Ervaringen met het 'SPORTCHASSIS'"van de V60

Plaats reactie
Kaya
2nd Gear member

Ik ben mij aan het oriënteren op een vervanger voor onze huidige V60.

Nu twijfel ik over de optie om het ‘sportchassis’ te nemen. Hoe zijn de ervaringen met dit onderstel voor het huidige model V60 (D4)

Heel graag jullie ervaringen....

Ps: Het onderstaande ‘plaatje’ komt dus eerdaags te koop ^_^

Afbeelding

Afbeelding
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Rare vraag ...

Jij bepaalt toch waar je in wilt rijden? En als je ervaringen wilt opdoen over het sportchassis dan zal je er mee moeten proefrijden.

Ik heb een tegenvraag: wanneer ga je besluiten dat je geen sportchassis neemt? Als 10% van de reacties negatief zijn? Of 25%, misschien 50% ?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
lint
Geartronic member

Zo is het maar net, gewoon gaan proefrijden, niet te kort maar een paar uur, kan je zelf beoordelen hoe het sportchassis bevalt in de praktijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Kaya
2nd Gear member

Msuidgeest schreef: Rare vraag ...

Jij bepaalt toch waar je in wilt rijden? En als je ervaringen wilt opdoen over het sportchassis dan zal je er mee moeten proefrijden.

Ik heb een tegenvraag: wanneer ga je besluiten dat je geen sportchassis neemt? Als 10% van de reacties negatief zijn? Of 25%, misschien 50% ?
Sinds wanneer is een vraag over de ervaringen van mensen een ‘rare vraag’?

Een forum is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers. Toch?

Uiteraard zal ik zelf mijn ervaringen opdoen met beide onderstellen. Helaas kun je niet altijd alle type wegen en omstandigheden ondervinden in een proefrit. Dus ben ik zeer nieuwsgierig naar de ervaringen op lange termijn. Een proefrit geeft een goed beeld, maar is uiteraard nooit zo betrouwbaar als de rijeigenschappen op langer termijn. (Deze ervaring heb ik zelf mogen ondergaan met mijn V70 R-Design)

Mijn antwoord op je tegenvraag:

Ik ga wellicht besluiten dat ik niet overga op een ‘sportchassis’ als mijn eigen ervaringen teleurstellend zijn. Mocht ik toch enthousiast zijn, maar er op mijn vraag veel terugkerende negatieve aspecten naar voren komen, zal ik deze omstandigheden zeker opzoeken om dit zelf te ervaren.
- Kostbaar is de wijsheid die door ervaring wordt verkregen. -
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
NielsPHEV
7th Gear member

Ik ben dit jaar op vakantie geweest met een VEA D4 R-Design, volgens mij heeft zo'n auto een sport chassis ik vond de wagen duidelijk minder comfortabel zeker op korte oneffenheden dan mijn PIH lag wel als een blok op de weg maar ik zou er zeker niet voor kiezen. Overigens vond ik de r-design sportstoelen ook minder lekker iets smaller dan in mijn eigen wagen. Als je tevreden bent over je huidige auto zou ik zeker geen sportchassis nemen. En er is inderdaad niets mis met informeren naar ervaringen van anderen, daar hebben toch een forum voor !
Kaya
2nd Gear member

Kijk! Daar hebben we wat aan @NielsPHEV
Bedankt voor je info!! Helder en duidelijk.

Thanx.

Kurt1975
4th Gear member

Geen ervaring met het sportchassis, wel het dynamische met 18"
Welk chassis ligt er onder je huidige, dynamisch of comfort?
Ikzelf vind het dynamische lekker rijden, maar zou zeker niet harder gaan.
Reden hiervoor is dat ik nu al vind dat de dwarsnaden in wegen al redelijk doorkomen.
Keuze zal natuurlijk steeds bij jezelf liggen.
Waarom wordt de huidige nu al vervangen?
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
typhoon
1st Gear member

Ik rij in een d3 R-design van 2011 (evenwel zonder de sportstoelen) en het sportonderstel is volgens mij zeker niet te hard. Kan evenwel geen vergelijk maken met het normale chassis.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”