Nederland Volvoland
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Volgens dit citaat van fileflirter op Autoweek kun je ook anders naar de cijfers kijken:
Ik snap niet waarom de V40 zo populair is, want die blinkt nergens in uit, behalve de D4 dan motorisch gezien. Voor de rest is het krappe auto, met een vooral lage daklijn wat lastig in/uitstappen. Buiten Nederland is die een stuk minder populair.
Europees staat Volvo zo'n beetje onder alle gangbare volumemerken op de 18e plek afgelopen mei met de V40 op de 59e plek als model zijnde:
http://bestsellingcarsblog.com/2014/07/ ... er-the-top -50-models-and-top-57-brands
Meus automobilis non volvit, sed currit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Dat bericht van een AutoWeek forummer is snoeihard, maar wel enigszins (objectief gezien) waar: Volvo profiteert maximaal van het ridicule NL fiscale regime. Dat doet men wél door technisch vernuft (de V60 PIH en V40 D4 85g zijn bijzonder fraaie technische hoogstandjes!), maar als e.e.a. niet zo gestimuleerd, of eigenlijk gesubsidieerd werd..dan was het succes aanmerkelijk minder eclatant.
Ik wil de feeststemming hier niet bederven, maar eenieder hier weet dat bovenstaande de werkelijke reden is van het succes van Volvo in NL momenteel. Extra motivatie voor de Volvo organisatie om deze 'merkvreemde' nieuwe clientèle voor langer aan zich te binden, door het verschil te maken in beleving en service. Daar laat immers bijvoorbeeld een merk als Audi het liggen. Kansen dus!
Ik wil de feeststemming hier niet bederven, maar eenieder hier weet dat bovenstaande de werkelijke reden is van het succes van Volvo in NL momenteel. Extra motivatie voor de Volvo organisatie om deze 'merkvreemde' nieuwe clientèle voor langer aan zich te binden, door het verschil te maken in beleving en service. Daar laat immers bijvoorbeeld een merk als Audi het liggen. Kansen dus!
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30344
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik hoop het dat deze nieuwe Volvo kopers ook blijven als de fiscale voordelen zullen verdwijnen, ik vrees van niet.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Toch even hier vermelden dat België een nog groter Volvoland is dan Nederland, en dit al gedurende vele jaren.
In de eerste jaarhelft werden in België maar liefst 9252 Volvo's verkocht ten opzichte van 8193 in Nederland,
En als je dan weet dat Nederland de helft meer inwoners heeft dan België dan wordt de verhouding nog groter.
Zweden blijft het grootste Volvoland, gevolgd door de België, wanneer je dus kijkt naar hoeveel Volvo's er per inwoner worden geteld.
In de eerste jaarhelft werden in België maar liefst 9252 Volvo's verkocht ten opzichte van 8193 in Nederland,
En als je dan weet dat Nederland de helft meer inwoners heeft dan België dan wordt de verhouding nog groter.
Zweden blijft het grootste Volvoland, gevolgd door de België, wanneer je dus kijkt naar hoeveel Volvo's er per inwoner worden geteld.
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik weet niet hoe in NL de verhoudingen lagen toen hier nog Volvo's gemaakt werden.
Ik denk overigens inderdaad dat de hoge verkoop zeker komt door de fiscale voordelen, het inspelen op dit soort zaken is ook een kwaliteit. Daarbij is Volvo relatief laat echt substantieel lage uitstoot modellen op de markt gaan brengen cq de testcycle toepassen zoals andere fabrikanten dat al langer doen.
Nu komt Volvo met echt goede VEA motoren en is druk bezig met de introductie van mooie nieuwe modellen als de XC90 en V90, dit komt echt goed zeker als die Amerikanen en Chinezen deze auto's gaan bestellen
Ik denk overigens inderdaad dat de hoge verkoop zeker komt door de fiscale voordelen, het inspelen op dit soort zaken is ook een kwaliteit. Daarbij is Volvo relatief laat echt substantieel lage uitstoot modellen op de markt gaan brengen cq de testcycle toepassen zoals andere fabrikanten dat al langer doen.
