Ik vraag me af wat jullie per maand aan MRB betalen voor de 240 die ouder is dan 25 jaar. (max 120 euro jaar)
De mijne staat geschorst, maar volgende maand ga ik de gasinstallatie geheel uitbouwen.
Daarna naar de keuring.
En ik vroeg me af of de schorsing in december automatisch ingaat of dat je die apart nog eens moet betalen.
Wat betaal jij voor je 240 MRB
-
- 3rd Gear member
Voor je vraag moet je bij de Autobelastingtelefoon zijn (0800) 07 49
Maar het probleem is dat je daar soms het verkeerde antwoord krijgt omdat ze de ingewikkelde 120 euro kwartaaltarief regeling zelf ook niet begrijpen.
Misschien het veiligst om je auto niet VOOR december uit de schorsing te halen om te voorkomen dat je mogelijk over 2014 alsnog het kwartaaltarief moet voldoen.
Je kunt wel al de lpg uitbouwen en bij de RDW om laten keuren. Je mag met een geschorste auto naar een RDW station rijden als je een bwijs van afspraak hebt.
Als je het helemaal goed wilt doen moet je eigenlijk ook de belastingdienst op de hoogte stellen van de dag waarop je naar de RDW rijdt.
Wat de 3 maanden schorsing in dec/jan/febr als je met het kwartaaltarief rijdt betreft : wat ik heb begrepen is dat je daarvoor niets hoeft te ondernemen of te betalen. WEL ervoor zorgen dat de auto gedurende die maanden niet op de openbare weg komt!
Maar het probleem is dat je daar soms het verkeerde antwoord krijgt omdat ze de ingewikkelde 120 euro kwartaaltarief regeling zelf ook niet begrijpen.
Misschien het veiligst om je auto niet VOOR december uit de schorsing te halen om te voorkomen dat je mogelijk over 2014 alsnog het kwartaaltarief moet voldoen.
Je kunt wel al de lpg uitbouwen en bij de RDW om laten keuren. Je mag met een geschorste auto naar een RDW station rijden als je een bwijs van afspraak hebt.
Als je het helemaal goed wilt doen moet je eigenlijk ook de belastingdienst op de hoogte stellen van de dag waarop je naar de RDW rijdt.
Wat de 3 maanden schorsing in dec/jan/febr als je met het kwartaaltarief rijdt betreft : wat ik heb begrepen is dat je daarvoor niets hoeft te ondernemen of te betalen. WEL ervoor zorgen dat de auto gedurende die maanden niet op de openbare weg komt!
Laatst gewijzigd door jos245 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- martin _b
- 3rd Gear member
Bedankt Jos.
Je slaat de spijker precies op zijn kop.
Ik had de belastingtel. al gebeld, maar die kwamen er zelf volgens mij niet uit.
Hoofdzakelijk was ik benieuwd wat de basiskosten zijn.
Voor mijn 244 zou dit na de uitbouw in de meest ongunstigste geval 148 euro p/j zijn.
Daar kan ik niet wakker van liggen.
Mbt de schorsing en keuren weet ik hoe het werkt.
Toch bedankt voor je uitleg
groetjes Martin
Je slaat de spijker precies op zijn kop.
Ik had de belastingtel. al gebeld, maar die kwamen er zelf volgens mij niet uit.
Hoofdzakelijk was ik benieuwd wat de basiskosten zijn.
Voor mijn 244 zou dit na de uitbouw in de meest ongunstigste geval 148 euro p/j zijn.
Daar kan ik niet wakker van liggen.
Mbt de schorsing en keuren weet ik hoe het werkt.
Toch bedankt voor je uitleg

groetjes Martin
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)