Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oceanracer schreef: Is dat nou eigenlijk de Koops van Nissen van vroeger, of is dit weer een andere Koops?
Ja dit is onder andere de Koops van Nissan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
wlangeler
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 23.07.2014 - 16:49

Iemand enig idee hoe de situatie in Zwolle momenteel is? Zijn ze nog open?
zit momenteel in Mexico maar heb daar voor mijn vakantie een bestelling gedaan...
Volvo V70 2.4 Edition 2007
Citroen C1 1.0 Selection 2011
Renault Megane Estate 1.5 DCI GT-Line 2012
BMW 320 Touring Executive 2009
VW Passat 1.4TSI Highline DSG 2011
V50 2.0 Kinetic, RTI Navi + HP sound, MY09.
Fiat 500 Lounge '09
Peugeot 308SW '09
Peugeot 307 '03
Fiat Stilo Abarth 2.4 20v '02
VW Polo '01
Volvo s40 '98
Porsche 944 Turbo '84
Porsche 924 '82
Diverse leaseautos
Renault Twingo '94
Renault Clio '90
Opel Kadett '87
Gebruikersavatar
Jeroen82
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06.03.2009 - 12:28
Locatie: 't Harde

Ik reed er gisteren nog langs en toen was het licht nog aan maar ja...

Het zal overigens wel een flits faillissement worden, even snel schulden en personele verplichtingen van je afschudden. Als dat het geval is zien ze mij daar niet meer terug.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Jeroen82 schreef: Ik reed er gisteren nog langs en toen was het licht nog aan maar ja...

Het zal overigens wel een flits faillissement worden, even snel schulden en personele verplichtingen van je afschudden. Als dat het geval is zien ze mij daar niet meer terug.
Mocht de oude eigenaar op die manier "even snel" door kunnen dan kan ik je reactie begrijpen maar ik denk dat het scenario wat je schets erg onwaarschijnlijk is en een andere partij de activiteiten (deels) voortzet
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Jeroen82 schreef: Ik reed er gisteren nog langs en toen was het licht nog aan maar ja...

Het zal overigens wel een flits faillissement worden, even snel schulden en personele verplichtingen van je afschudden. Als dat het geval is zien ze mij daar niet meer terug.
Op de Titanic brandde het licht ook nog vrij lang, en speelde het orkest nog totdat het volledig onder water verdween

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

RudyZ schreef: Hoorde vanavond op het nieuws dat Koops-Furness nu helemaal failliet is. Erg zuur voor de werknemers, ik leef met ze mee.
Ik vraag me af of de onderneming voortgezet zal worden tijdens faillissement, alle medewerkers zijn immers ontslagen en de importeur zal geen auto meer willen leveren, tenzij meteen cash wordt afgerekend. Ik denk dat de de boel een tijdje stil blijft liggen totdat er een oplossing gevonden is. Dat kan zijn een complete liquidatie, maar het zou ook goed mogelijk zijn dat de operationeel gezonde delen worden verkocht.
Onslag is niet op staande voet, in princiepe geldt bij een faillisement ook gewoon een opzeg termijn. Het is aan de curator om te bepalen of de medewerkers tijdens die periode aan het werk moeten.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
RudyZ
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
Locatie: Zwolle

@Marcnij, helaas gelden bij faillissement iets andere regels, opzegtermijn is maximaal 6 weken, meestal is er geen geld om de salarissen uit te betalen, dat wordt overgenomen door het UWV. Ga er maar vanuit dat alles stopgezet wordt, geen leverancier zal immers nog willen leveren, een normale bedrijfsvoering wordt snel onmogelijk. Als het nodig is worden een aantal medewerkers in dienst gehouden om schade aan het bedrijf te beperken, de curator heeft er belang bij dat het bedrijf z'n waarde houdt.
De importeur zal bestelde auto's niet afleveren, het bedrijf kan immers niet betalen. Auto's die al binnen zijn worden wellicht geleverd aan de klant, dat zorgt immers voor cash. Auto's die ter reparatie bij de dealer staan kun je gewoon ophalen, het is immers niet hun bezit.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

RudyZ schreef: @Marcnij, helaas gelden bij faillissement iets andere regels, opzegtermijn is maximaal 6 weken, meestal is er geen geld om de salarissen uit te betalen, dat wordt overgenomen door het UWV. Ga er maar vanuit dat alles stopgezet wordt, geen leverancier zal immers nog willen leveren, een normale bedrijfsvoering wordt snel onmogelijk. Als het nodig is worden een aantal medewerkers in dienst gehouden om schade aan het bedrijf te beperken, de curator heeft er belang bij dat het bedrijf z'n waarde houdt.
De importeur zal bestelde auto's niet afleveren, het bedrijf kan immers niet betalen. Auto's die al binnen zijn worden wellicht geleverd aan de klant, dat zorgt immers voor cash. Auto's die ter reparatie bij de dealer staan kun je gewoon ophalen, het is immers niet hun bezit.
Je bent alleen de sjaak als je een aanbetaling hebt gedaan voor een auto, of je auto hebt ingeruild, je oude reeds hebt ingeleverd maar nog geen nieuwe (op naam).
Dan ben je gewoon preferente schuldeiser en sluit je achteraan in de rij, achter de belastingdienst en banken.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29542
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als preferente schuldeiser ben je meestal de sjaak en de achterste in de rij van de schuldeisers krijgt vaak niets.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

lint schreef: Als preferente schuldeiser ben je meestal de sjaak en de achterste in de rij van de schuldeisers krijgt vaak niets.
Daarom - nooit zonder zekerheid, op de mooie blauwe ogen van iemand vertrouwen. Niet opkijken tegen het mooie pand en de heren in 3-delig pak die er rondlopen. Van het ene moment op het andere kan het als een kaartenhuis in elkaar storten.
Ik heb mijn V50 destijds gekocht met inruil van mijn oude V50. Dealer kon mijn oude V50 eerder verkopen. Ik heb hem toen ingeleverd, het inruilbedrag op mijn bankrekening gestort gekregen en een voorloopauto van hun gehad.
Nieuwe auto pas betalen als het kenteken op je naam staat. Niet zonder zekerheid (bankgarantie) een aanbetaling doen.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29542
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Zo is maar net, pas betalen als het kenteken op naam staat en de autosleutels in de broekzak zitten. Je maakt toch ook geen geld over naar de bakker voordat je brood gaat kopen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

RudyZ schreef: @Marcnij, helaas gelden bij faillissement iets andere regels, opzegtermijn is maximaal 6 weken, meestal is er geen geld om de salarissen uit te betalen, dat wordt overgenomen door het UWV. Ga er maar vanuit dat alles stopgezet wordt, geen leverancier zal immers nog willen leveren, een normale bedrijfsvoering wordt snel onmogelijk. Als het nodig is worden een aantal medewerkers in dienst gehouden om schade aan het bedrijf te beperken, de curator heeft er belang bij dat het bedrijf z'n waarde houdt.
De importeur zal bestelde auto's niet afleveren, het bedrijf kan immers niet betalen. Auto's die al binnen zijn worden wellicht geleverd aan de klant, dat zorgt immers voor cash. Auto's die ter reparatie bij de dealer staan kun je gewoon ophalen, het is immers niet hun bezit.
Ik ben zelf ooit betrokken geweest bij een faillisement em moest toen blijven werken. Weet niet meer hoe lang die opzeg termijn toen was, het is inmiddels ruim 10 jaar geleden.
Was ook wel een ander soort bedrijf: detachering. Ik bracht dus rechtstreeks geld op voor de curator. Salaris inderdaad via UWV (toen nog GAK). Moet je wel ff op wachten...
Bij een bedrijfsvoering waar ook goederen nodig zijn, is het natuurlijk een stuk lastiger omdat leveranciers niet meer willen leveren.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13762
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

lint schreef: Zo is maar net, pas betalen als het kenteken op naam staat en de autosleutels in de broekzak zitten. Je maakt toch ook geen geld over naar de bakker voordat je brood gaat kopen.
Dat lijkt mij niet, ik zet een kenteken ook pas op naam als ik geld heb, dat mag ter plaatse gepint worden maar geen zichtbaar geld op de rekening is ook geen tenaamstelling. Sinds dit jaar wordt het kentekenpasje immers zonder dat een dealer er grip op heeft direct door de rdw aan de tenaamgestelde gestuurd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

