Beste lezer,
Ik vermoed dat een of meerdere verstuivers niet meer goed zijn van mijn XC90 D5 uit 2004. Hij begint nl. nogal zwart te roken bij accelereren. Vraag: wie weet er een adres waar ze dit kunnen controleren in de regio Tilburg? Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr.
Arjen
Adres voor controleren verstuivers
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Volgens mij kun je al een behoorlijke diagnose stellen met de Vida software & Dice interface.
Dus eenieder die dit heeft en natuurlijk de Volvo dealer.
Dus eenieder die dit heeft en natuurlijk de Volvo dealer.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Zeg ik toch!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30.09.2013 - 16:06
- Locatie: Balen
Punt is dat mijn ervaringen met de Volvo dealer hier in de regio slecht zijn, dus daar ga ik niet meer naartoe (zie eerdere draadjes van mij). @DannyB werk jij voor een Volvo garage od beschik jij over die apparatuur?
Gr.
Arjen
Gr.
Arjen
Gr.
Arjen
Arjen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zijn de verstuivers boven nat? De verstuiver hoeft niet per definitie het probleem te zijn, als de brandplaatjes versleten zijn gaat hij ook lekken. En brandplaatjes vervangen is goedkoper dan nieuwe verstuivers dus zou de poging waard kunnen zijn. Denk er om: wel nieuwe bouten en Volvo schrijft voor dat je dan de brandstoftoevoerleidingen naar de verstuivers ook moet vervangen maar een beetje monteur kan dat allemaal met moed, beleid en trouw en is dat laatste niet per definitie noodzaak.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Was bij mijn vorige, een 131 PK V70 D5, dito het geval. Maar mogelijk dat je het beter door een dealer laat doen want het kanaal waar de verstuiver in zit moet schoon en daar ben je dan weer een speciale Volvo-tool voor nodig.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Overmatig roken bij accelereren kan zeker ook duiden op een lekke intercooler.
Even laten checken
Even laten checken
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Maar dan heb je ook verminderd vermogen....toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Bij een D5 gaat het meestal om een inwendige lekkage, te veel retour stroom heb je dan en dat is te meten en helaas niet met Vida.V70/2.4D/2003 schreef: Zijn de verstuivers boven nat? De verstuiver hoeft niet per definitie het probleem te zijn, als de brandplaatjes versleten zijn gaat hij ook lekken. En brandplaatjes vervangen is goedkoper dan nieuwe verstuivers dus zou de poging waard kunnen zijn. Denk er om: wel nieuwe bouten en Volvo schrijft voor dat je dan de brandstoftoevoerleidingen naar de verstuivers ook moet vervangen maar een beetje monteur kan dat allemaal met moed, beleid en trouw en is dat laatste niet per definitie noodzaak.
Je kunt het meten met 5 slangetjes aan te sluiten op de retour pijpjes op de injector.
Deze in 5 bekertjes hangen en kijken welke het snelst spuit.
Kan ook een minimaal scheurtje in een inlaat slang zijn die het roken veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
MarioC70 schreef:Bij een D5 gaat het meestal om een inwendige lekkage, te veel retour stroom heb je dan en dat is te meten en helaas niet met Vida.V70/2.4D/2003 schreef: Zijn de verstuivers boven nat? De verstuiver hoeft niet per definitie het probleem te zijn, als de brandplaatjes versleten zijn gaat hij ook lekken. En brandplaatjes vervangen is goedkoper dan nieuwe verstuivers dus zou de poging waard kunnen zijn. Denk er om: wel nieuwe bouten en Volvo schrijft voor dat je dan de brandstoftoevoerleidingen naar de verstuivers ook moet vervangen maar een beetje monteur kan dat allemaal met moed, beleid en trouw en is dat laatste niet per definitie noodzaak.
Je kunt het meten met 5 slangetjes aan te sluiten op de retour pijpjes op de injector.
Deze in 5 bekertjes hangen en kijken welke het meest retour spuit.
Kan ook een minimaal scheurtje in een inlaat slang zijn die het roken veroorzaakt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30.09.2013 - 16:06
- Locatie: Balen
Ik vermoedde dat een of meerdere verstuivers niet meer goed werkten getuige het zwarte rookgordijn achter de auto. Nu blijkt de intercooler lek te zijn. Na vervanging was het probleem opgelost! Niet alleen is het afgelopen met de rook, ook trekt de wagen weer als een tierelier, terwijl ik dat niet herkende als een symptoom (dat was er dus langzaam aan ingeslopen). Al met al een kostenpost van rond de 400,00 euro maar dat had ik er graag voor over.
Gr.
Arjen
Arjen