maar het lichtbeeld was wel erg fijn, ik had 5000k ingebouwd.
- maarten91
- 1st Gear member
V50 R schreef: @maarten als je zoekt op het forum staat er een heel topic over het inbouwen van xenon. Pilot pro line past bijvoorbeeld in zijn geheel in de koplamp. Alleen bij de volvo modellen kan er na verloop van tijd wel eens een storing optreden door piekstroom waardoor de ruitenwisser kapot gaat of erger. Ik heb dat helaas gehad, dus nu gewoon halogeen erin zitten, maar het lichtbeeld was wel erg fijn, ik had 5000k ingebouwd.
in mij eerdere autos had ik ook xenon, en daarbij had ik het ballast buiten de koplamp (dit ivm de warmte ontwikkeling)
maar de xenon heeft toch een externe + voeding?? (dus daar komt de piekspanning over, en niet over de orginale kabel?!?!)
-
- 2nd Gear member
Die ligt los aan de zijkant :pmaarten91 schreef: kijk, daar heb je wat aan!
waar heb je je ballast "verstopt/gemonteerd"??
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
-
- 6th Gear member
Dt heb ik destijds bij de v50 gedaan, wel even opletten, na een jaar bleek dat er wat vocht langs de rubber afdichting was gegaan, even afkitten en je hebt daar geen last meer van. Balast kan je op het linker sherm monteren, kunnen namelijk warm worden.
- maarten91
- 1st Gear member
dat warm worden dat wist ik, zag op youtube een filmpje van iemand dit t ballast ook in zn koplamp stopte....V50 R schreef: Dt heb ik destijds bij de v50 gedaan, wel even opletten, na een jaar bleek dat er wat vocht langs de rubber afdichting was gegaan, even afkitten en je hebt daar geen last meer van. Balast kan je op het linker sherm monteren, kunnen namelijk warm worden.
en goeie tip om t even af te kitten!!
- Longone
- 5th Gear member
Iedereen roept er wel lovend over, maar ik heb geen ballasten van Pilot gebruikt.
De startstroom I(max) is namelijk 8A, dus het electrisch systeem krijgt telkens flink op zijn donder.
Even ter vergelijk: Bij een 55W lamp en een kleine 14V, zit je normaliter op 4A dat er mag lopen aan stroom.
Een betere keus is bijvoorbeeld Maxxpro, die hebben slechts een aanloopstroom van 4.7A.
De startstroom I(max) is namelijk 8A, dus het electrisch systeem krijgt telkens flink op zijn donder.
Even ter vergelijk: Bij een 55W lamp en een kleine 14V, zit je normaliter op 4A dat er mag lopen aan stroom.
Een betere keus is bijvoorbeeld Maxxpro, die hebben slechts een aanloopstroom van 4.7A.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- maarten91
- 1st Gear member
xenon pak de spanning toch van een aparte draad van de accu?? (en aangestuurd word door de standaard verlichting?!?!)Longone schreef: Iedereen roept er wel lovend over, maar ik heb geen ballasten van Pilot gebruikt.
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Verschrikkelijk die aftermarket Xenon rotzooi. Volvo onterend
Origineel of anders niet.
Waarom niet vervangen voor Led. Zelfde lichtopbrengst al dan niet beter en geen aparte kastjes\draden.
Origineel of anders niet.
Waarom niet vervangen voor Led. Zelfde lichtopbrengst al dan niet beter en geen aparte kastjes\draden.
Laatst gewijzigd door mr_cox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'72 VW Kever 1200
-
- 2nd Gear member
Heb je een link die direct naar de juiste lamp gaat, dan sta ik er nog wel voor open ookmr_cox schreef:Waarom niet vervangen voor Led. Zelfde lichtopbrengst al dan niet beter en geen aparte kastjes\draden.

- mr_cox
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als dat zo is dan bied ik mijn excuses aan voor de verkeerd aangeleverde info.
Mijn broer kwam dit weekend met veel bombarie zijn nieuwe led koplampen laten zien. (Geen idee welke fitting). Volgens hem meer lichtopbrengst dan Xenon en zonder convertors e.d. Het zag er in de schemer al aardig indrukwekkend uit.
Dan nog blijf ik bij mijn statement dat ik geen aftermarket Xenon zou gebruiken en dan liever een kwalitatieve halogeenlamp verkies. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik een pietje precies ben wat betreft origineel houden.
Mijn broer kwam dit weekend met veel bombarie zijn nieuwe led koplampen laten zien. (Geen idee welke fitting). Volgens hem meer lichtopbrengst dan Xenon en zonder convertors e.d. Het zag er in de schemer al aardig indrukwekkend uit.
Dan nog blijf ik bij mijn statement dat ik geen aftermarket Xenon zou gebruiken en dan liever een kwalitatieve halogeenlamp verkies. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik een pietje precies ben wat betreft origineel houden.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'72 VW Kever 1200
'72 VW Kever 1200
- Longone
- 5th Gear member
Ik heb alles op internet met LED H7 bekeken, wordt wel steeds beter, maar het is momenteel nog niet echt "rijp" als koplampvervanging.
Het punt is dat er allerlei toeters met koelblokken en ventilatoren achterop die lamp zitten en/of dat je er toch weer losse kastjes bij hebt.
Dan zit je ook nog met CANBUS (of "Multiplex" zoals dat bij Volvo heet), dus de kans dat je "lamp defect" op je dashboard krijgt is erg groot.
Het punt is dat er allerlei toeters met koelblokken en ventilatoren achterop die lamp zitten en/of dat je er toch weer losse kastjes bij hebt.
Dan zit je ook nog met CANBUS (of "Multiplex" zoals dat bij Volvo heet), dus de kans dat je "lamp defect" op je dashboard krijgt is erg groot.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.