De eerste C70 die we bij onze huidige dealer kochten moest ook volledig betaald zijn voor we de auto kwamen ophalen, vanaf auto #2 hoefde dat niet meer, waarschijnlijk was er dan al voldoende vertrouwen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb daar soms weleens discussie over gehad.
Woninginrichting zijn sterren in het vragen naar aanbetalingen, ik doe het nooit bij geen enkele aankoop.
Zonder aanbetaling geen bestelling? Jammer dan gaan we naar een ander.
Het blijft wel grappig, pinbetaling doen met 4 nullen en dubbele cijfers voor de komma...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13762
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Toch is een aanbetaling op iets kostbaars als een auto niet iets raars, een auto wordt op bestelling en naar specificatie van een koper gebouwd en de gehele voorfinanciering wordt gedaan door de verkopende partij, ik krijg wel eens specificaties langs waar ik zonder aanbetaling (of bankgarantie) echt niet aan begin.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

OGA244 schreef:
lint schreef: Zo is maar net, pas betalen als het kenteken op naam staat en de autosleutels in de broekzak zitten. Je maakt toch ook geen geld over naar de bakker voordat je brood gaat kopen.
Dat lijkt mij niet, ik zet een kenteken ook pas op naam als ik geld heb, dat mag ter plaatse gepint worden maar geen zichtbaar geld op de rekening is ook geen tenaamstelling. Sinds dit jaar wordt het kentekenpasje immers zonder dat een dealer er grip op heeft direct door de rdw aan de tenaamgestelde gestuurd.
Correct - pinnen of contant betalen. Boter bij de vis.
De tijdsspanne die er dan tussen zit tussen betalen en op naam zetten (eigendomsoverdracht) is minimaal. Echter geen weken van tevoren betalen, en ook geen ingeruilde auto zo maar (eerder) afgeven.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

OGA244 schreef: Toch is een aanbetaling op iets kostbaars als een auto niet iets raars, een auto wordt op bestelling en naar specificatie van een koper gebouwd en de gehele voorfinanciering wordt gedaan door de verkopende partij, ik krijg wel eens specificaties langs waar ik zonder aanbetaling (of bankgarantie) echt niet aan begin.
Aanbetaling prima - echter even zekerheid er tegenover. Als een dealer mij gaat verplichten om een aanbetaling te doen wil ik dat best doen, maar dan moet hij eventjes een bankgarantie voor dat bedrag overleggen. De kosten van deze bankgarantie kunnen we dan nog over discussiëren.

laatste Volvo (960) verkocht
Carlsson 900

diesel01 schreef: Ik heb daar soms weleens discussie over gehad.
Woninginrichting zijn sterren in het vragen naar aanbetalingen, ik doe het nooit bij geen enkele aankoop.
Zonder aanbetaling geen bestelling? Jammer dan gaan we naar een ander.
Het blijft wel grappig, pinbetaling doen met 4 nullen en dubbele cijfers voor de komma...

Dat is naar mijn mening de enig juiste manier
betalen bij levering oftewel "boter bij de vis".

En tegenwoordig kan je bijna bij elk bedrijf
bij levering betalen met de (mobiele) pinautomaat. 8-)
RudyZ
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
Locatie: Zwolle

OGA244 schreef: Toch is een aanbetaling op iets kostbaars als een auto niet iets raars, een auto wordt op bestelling en naar specificatie van een koper gebouwd en de gehele voorfinanciering wordt gedaan door de verkopende partij, ik krijg wel eens specificaties langs waar ik zonder aanbetaling (of bankgarantie) echt niet aan begin.
Heeft natuurlijk allemaal te maken met vertrouwen in de klant en de courantheid van het bestelde model. Eigenlijk komt het allemaal neer op een stukje risico-management, aan beide kanten van de deal.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”