Aan de gebruikers/eigenaars v/d D4 181/190 pk

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
isomo
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21

Beste volvogenoten,

Ben mij reeds stiekem aan het orienteren naar een (opnieuw) S60, maar met de nieuwe D4 en 8-trapsautomaat.

Ben vorige week een dorpsgenoot tegen het lijf gelopen die deze uitvoering reeds 4 maand in zijn bezit heeft en ongeveer 10.000 km op de teller heeft staan.

Was wel geschrokken dat hij reeds 3 x terug naar de dealer moest, waaronder 1 terugroepactie... niet echt een lekkere start.

Zijn gemiddeld verbruik (met handgeschakelde 6-bak) bedraagt 5.6 l/100 km (of 1/17.8). Ik scoor dit in gunstige omstandige ook met mijn D3 en "oude" GT...

Graag had ik van de onder ons betrokkenen hun ervaringen gehoord met betrekking tot pannes/storingen specifiek motor gebonden en eveneens graag input omtrent het verbruik.

V40 D4 eigenaars zijn uiteraard ook uitgenodigd hun steentje bij te dragen (is qua verbruik wel in het voordeel in Business uitvoering en weegt toch wel wat minder dan een S60. Ook de V70 eigenaars, maar deze zijn dan weer benadeeld qua verbruik vrees ik.

Alvast bedankt voor jullie bijdragen.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik ben met een V60 VEA D4 H6 naar Zuid Frankrijk gereden en haalde zo'n 1 : 16 (4 mensen + bagage en Vmax + 10 km/h) de auto zal zeker zuiniger moeten zijn dan jouw oude 5 cil D3
isomo
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21

Niels,

Brusel - Reims, en uiteraard terug , met 4 volwassenen en in de terug reis volgeladen tot en met (de bubbels weet je wel) : 5.6l/100 km of 1op 17.8. Cruise op 130km/u.

De "oude" D3/D4 draait behoorlijk zuinig aan constante snelheid waar het gewicht minder een rol speelt en de "oude" GT zich vastzet in 6de verzet zonder energieverspilling.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Klopt de 5 cil D3,5 met GT in de lockup is niet onzuinig. Ik haalde met dezelfde motor in een V70 niet van die mooie waarden overigens. De door mij genoemde ca 1 : 16 was overigens aan de pomp gemeten over de hele vakantie (heb het even opgezocht) 1 : 16,7
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Excuseer, maar uw vraag staat hier verkeerd, daar zijn andere topics voor.
Dit handelt hier over "Volvo nieuws"
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
isomo
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21

Sorry Casper, ik merk het nu ook.

Kan/wil je het verplaatsen?

Thx.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4326
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Nog twee nachtjes Stuttgart na vakantie in Tirol, en de V70 D4 GT8 doet het fantastisch... Volgeladen (3 personen + bagage + mountainbike en toebehoren is dit een bijzonder fijne reismobiel. Waar het kan en mag cruise op 175, ook een stukje 185 en alles prima. Verbruik is 6,7 l/100 km. De GT8 is een genot, ook in de bergen : omhoog in de sportstand, omlaag met manueel schakelen (flippers en pook) om op de motor te remmen, alles redelijk foutloos in mijn ogen. Door de dubbele turbo is er geen turbogat meer, auto komt zeer vlot van z'n plaats. Ook in stadsverkeer is de GT8 een zegen.

Nog geen terugroepacties bekend bij mij, ook nog niet terug in garage moeten zijn. Ik heb er nu een 15.000 km op zitten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”