Ook voor mij een nieuwe V40 D4

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
rob1985
2nd Gear member

MichelR schreef: Oke, zo te lezen toch goed dat ik het uit mijn configuratie heb gehaald het Pano dak.

Wilde in eerste instantie ook een Pano dak aangezien de R-Design helemaal zwart is qua interieur.
Heb nu natuurlijk licht interieur met witte stoelen etc.

En het werd me ook weer aardig wat duurder.. kan je wat andere leuke dingen voor bestellen.
Als ik had kunnen kiezen had ik hem er ook uit gelaten, maar hij zat in het luxury pakket dat ik wel perse wilde hebben vanwege de andere opties die daar onderdeel van uitmaken. En het leek me wel leuk om te proberen. Het is te makkelijk om het op voorhand al af te schieten zonder het goed te proberen :) Ik zal het morgen wel merken, want dan krijg ik als het goed is m'n auto afgeleverd. Maar volgens mij is het weer niet al te best om het te testen :P
KoningRoel
2nd Gear member

ik heb lang getwijfeld tussen het pano dak en keyless drive. Ben blij met mijn keuze voor pano dak. Maar goed, ik moet nog maar afwachten of ik er in de praktijk ook blij mee ben...
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
MichelR
6th Gear member

Keyless is echt aan te bevelen.. Heb het er nu op zitten en echt heel handig.. Sleutel altijd in broekzak of jaszak.

Nog even kijken of het me lukt om het er nu weer op te bestellen. Morgen even afwachten met onderhandelen bij dealer.. 8)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
rob1985
2nd Gear member

MichelR schreef: Keyless is echt aan te bevelen.. Heb het er nu op zitten en echt heel handig.. Sleutel altijd in broekzak of jaszak.

Nog even kijken of het me lukt om het er nu weer op te bestellen. Morgen even afwachten met onderhandelen bij dealer.. 8)
Ik heb de keyless ook besteld. Ik ben zeer benieuwd hoe het bevalt. Ik vraag me alleen af hoe het dan werkt met de verlichting bij aankomen en weglopen.

Zit er bij keyless eigenlijk nog zo'n lelijk gat in je dashbord? Dat zou wel een beetje jammer zijn.... ;)
MichelR
6th Gear member

Wil je approach verlichting aan zal je toch op knop sleutel moeten drukken.. Zelfde met op slot doen..

En ja, er zit inderdaad nog steeds een gat in je dashboard. <_<
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Roy73
1st Gear member

Ik heb bewust niet voor het pano dak gekozen. Ik rij nu nog in een Peugeot 508SW met pano dak en heb eigenlijk altijd het zonnescherm dicht ivm de hitte iderdaad als de auto in de zon geparkeerd staat. In het begi vond ik het wel een mooie opte, maar voor mij heeft het niet genoeg toegevoegde waarde om daar extra bijtelling voor te gaan betalen
rob1985
2nd Gear member

MichelR schreef: Wil je approach verlichting aan zal je toch op knop sleutel moeten drukken.. Zelfde met op slot doen..

En ja, er zit inderdaad nog steeds een gat in je dashboard. <_<
Thanks. Waarschijnlijk is de approach verlicht toch alleen maar nuttig als je niet meer weet waar je auto staat. In dat geval zoek ik dan de sleutel wel even op :)
Stephany
Starter

Eindelijk ff tijd om mn tevredenheid te tonen over mn nieuwe V40. De eerste 2000km waren heerlijk! Verbruik hangt erg af van de rechter voet, fabrieksopgave is een lachertje.. maar ach wat boeit dat. De fiscus subsidieert :-)

Lekker vlotte bak, sportief uiterlijk en de kleur Osmium grey maakt het gelukkig geen grijs muisje... daar was ik wel ff bang voor.
Geloof wel die ie veel broertjes en zusjes krijgt, dankzij de 14% bijtelling lijkt de auto niet aan te slepen voor leasend Nederland.

Ben reuze benieuwd welke slimmerd een oplossing heeft voor de Limiter, 190 km begrenzing is niet erg... maar als ie er af kan staat me dat niet tegen. Hoor het dus graag als er een oplossing voor is...