Nu komt Volvo met echt goede VEA motoren en is druk bezig met de introductie van mooie nieuwe modellen als de XC90 en V90, dit komt echt goed zeker als die Amerikanen en Chinezen deze auto's gaan bestellen
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
In plaats van Volvo kan je daar elk merk dat momenteel succesvol is, neerzetten... De autoverkopen in Nederland worden volkomen door de bijtelling e.d. gestuurd.Thom schreef: Dat bericht van een AutoWeek forummer is snoeihard, maar wel enigszins (objectief gezien) waar: Volvo profiteert maximaal van het ridicule NL fiscale regime. Dat doet men wél door technisch vernuft (de V60 PIH en V40 D4 85g zijn bijzonder fraaie technische hoogstandjes!), maar als e.e.a. niet zo gestimuleerd, of eigenlijk gesubsidieerd werd..dan was het succes aanmerkelijk minder eclatant.
Ik wil de feeststemming hier niet bederven, maar eenieder hier weet dat bovenstaande de werkelijke reden is van het succes van Volvo in NL momenteel. Extra motivatie voor de Volvo organisatie om deze 'merkvreemde' nieuwe clientèle voor langer aan zich te binden, door het verschil te maken in beleving en service. Daar laat immers bijvoorbeeld een merk als Audi het liggen. Kansen dus!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Autoverkoop -2% in juli - Volvo V40 bestverkocht
Afgelopen maand leverden de gezamenlijke autodealers 29.867 nieuwe auto's af, tegenover 30.475 stuks in juli 2013, een afname van 2,0 procent. Dit blijkt uit cijfers van RDC, bewerkt door kennisbureau Aumacon.
Volvo V40: bestverkochte model in juli
Juli is daarmee de vijfde maand waarin dit jaar minder nieuwe auto's werden verkocht dan in 2013; alleen in februari en mei werd een beter resultaat bereikt. Over de eerste zeven maanden gemeten werden er dit jaar inmiddels 228.856 nieuwe auto's afgeleverd, tegenover 241.434 stuks in de periode januari tot en met juli van 2013, een daling van 5,2 procent.
Dit resultaat is licht tegenvallend binnen het prognosebeeld voor dit jaar. Sectoreconoom Clem Dickmann hierover: "We zien ondanks de toenemende consumptie dat de auto nog steeds een lage prioriteit heeft. Sowieso zijn van alle bestedingen die aan duurzame goederen het meest gevoelig voor de conjunctuur. Uitgaven in de directe genotsfeer en het aflossen van schulden gaan op dit moment gewoon nog voor. Toch is er wel een geleidelijk verbetering zichtbaar, aldus Aumacon. In het eerste kwartaal liepen de autoverkopen nog 7,3 procent achterop op vorig jaar, in het tweede kwartaal slonk de achterstand vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2013 naar 3,8 procent. Aumacon handhaaft z'n marktprognose voor 2014 op 415 duizend nieuwe auto's; een vrijwel gelijk aantal als in 2013 werd verkocht.
Meer verkoopcijfers op http://www.dealersupportnet.nl/
Volkswagen leverde in de maand juli de meeste nieuwe auto's af (3.501 stuks, marktaandeel 11,7%), gevolgd door 2. Peugeot (3.085/10,3%), 3. Volvo (2.549/8,5%), 4. Renault (2.217/7,4%) en 5. Opel (1.651/5,5%).
Na zeven maanden bestaat de merkentopvijf van 2014 achtereenvolgens uit: 1. Volkswagen (24.504 stuks, marktaandeel 10,7%), 2. Renault (18.590/8,1%), 3. Peugeot (18.097/7,9%), 4. Opel (14.333/6,3%) en 5. Ford (13.354/5,8%).
De populairste modellen in juli waren: 1. Volvo V40 (1.623 stuks), 2. Peugeot 308 (1.324), 3. Renault Clio (1.140), 4. Skoda Octavia (1.105) en 5. Volkswagen Golf (1.070).
Afgelopen maand leverden de gezamenlijke autodealers 29.867 nieuwe auto's af, tegenover 30.475 stuks in juli 2013, een afname van 2,0 procent. Dit blijkt uit cijfers van RDC, bewerkt door kennisbureau Aumacon.
Volvo V40: bestverkochte model in juli
Juli is daarmee de vijfde maand waarin dit jaar minder nieuwe auto's werden verkocht dan in 2013; alleen in februari en mei werd een beter resultaat bereikt. Over de eerste zeven maanden gemeten werden er dit jaar inmiddels 228.856 nieuwe auto's afgeleverd, tegenover 241.434 stuks in de periode januari tot en met juli van 2013, een daling van 5,2 procent.
