Dag forum genoten, ik wil graag jullie horen.
Ik speel met het idee om een Volvo XC90 2.4 D 2005 in Summum uitvoering aan te kopen.
Hij heeft een kleine 300.000 km gereden, maar is tussentijd voorzien van een nieuwe motor (documentatie is aanwezig). Voor die motor ben ik dus daarom niet angstig, maar de automaat en rest van de auto heeft natuurlijk al een flinke boodschap gedaan .....
Wat denken jullie, stort ik me bij aankoop risicovol avontuur of koop ik hoogstwaarschijnlijk een betrouwbare dagelijkse auto waar ik nog jaren plezier van kan hebben ?
Graag jullie advies en eventuele ervaringen, waarvoor bij voorbaat dank !
Vr. groet,
Fred
Aankoop Volvo XC90 risicovol avontuur ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat heeft alles met de vorige berijder en mate van onderhoud te maken. Keerkringen zijn zwak punt, en als er vaak een trailer achter heeft gehangen dan is de automaat ook een aandachtspunt.
Laatst gewijzigd door Marc Apeldoorn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29482
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De XC90 is een behoorlijk dure auto in de exploitatie, maar als je een aantal zaken duidelijk hebt zoals, onderhoudshistorie, gebruik van de auto, met name wel of niet trekken van een zware aanhanger en de vorige eigenaar kan het meevallen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Mijn Xc90 100.000 km gereden zonder dat er iets stuk is gegaan, alleen een keerring
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Gelijk automaat laten flushen en dan heb je de grootste boosdoener misschien de kop ingedrukt?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 10.01.2008 - 21:47
- Locatie: Hoek van Holland
Bedankt voor de reacties !
Inmiddels van huidige eigenaar gehoord dat er recent is geflushed.
Kan iemand misschien wat preciezer aangeven waar/welke keerringen de bekende zwakke plekken zijn en wat eventuele reparatiekosten daarvan zijn ?
Vr. groet,
Fred
Inmiddels van huidige eigenaar gehoord dat er recent is geflushed.
Kan iemand misschien wat preciezer aangeven waar/welke keerringen de bekende zwakke plekken zijn en wat eventuele reparatiekosten daarvan zijn ?
Vr. groet,
Fred
Groet,
Fred
FORMER: 121, S40, V70, S80 en C70
Fred
FORMER: 121, S40, V70, S80 en C70
- untamed67
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 18.08.2014 - 12:09
Zou sowieso wel test ritje rijden want flushen is bij mij heel korte duur oplossing geweest. Een maand later heb ik het hydraulische brein moeten vervangen. Iets wat Volvo zelf niet (meer) doet blijkbaar, vervangen liever gans de automaat !
Dit 'brein' heeft me ook een 2de flushbeurt gekost (nadien door Volvo wel terugbetaald na veel heen en weer gemail en geklaag).
Succes alvast
Dit 'brein' heeft me ook een 2de flushbeurt gekost (nadien door Volvo wel terugbetaald na veel heen en weer gemail en geklaag).
Succes alvast
Mustang Ecoboost / XC90 - 3.2 L6 / 480 Turbo / Mustang '66 V8 Conv