Voor de liefhebbers nog even de specs van de auto: Osmium Grey, R-desing, 17 inch velgen, de 16 inch originelen krijgen winterrubber, buisiness connect, extra getinte achterruiten en toch maar een afneembare trekhaak.... voor het meesleuren van Hybride rijdende collega's ;-P
Laatst gewijzigd door Stephany op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
All you need in this life is ignorance and confidence; then succes is sure (Mark Twain).
KoningRoel
2nd Gear member

Stephany schreef: Voor de liefhebbers nog even de specs van de auto: Osmium Grey, R-desing, 17 inch velgen, de 16 inch originelen krijgen winterrubber, buisiness connect, extra getinte achterruiten en toch maar een afneembare trekhaak.... voor het meesleuren van Hybride rijdende collega's ;-P
Ik zag vandaag een v40 zonder getinte ramen achter, ik heb het idee dat ik zo naar binnen kijk. Getinte ramen geven ook toch net dat sportieve uiterlijk een kleine boost ;)
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
VW Polo 6N 1.4
V50 R
6th Gear member

@stepahny, limiter kan er af gehaald worden door Rica. Is alleen niet goedkoop, wellicht dat volvo nog komt met een polestar pakketje in de toekomst.. ;)
RaJean
2nd Gear member

Roy73 schreef: Ik heb bewust niet voor het pano dak gekozen. Ik rij nu nog in een Peugeot 508SW met pano dak en heb eigenlijk altijd het zonnescherm dicht ivm de hitte iderdaad als de auto in de zon geparkeerd staat. In het begi vond ik het wel een mooie opte, maar voor mij heeft het niet genoeg toegevoegde waarde om daar extra bijtelling voor te gaan betalen
Ook komend vanuit een 508SW heb ik ook niet voor het pano dak gekozen, maar wel weer om een andere reden. In de 508SW had ik em altijd open staan en de airco hield de temperatuur wel orde. De 508SW echter heeft een heerlijk groot panoramdak, waardoor je er als bestuurder ook wat aan hebt (je kijkt bv gewoon via het dak naar een hooggeplaatst verkeerslicht als je wat dichter voor staat. Het panaromadak van de V40 begint achter je eigen zichtgrens als bestuurder, dus het echte optische voordeel van licht en ruimte is er wel, maar sterk beperkt. Daarnaast is de V40 toch al geen hoge auto en met het panaromadak ligt het plafond toch ook weer zeker 1 cm lager. Verder kon ik de centen ook wel aan andere leuke opties uitgeven en zo is mijn keuze uiteindelijk ook niet op het panodak gevallen.

Ik ben echter wel erg aan het door je dak heen kunnen kijken. Regelmatig word ik nog word ik verrast door een stalen ipv een glazen aanblik van de wereld boven me ;)
Joh@n
3rd Gear member
Contacteer:

KoningRoel schreef:
Ik zag vandaag een v40 zonder getinte ramen achter, ik heb het idee dat ik zo naar binnen kijk. Getinte ramen geven ook toch net dat sportieve uiterlijk een kleine boost ;)
Ik heb het op mijn Leon en Golf ook genomen, op de V40 voor het eerst niet. Ik vind het wel mooier staan maar heb het idee dat de ramen van de V40 sowieso al wat donkerder zijn. Verder geeft het net wat meer licht in het interieur wat ik persoonlijk wel fijn vind. Doordat de ramen lager zijn heb je minder het idee in een glazen kooi te rijden dan bij bijvoorbeeld een 308 :P
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
KoningRoel
2nd Gear member

Ik kreeg vandaag een telefoontje dat mijn auto klaar staat bij de dealer. Ik ga zondag op vakantie, de levering staat nu voor maandag 22 augustus 10uur (dag nadat ik terug kom)

Hier alvast wat fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een weekje in Griekenland wachten, en dan wordt ie geleverd !
Laatst gewijzigd door KoningRoel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo 6N 1.4
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het al 22 aug geweest :) Mooie kleur!
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
KoningRoel
2nd Gear member

eh ik bedoel september helaas :(
VW Polo 6N 1.4
heftruck
2nd Gear member

wel echt een gave wagen die R-design met rebel blue!! Soms twijfel ik toch wel of ik de juiste kleur heb gekozen (osmium grey)
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
KoningRoel
2nd Gear member

haha als je daar een eerlijk antwoord op wilt: nee! Grijs is saai !
VW Polo 6N 1.4
Tommm
1st Gear member

Gave auto Roel! Fijne vakantie en veel rijplezier erna:)!
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
cstruik
2nd Gear member

KoningRoel schreef: haha als je daar een eerlijk antwoord op wilt: nee! Grijs is saai !
"vind ik", bedoel je :D
Huidige auto: Volvo V40 D4 R-Design Ice White; BusinessPack Connect, R-Design Plus; IntelliSafe Pro; Luxury Line; 18" Ixion II; Privacy Glass; 12v aansluiting kofferbak; Zwarte spiegelkappen.
KoningRoel
2nd Gear member

..oh ja die moest er nog achter ;)
VW Polo 6N 1.4
Plaats reactie

Terug naar “V40”