Dit resultaat is licht tegenvallend binnen het prognosebeeld voor dit jaar. Sectoreconoom Clem Dickmann hierover: "We zien ondanks de toenemende consumptie dat de auto nog steeds een lage prioriteit heeft. Sowieso zijn van alle bestedingen die aan duurzame goederen het meest gevoelig voor de conjunctuur. Uitgaven in de directe genotsfeer en het aflossen van schulden gaan op dit moment gewoon nog voor. Toch is er wel een geleidelijk verbetering zichtbaar, aldus Aumacon. In het eerste kwartaal liepen de autoverkopen nog 7,3 procent achterop op vorig jaar, in het tweede kwartaal slonk de achterstand vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2013 naar 3,8 procent. Aumacon handhaaft z'n marktprognose voor 2014 op 415 duizend nieuwe auto's; een vrijwel gelijk aantal als in 2013 werd verkocht.
Meer verkoopcijfers op http://www.dealersupportnet.nl/
Volkswagen leverde in de maand juli de meeste nieuwe auto's af (3.501 stuks, marktaandeel 11,7%), gevolgd door 2. Peugeot (3.085/10,3%), 3. Volvo (2.549/8,5%), 4. Renault (2.217/7,4%) en 5. Opel (1.651/5,5%).
Na zeven maanden bestaat de merkentopvijf van 2014 achtereenvolgens uit: 1. Volkswagen (24.504 stuks, marktaandeel 10,7%), 2. Renault (18.590/8,1%), 3. Peugeot (18.097/7,9%), 4. Opel (14.333/6,3%) en 5. Ford (13.354/5,8%).
De populairste modellen in juli waren: 1. Volvo V40 (1.623 stuks), 2. Peugeot 308 (1.324), 3. Renault Clio (1.140), 4. Skoda Octavia (1.105) en 5. Volkswagen Golf (1.070).
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ach, hoeveel landen kennen het absurde bijtellingssysteem dat hier wordt gehanteerd?
Ik spreek toch liever niet van subsidiering van zuinigere modellen, maar eerder van minder zwaar belaste zuinigere modellen.
Bovendien is dit exact waar de overheid naar toe wil. Schoner vervoer en belasting obv de vervuiler betaald.
Volvo speelt daar prima op in, zou ik zeggen.
U vraagt, wij draaien.
Overigens denk ik niet dat Volvo de meer vervuilende 5 en 6 cilinders in de ban hebben gedaan vanwege het belastingklimaat in Nederland.
Ik spreek toch liever niet van subsidiering van zuinigere modellen, maar eerder van minder zwaar belaste zuinigere modellen.
Bovendien is dit exact waar de overheid naar toe wil. Schoner vervoer en belasting obv de vervuiler betaald.
Volvo speelt daar prima op in, zou ik zeggen.
U vraagt, wij draaien.
Overigens denk ik niet dat Volvo de meer vervuilende 5 en 6 cilinders in de ban hebben gedaan vanwege het belastingklimaat in Nederland.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Dit gaat goed totdat ze er in Den Haag achter komen dat de hybrides eigenlijk helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn. D'r klopt toch iets niet als een van de meest populaire hybrides een SUV van dik 1.800 kg is. Dit blijft toch een land waar we elkaar graag voor de gek houden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58
@RudyZ
Ik denk dat Den Haag dit helemaal niks uitmaakt.
Volgens mij is het zo dat op europees niveau ieder land een x hoeveelheid ton aan CO2 mag uitstoten. Deze CO2 rechten kunnen worden gekocht cq. verkocht als er meer of minder uitgestoten wordt.
Hierbij wordt ook de uitstoot van het wagenpark meegenomen. Deze uitstoot wordt natuurlijk hetzelfde bepaald, als in de regeling waar de overheid de "zuinige" modellen mee stimuleert.
Ik dacht dan ook eens gelezen te hebben dat NL door deze regeling dan ook ver vooruit liep tov andere landen mbt de CO2 uitstoot.
Ik denk trouwens dat de populariteit van de V40 D4 ook te maken heeft met de goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb deze auto prive gekocht en vond dit een van de beste aanbiedingen
Ik denk dat Den Haag dit helemaal niks uitmaakt.
Volgens mij is het zo dat op europees niveau ieder land een x hoeveelheid ton aan CO2 mag uitstoten. Deze CO2 rechten kunnen worden gekocht cq. verkocht als er meer of minder uitgestoten wordt.
Hierbij wordt ook de uitstoot van het wagenpark meegenomen. Deze uitstoot wordt natuurlijk hetzelfde bepaald, als in de regeling waar de overheid de "zuinige" modellen mee stimuleert.
Ik dacht dan ook eens gelezen te hebben dat NL door deze regeling dan ook ver vooruit liep tov andere landen mbt de CO2 uitstoot.
Ik denk trouwens dat de populariteit van de V40 D4 ook te maken heeft met de goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb deze auto prive gekocht en vond dit een van de beste aanbiedingen
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Daniel, natuurlijk zal het Den Haag niks uitmaken, volgens de regels klopt natuurlijk alles. De in- en verkoop van CO2 wordt door bedrijven gedaan, zoals energie-producten, niet door landen (zover ik weet). Nederland heeft zich wel gecommiteerd aan een verlaging van de CO2 uitstoot en daar hoort vergroening van het wagenpark ook bij.
Maar dat is de theorie, in de praktijk zie ik op elke straathoek een Mitsubishi PHEV van 1.800 kg die zogenaamd groen zo moeten zijn. Die wagen kan op papier groen zijn, maar in de praktijk is hij dat allerminst.
Maar dat is de theorie, in de praktijk zie ik op elke straathoek een Mitsubishi PHEV van 1.800 kg die zogenaamd groen zo moeten zijn. Die wagen kan op papier groen zijn, maar in de praktijk is hij dat allerminst.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10763
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
In Deutschland iedere maand 1% van de catalogus waarde afdragen aan de fiscus aldaar. Bruto welliswaar....Poni schreef: Ach, hoeveel landen kennen het absurde bijtellingssysteem dat hier wordt gehanteerd?
Ik spreek toch liever niet van subsidiering van zuinigere modellen, maar eerder van minder zwaar belaste zuinigere modellen.
Bovendien is dit exact waar de overheid naar toe wil. Schoner vervoer en belasting obv de vervuiler betaald.
Volvo speelt daar prima op in, zou ik zeggen.
U vraagt, wij draaien.
Overigens denk ik niet dat Volvo de meer vervuilende 5 en 6 cilinders in de ban hebben gedaan vanwege het belastingklimaat in Nederland.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14998
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
1 maand hoge V40 verkoop maakt nog geen super volvo jaar.
Daarnaast koopt zakelijk Nederland alleen auto's met geen of weinig bijtelling.
Vorig jaar die Mitshibushi .....niet aan te slepen.
En al die hybride rijden gewoon paar kilometer electra en dan 1:10 op benzine....Ik vind volksverlakkerij en wie is er nu gek. Die vervuilen meer dan onze V70 D5
Maar ik weet inmiddels: ambtenaren schrijven hun eigen werkelijkheid! En breng ze daar maar eens vanaf


Daarnaast koopt zakelijk Nederland alleen auto's met geen of weinig bijtelling.
Vorig jaar die Mitshibushi .....niet aan te slepen.
En al die hybride rijden gewoon paar kilometer electra en dan 1:10 op benzine....Ik vind volksverlakkerij en wie is er nu gek. Die vervuilen meer dan onze V70 D5
Maar ik weet inmiddels: ambtenaren schrijven hun eigen werkelijkheid! En breng ze daar maar eens vanaf


Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30344
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het meest vervelende is dat die ambtenaren daar al jaren mee weg komen, is ook een kunst op zich.Bover schreef: 1 maand hoge V40 verkoop maakt nog geen super volvo jaar.![]()
Daarnaast koopt zakelijk Nederland alleen auto's met geen of weinig bijtelling.
Vorig jaar die Mitshibushi .....niet aan te slepen.
En al die hybride rijden gewoon paar kilometer electra en dan 1:10 op benzine....Ik vind volksverlakkerij en wie is er nu gek. Die vervuilen meer dan onze V70 D5
Maar ik weet inmiddels: ambtenaren schrijven hun eigen werkelijkheid! En breng ze daar maar eens vanaf![]()
![]()
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Dat is de milieu maffialint schreef:
Het meest vervelende is dat die ambtenaren daar al jaren mee weg komen, is ook een kunst op zich.

Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold