Nieuwe leaseauto bestellen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Mitch_v40
Starter

Hallo allen,

Ik kan voor het eerst een eigen lease auto bestellen. Heb zitten twijfelen tussen de A3 Sportback en de V40 D4. Zo goed als zeker zal het de V40 worden, vandaar mijn aanmelding op dit forum :)

Reden voor deze keuze: 190 pk, 14% bijtelling, compleet, 4 deurs en goede rijeigenschappen (belangrijk aangezien ik zo'n 45K KM's per jaar rij).

De volgende configuratie heb ik voor ogen:

- Volvo V40 D4 R-Design
- Bussiness Pack Connect
- R-Design plus Pack
- Keyless start
- Osmium Grey Metallic Lak
- R-Design leder
- Xenon
- Neerklapbare passagiersstoel
- Geen type / uitvoering aanduiding

Nu in afwachting van de auto...

Gr.
Mitch
Laatst gewijzigd door Mitch_v40 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Welkom.
Wordt een complete V40, xenonverlichting is wel erg handig en is ook te koop in een pakket.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member

Welkom! Charcoal is zwarte bekleding, geen andere kleur mogelijk bij rdesign. Xenon is niet achteraf mogelijk, maar wel een erg prettige optie! Icm winterline een echte aanrader. Daarnaast wordt de auto geleverd op 16inch met eco banden, 17inch doen de auto goed en volvo heeft hier een paar mooie sets voor. Osmiumgrey is verder een erg nette kleur.
D2
3rd Gear member

Mitch_v40 schreef: Hallo allen,

Ik kan voor het eerst een eigen lease auto bestellen. Heb zitten twijfelen tussen de A3 Sportback en de V40 D4. Zo goed als zeker zal het de V40 worden, vandaar mijn aanmelding op dit forum :)

Reden voor deze keuze: 190 pk, 14% bijtelling, compleet, 4 deurs en goede rijeigenschappen (belangrijk aangezien ik zo'n 45K KM's per jaar rij).

De volgende configuratie heb ik voor ogen:

- Volvo V40 D4 R-Design
- Bussiness Pack Connect
- R-Design plus Pack
- Keyless start
- Osmium Grey Metallic Lak
- Charcoal grey leder
- Geen type / uitvoering aanduiding

De volgende opties vallen waarschijnlijk af:

- Premium Audio
- Xenon verlichting (is het mogelijk deze door de dealer te laten monteren, na levering?)

Wat vinden jullie van deze configuratie? Zijn er nog opties en / of accessoires welke ik eigenlijk niet kan missen.

Gr.
Mitch
Ik zou altijd optie '298 Neerklapbare rugleuning passagierstoel' ook even aankruisen. Kost 65 euro incl BTW, en is erg praktisch als je lange voorwerpen mee wil nemen in de auto. Ik moest laatst een paar panlatten van iets meer an 3m lang meenemen, en dankzij de omklapbare leuning paste het net, met de achterklep dicht. Toch wel zo handig!

Verder zou ik de verwarmbare voorruit overwegen. Zelf woon ik in de stad en heb ik zelden tot nooit een dichtgevroren voorruit, maar ook dan: voor snel ontwasemen en natuurlijk op vakantie kan het toch erg handig en veilig zijn. EDIT: Deze zit al in R-Design Plus Line geloof ik.
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Verder zou ik de verwarmbare voorruit overwegen. Zelf woon ik in de stad en heb ik zelden tot nooit een dichtgevroren voorruit, maar ook dan: voor snel ontwasemen en natuurlijk op vakantie kan het toch erg handig en veilig zijn. EDIT: Deze zit al in R-Design Plus Line geloof ik.
Ik wacht op de eerste steenslag op mijn voorruit zodat hij vervangen kan worden want ik word helemaal gek van die ruit omdat het zo vertekent met die lijntjes voor je neus, met name als het donker is met tegenliggers. Zat helaas in plus line pakket dus kon er niet uit, dacht dat het zou wennen maar vooralsnog erger ik me eraan. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk....
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
D2
3rd Gear member

fret schreef:
Ik wacht op de eerste steenslag op mijn voorruit zodat hij vervangen kan worden want ik word helemaal gek van die ruit omdat het zo vertekent met die lijntjes voor je neus, met name als het donker is met tegenliggers. Zat helaas in plus line pakket dus kon er niet uit, dacht dat het zou wennen maar vooralsnog erger ik me eraan. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk....
Ik zie die lijntjes alleen als ik erop let, iets van vertekening heb ik nog nooit gemerkt. Wel rij ik inmiddels al een tijd niet meer met het oorspronkelijke exemplaar, dat getorpedeerd werd door een flinke kiezel. Volgens de medewerker van de garage zou de vervangende ruit dunnere verwarmingsdraadjes hebben.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
V50 R
6th Gear member

@fret,die draadje zijn idd wel even wennen, maar ik moet zeggen dat, zolang ik geen zonnebril op heb, de draadjes niet erg opvallen. Zou de ruit trouwens vervangen kunnen worden zonder de draadjes. Krijg je dan geen foutmelding middels canbus?
Mitch_v40
Starter

Bedankt voor de reacties. Morgen afspraak bij de dealer, lopen we de bestelling even na. Vanavond nog even puzzelen. :)
FreekN
1st Gear member

Je lijstje ziet er goed uit wat mij betreft! Zelf rijd ik in een tweedehands C30 die iets bescheidener is uitgerust, maar zelfs daarin heb ik niets te klagen. Denk dat dus je niets tekort zult komen! De C30 vind ik een hele fijne auto, maar voor een lange reis had ik wat meer ruimte wel prettig gevonden. In de toekomst hoop ik ook een V40 te kunnen rijden. Een nieuwe zal voor mij niet snel aan de orde komen, maar ik daarom houd ik het tweedehands aanbod hier alvast goed in de gaten. Wellicht een beetje vroeg, maar je weet nooit of tegen een mooie uitvoering aanloopt waarbij de kop er al af is. Het is immers best een populaire auto. Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek, voorlopig red ik me nog prima in de C30! Heb je na je bezoek aan de dealer nog veranderingen aangebracht in je configuratie (bijvoorbeeld tóch premium audio of xenon)? Of het heb je het roer helemaal omgegooid en ga je voor de A3 Sportback? Ben benieuwd waarop je keuze is gevallen.
Laatst gewijzigd door FreekN op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitch_v40
Starter

Hoi Freek, leuk dat de C30 jouw bevalt. