OGA244 schreef:Even over dat bang maken, als er schadelijke gevolgen door gebruik van E10 zijn kan je iig bij niemand aankloppen (ook niet bij jou)
het gaat overwegend goed, maar het is niet de door de fabrikant voorgeschreven brandstof, ik zou zelf (ook) voor 98oktaan gaan.
Dat zeg ik ook niet, diverse wagens lusten een slok 95, en turbo gedreven gebakjes weer het liefst 98.
Ben je op vakantie, kan het dus geen kwaad als je die E10 meuk erin giet.
Het is namelijk niet constant maar tijdelijk dat je hier op rijd.
Daarom hebben autofabrikanten dus ook een lijst gemaakt welke wagens er (al dan niet tijdelijk of van niet al te lange duur) er wel op kunnen rijden.
Zou je wagen er daadwerkelijk na 1 tankbeurt er volledig mee stoppen of problemen krijgen, melden ze dit ongetwijfeld.
Dus.... hoe snel krijg jij schadelijke gevolgen na die tankbeurt in het buitenland ............. ?
Niet dus, kan prima.
Je leest (als je even googled) ook meer dit soort reacties dan dat je ook daadwerkelijke pech gevallen ziet of problemen, op die 1e daargelaten die toevallig een wagen heeft die er niet voor gemaakt is, slecht onderhouden is of geen materialen heeft die de fabrikant heeft die de fabrikant ooit aan de wagen heeft geplakt en geschroefd.
Je moet je niet alleen snel te rijk rekenen met de goedkope prijs... diverse wagens lusten wat meer van die E10 (minder zuinig) dan gewone reguliere benzine.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.