Super! Ook in Belgie, of Nederland?rob1985 schreef: Ik krijg m'n auto morgen. Ik zal het nog wel even laten weten.
PREMIUM audio Harman Kardon
-
- 1st Gear member
-
- 2nd Gear member
In Nederland krijgt iedereen die zolang de actie loopt. Is geloof ik geen einddatum van bekend.
Auto terug, vijf plekken demping aangebracht, heeft niks uitgehaald. Trek ik aan de deurkaart, weg kraken. Maar ja, ik ga niet de hele rit aan de deur trekken
. Waardeloos dit, kan dus wéér terug nadat de dealer het bij aflevering vergeten is te checken.
Auto terug, vijf plekken demping aangebracht, heeft niks uitgehaald. Trek ik aan de deurkaart, weg kraken. Maar ja, ik ga niet de hele rit aan de deur trekken

Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
Dat is dan een minder geslaagde actie van de garage geweest, volgende keer eerst controleren of de reparatie heeft gewerkt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Ik heb het meteen gechecked en was al niet al te blij, maar ik had een volgende afspraak. Ik moest wel door, dus ik dacht ik bel er daarna even aan. Ik heb gebeld met de dealer en nu wil hij samen luisteren (wat ik vanochtend voorstelde, maar toen weigerde hij).
-
- 2nd Gear member
Zojuist m'n auto gekregen. Die speaker zat er nog gewoon bijrob1985 schreef:In NederlandKevinVRansbeeck schreef:Super! Ook in Belgie, of Nederland?rob1985 schreef: Ik krijg m'n auto morgen. Ik zal het nog wel even laten weten.

-
- 2nd Gear member
Slecht nieuws. Ik ben vandaag maar zelf aan de slag gegaan. Deurpaneel is er zo uit namelijk. Het binnenpaneel trilt mee. Ik heb wat vilt extra aangebracht en met name waar de twee schroeven zitten. Ik heb geprobeerd met rubberen rivetjes de speaker te ontkoppelen (waar trouwens alleen maar Volvo op staat), veel doet het niet. Het is wel beter geworden, maar zelfs de plastic houder waar de speaker in zit om daarna vast te schroeven resoneert mee.
Mijn conclusie, er MOET gewoon een sub in.
Mijn conclusie, er MOET gewoon een sub in.
Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Ik ga het op een andere manier aanpakken. Daar de trillingen niet altijd voorkomen maar wel af en toe denk ik dat betere demping kan werken. De huidige demping (een paar plakstripjes) en wat vilt is relatief stijf en enorm klein ten opzichte van het grote deurpaneel. Het deurpaneel is daarnaast niet bepaald massief, maar van dun plastic. Mijn idee is dus om ontdreuningsmateriaal op een aantal plekken aan te brengen en daarna met schuimrubber af te dekken (die eierdoppenschuim van de Gamma). Daarmee worden kleine irrante trilinkjes gewoon geabsorbeerd (schreeuw maar eens door een kussen).
Ik vind eigenlijk dat de dealer het moet doen, maar daar heb ik de tijd en energie eigenlijk niet meer voor, want ze krijgen het toch niet zoals ik dat hoor. Dus doe ik het liever zelf, duur is het in ieder geval niet. Als dit werkt komt er een how-to.
Ik vind eigenlijk dat de dealer het moet doen, maar daar heb ik de tijd en energie eigenlijk niet meer voor, want ze krijgen het toch niet zoals ik dat hoor. Dus doe ik het liever zelf, duur is het in ieder geval niet. Als dit werkt komt er een how-to.
-
- 6th Gear member
Geluidsdemping is zeker een goede manier om het geluid te verbeteren en de trillingen te doen afnemen. Is denk ik relatief niet veel werk, wel van tevoren even vaststellen waar de trillingen en geluiden het meest aanwezig zijn. Ik heb het bij fiat ducato camper uit 2011 aangebracht en het geluid was nadat het aangebracht was een stuk beter en de trillingen in de deurpanelen en dashboard verdwenen.
-
- 4th Gear member
Zou fijn zijn als je aan kunt geven (met plaatjes) op welke manier en met welk gereedschap je de deurpanelen los kunt maken en vast kunt zetten. Denk dat ik het zelf wel kan, maar ben een beetje huiverig om er zomaar aan te beginnen.Fab1Man schreef: Ik ga het op een andere manier aanpakken. Daar de trillingen niet altijd voorkomen maar wel af en toe denk ik dat betere demping kan werken. De huidige demping (een paar plakstripjes) en wat vilt is relatief stijf en enorm klein ten opzichte van het grote deurpaneel. Het deurpaneel is daarnaast niet bepaald massief, maar van dun plastic. Mijn idee is dus om ontdreuningsmateriaal op een aantal plekken aan te brengen en daarna met schuimrubber af te dekken (die eierdoppenschuim van de Gamma). Daarmee worden kleine irrante trilinkjes gewoon geabsorbeerd (schreeuw maar eens door een kussen).
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 1st Gear member
Ik kwam dit tegen op de website van Harman Kardon. Beetje vreemd dat de foto van het interieur niet van een Volvo is. (Lijkt me een BMW....)
http://www.harmankardon.nl/hk-automotiv ... 40-eu.html
Laatst gewijzigd door robertmurk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 Business Ocean Race / Ocean Race Blue II / Charcoal / Freja 17" / Business Pack Connect met Premium Audio / Intellisafe Pro Line / Scandinavian Line / Security line met Keyless Drive / DAB+
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Het is ook een bmw, op de eerste foto zie je het bmw logo in het stuur zelfs nog zitten...robertmurk schreef: (Lijkt me een BMW....)
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- RaJean
- 2nd Gear member
Leuk om te lezen - thx voor de link!robertmurk schreef: Ik kwam dit tegen op de website van Harman Karond. Beetje vreemd dat de foto van het interieur niet van een Volvo is. (Lijkt me een BMW....)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Is het eenvoudig om dit paneel los te halen?
-
- Starter
Weet iemand of de MY2015 Harman Kardon installatie een losse subwoofer uitgang heeft?
Zodat je zelf nog de keuze kunt maken om een losse sub te kopen en te installeren. In de hoedenplank of onder de bijrijdersstoel bijvoorbeeld.
Zodat je zelf nog de keuze kunt maken om een losse sub te kopen en te installeren. In de hoedenplank of onder de bijrijdersstoel bijvoorbeeld.
- lint
- Geartronic member
Blijkbaar niet, maar het paneel is niet op de foto te zien en het is altijd de kunst precies de demontage aanwijzingen te volgen om het paneel zonder beschadigingen te verwijderen.rsnhakan schreef: Is het eenvoudig om dit paneel los te halen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij zit onder de bijrijdersstoel de versterker. Duik er maar eens onder!VolvoDion schreef: Weet iemand of de MY2015 Harman Kardon installatie een losse subwoofer uitgang heeft?
Lint, ja je hebt gelijk!