Klikken bij inschakelen D of R vanuit stilstand

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
chalith
2nd Gear member

Hoi,

ik heb sinds vorig jaar een nieuwe voorwiel ophanging (draagarmen, fuseekogels, stuurkogels, schokbrekers, veerschotels en schokbreker lagers) en daarbij zijn beide aandrijfassen uit de naven geweest. 8-)

Ik heb de assen weer gewoon gemonteerd en de bouten met 't voorschreven koppel aangetrokken.

nu valt mij op dat er een "klik" geluid is als de auto in D of R gezet wordt vanuit stilstand.

ergens las ik dat dit kan komen doordat er wat speling tussen de aandrijfassen en de naven kan zijn en dat dit opgelost kan worden door borgmiddel op de spiebanen.

iemand ervaring?

welk borgmiddel?

groeten

Gerrit
Gerald de Groot
4th Gear member
Contacteer:

Geen ervaring mee, maar het kan eventueel ook veroorzaakt worden door slechte motorrubbers. De motor kantelt dan wat meer.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Willempie5
3rd Gear member

Verlijmen van de steekassen is de oplossing. Ik heb exact hetzelfde gehad en het is nu door mijn dealer opgelost door te verlijmen. Je kunt het geluid ook opwekken door de auto in P te zetten en te duwen (aan de voorzijde) tegen de auto zodat deze voor en achteruit begint te "schommelen". Dan hoor je de speling ook.

Welk middel er is gebruikt weet ik niet.
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Willempie5 schreef: Verlijmen van de steekassen is de oplossing. Ik heb exact hetzelfde gehad en het is nu door mijn dealer opgelost door te verlijmen. Je kunt het geluid ook opwekken door de auto in P te zetten en te duwen (aan de voorzijde) tegen de auto zodat deze voor en achteruit begint te "schommelen". Dan hoor je de speling ook.

Welk middel er is gebruikt weet ik niet.
Eensch, alleen zit ik ook te broeden hoe dat spul nu precies heet. Eén ding is zeker, het is hier op het forum al eerder voorbij gekomen, dat verlijmen dus. En gelieve daarvoor eens de zoekfunctie te gebruiken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”