Hoe oorspronkelijke uitvoering en voertuiggegevens te achterhalen?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Geus
4th Gear member

Beste forummers,

Ik was even bezig met Routenet en wilde daar mijn voertuiggegevens invoeren voor een kostenberekening (voor wat dat waard is, maar dat terzijde). Daar kwam een waslijst aan uitvoeringen met oorspronkelijke aanschafprijs te voorschijn waar ik uit moest kiezen. Kinetic, Summum, Family, Communication, Edition, etc, etc. De oorspronkelijke aanschafprijs die ik op mijn verzekeringspapieren vond, kwam er niet in voor, dus dat bood geen soelaas. Op mijn kentekenbewijs staat als uitvoering het nummer: RS8142??, daar kan ik ook niet zoveel mee.

Nou viel het mij op dat de webwinkel Vstore met alle geweld mijn VIN wilde (aan het kenteken hebben ze niet veel, want het betreft een geïmporteerde Belg), want dan kunnen ze precies controleren of wat ik bestel compatible is met mijn auto, ook wat kleur betreft en zo. Mijn vraag is nu tot welke database ze hiermee toegang hebben en nog interessanter natuurlijk, kan ik dat zelf ook inzien? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar.

Groet, Mark
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
lint
Geartronic member

VIN is je chassisnummer en staat op je kenteken, daarmee kan de dealer de exacte identiteit van het voertuig vaststellen. Volgens mij kan je zelf aan de hand van het VIN geen gegevens opzoeken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Geus
4th Gear member

Met dat verhaal naar de dealer en een printje vragen had ik ook al gedacht. Maar hoe kan zo'n webstore (die volgens mij onafhankelijk van Volvo funtioneert) dergelijke info dan opvragen?
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
lint
Geartronic member

Misschien heeft Vstore wel contacten met Volvo die wij niet kennen en zo het VIN kunnen laten uitlezen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member

Geus schreef: Met dat verhaal naar de dealer en een printje vragen had ik ook al gedacht. Maar hoe kan zo'n webstore (die volgens mij onafhankelijk van Volvo funtioneert) dergelijke info dan opvragen?
Even langs iemand rijden met Vida en het hele verhaal komt er zo uit rollen...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member

MarioC70 schreef:
Geus schreef: Met dat verhaal naar de dealer en een printje vragen had ik ook al gedacht. Maar hoe kan zo'n webstore (die volgens mij onafhankelijk van Volvo funtioneert) dergelijke info dan opvragen?
Even langs iemand rijden met Vida en het hele verhaal komt er zo uit rollen...
PM je VIN nummer maar ,kijk ik wel even..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”