steenbok schreef:
Dank jullie voor jullie reacties
Ik heb vandaag met de leasemaatschappij gesproken, ze hebben gezegd dat ik de 17 inch velgen niet kan bestellen omdat het boven mijn budget is

Er is dus geen ander manier om het via de leasemaatschappij te regelen.
Hier blijft de vraag; als ik zelf die 17 inch velgen zou kopen, heeft dat consequenties op mijn contract? Als ik bijvoorbeeld ongeluk zou hebben, zijn de banden/auto nog verzekerd?
My 2 cents - en geheel mijn mening dus geen "waarheid" of wat dan ook.
Ik vind 16" velgen voor een V40 te klein qua looks. Op een standaard V40 ogen ze te klein, maar al helemaal op een (rebel blue) R-design. 17" gaat prima en 18" oogt optimaal. 19" heb ik nog niet in het echt gezien, maar ziet er op foto's mooi, maar al wel aan de grote kant uit.
Budget heeft het nadeel van een bovengrens en die benaderen we toch vaak willens en wetens - je zoekt toch de most bang (for the buck) tenslotte. Zelf zou ik de keuze maken om niet voor de R-design te gaan, maar dan voor een reguliere uitvoering in het zwart of wit, lekker dik aangekleed, maar dan wel met 17" of 18".
Velgen maken de wagen nou eenmaal wat mij betreft. En ja da's een puur een kwestie van looks, want ik heb geen idee hoeveel het scheelt qua comfort, rijgedrag, verbruik of wat dan ook heel belangrijke overwegingen kunnen zijn buiten het uiterlijk om. Mijn V40 D4 met regulier onderstel en 18" is in ieder geval niet heel comfortabel als de weg niet glad is. Dus ja, rustig aan over kinderkopjes, drempels en peentjes zweten bij het parkeren langs een trottoir, want die eerst kras op een velg doet zoooveel pijn... (gelukkig nog niet aan de hand)..
Nogmaals, bovenstaande is puur mijn persoonlijke mening (beetje dubbelop, maar het kan maar duidelijk zijn), en ik wil niks afdoen van het plezier van collega forumleden met 16" R-design uitvoeringen. Maar vergelijk eens:
http://www.mijnalbum.nl/Album=8GOZUOJB
V40 - R-Design Rebel Blue met 16" Ixion
V40 - Summum Osmium Grey met 18" Ixion
V40 - R-Desgin Osmium Grey met 18" Ixion