Sensus "hangt"

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Hansvg
3rd Gear member

Ik heb mijn V60 met Sensus Connect en Sensus Navigatie nu een tijdje, bijna 2000 km op de teller en de Sensus heeft al 2x "gehangen".
Muziek stopt, knoppen reageren niet. Beide keren heb ik contact uit en weer aan gezet. Sensus start op in "bevroren toestand en gaat dan uit en vanzelf weer aan, start opnieuw op en gaat gewoon verder.
Iemand dergelijke ervaringen?
is er trouwens een reset-knop of -combinatie om het systeem geforceerd te laten herstarten? Mijn vorige auto had zoiets wel.
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb vaak dat Tune-In vastloopt. Maar nog niet gehad dat het complete systeem vastliep.

Wat je zou kunnen proberen is om Sensus naar fabrieksinstellingen te herstellen. Maar dan moet je echt alles opnieuw instellen. Zie MY CAR --> instellingen. Ik doe dit voortaan elke keer na een software update. Dan werkt het systeem beter heb ik het gevoel.
Hansvg
3rd Gear member

HELP!
Ik ben nu in Zweden en vanavond "crashte" Sensus Connect weer, maar nu komt ie niet terug.
Systeem lijkt te willen opstarten, Volvo logo komt ca 60 sec in beeld, dan zwart scherm en cyclus begint opnieuw.
Dit nu gedurende 20 minuten aan zitten kijken :-(
Niets werkt daardoor, geen navigatie, geen muziek, maar ook geen temperatuur-instelling (althans niet de indicatie welke temperatuur), etc.
Weet iemand een manier om het systeem te resetten?
PS ook geen reactie via de aan/uit knop etc.
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Hansvg
3rd Gear member

Update: Auto half uur langs de kant gezet, en alles werkt weer. Gelukkig.
Effect van "crash" lijkt te ontstaan als auto uit gezet wordt, maar niet op slot gedurende korte tijd (enkele minuten).
Hans

lint
Geartronic member

Dat is wel even schrikken zo'n uitval van het hele systeem maar gelukkig werkt alles weer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Hansvg
3rd Gear member

lint schreef: Dat is wel even schrikken zo'n uitval van het hele systeem maar gelukkig werkt alles weer.
Inderdaad, en werkt ook gelukkig weer. Maar het vertrouwen is een beetje weg.
Ik hoop echt dat de update van na mijn vakantie eea stabieler gaat maken.
Hans

Hansvg
3rd Gear member

Vanavond weer hetzelfde: na uit en weer instappen en aanzetten hangt ie weer.
Na alles uit gedurende 15 min start ie weer op.
Dit laat me denken of ik wel de juiste auto gekocht heb.
Is immers een prive aankoop van zo'n 60 mille, daar mag je toch iets meer van verwachten!
Met mijn Passat's nooit zulke problemen gehad!
Hans

V50 R
6th Gear member

Vervelend voor je. Wellicht is de auto idd toe aan een update? Ben je al langs een dealer geweest, in zweden zitten er genoeg ;)
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
IkeV70
5th Gear member

Kan me de irritatie heel goed voorstellen Maar het is nog een beetje vroeg om te twijfelen aan de aankoop van de auto. Ben je al bij een dealer geweest? Zo'n probleem lost natuurlijk niet zichzelf op.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Hansvg
3rd Gear member

IkeV70 schreef: Kan me de irritatie heel goed voorstellen Maar het is nog een beetje vroeg om te twijfelen aan de aankoop van de auto. Ben je al bij een dealer geweest? Zo'n probleem lost natuurlijk niet zichzelf op.
Nee, ben nu een aantal weken weg op vakantie, dus een dealer bezoek zit even niet in.
Hans

V50 R
6th Gear member

Ik zou gewoon even bellen met volvo assistance, zeggen dat het hele systeem vastloopt, vragen waar de dichtsbijzijnde volvodealer is, of zij daar contact mee kunnen opnemen, daar even langs rijden, binnenlopen, Hej zeggen, genieten van de koffie en zweedse gehaktballen ;) en even later weer je weg vervolgen en genieten van het zweedse landschap met cd van abba oid op de achtergrond.
Hansvg
3rd Gear member

V50 R schreef: Ik zou gewoon even bellen met volvo assistance, zeggen dat het hele systeem vastloopt, vragen waar de dichtsbijzijnde volvodealer is, of zij daar contact mee kunnen opnemen, daar even langs rijden, binnenlopen, Hej zeggen, genieten van de koffie en zweedse gehaktballen ;) en even later weer je weg vervolgen en genieten van het zweedse landschap met cd van abba oid op de achtergrond.
Op zich een goed idee.
Al heb ik niet zo'n zin om tijdens mijn vakantie uren in een Zweedse Volvo werkplaats door te brengen.
Ik heb, denk ik, een "work-around" ontdekt: Voor het afzetten van het contact het Sensus systeem uitzetten. En dan na het aanzetten van contact en motor weer Sensus aanzetten.
Tot nu toe lijkt dat goed te gaan. Lijkt iets te maken hebben met "standby versus uitschakelen".
Laatst gewijzigd door Hansvg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

V50 R
6th Gear member

Mooi dat je er tijdelijk iets op gevonden hebt! Geniet nog even lekker van je vakantie!
Kurt1975
4th Gear member

V50 R schreef: Mooi dat je er tijdelijk iets op gevonden hebt! Geniet nog even lekker van je vakantie!
En van je schitterende Volvo natuurlijk!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Hansvg
3rd Gear member

Voor de "fans" hier: de "work-around" werkt helaas toch niet (of niet altijd).
Na de vakantie naar de dealer voor update of reparatie.
Tot dan, de auto echt uitzetten voor minstens tien minuten.
Helaas kun je de motor niet uitzetten terwijl de auto op contact blijft, toch?
Wellicht motor uitzetten en dan meteen contact weer aan (dus geen rempedaal indrukken bij starten). kijken of dat werkt tijdens onze ritten door het bos op zoek naar wild...
Hans

jp-v60
4th Gear member

Ik heb het zelfde. Sensus connect doet het nu wel weer, maar heb de afgelopen 5 weken 5x een vastloper gehad. Systeem gaat dan uit en vanzelf weer aan. Laatste keer duurde het wat langer en was de stembediening ontregeld. Ze begreep mijn commando's niet.
En heb 1x op de heenweg naar oostenrijk na zo ongeveer 9 uur muziek van de harde schijf, toen ging de muziek sloom afspelen ( alsof je een 78 toerenplaat op 45 toeren draait, voor diegene die nog weten wat een vinyl plaat is ). Dit duurde ongeveer 10 minuten en toen speelde het weer zoals het hoorde.
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hansvg
3rd Gear member

Sinds de upgrade geen problemen meer gehad. Hoop dat dit de oplossing was.
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”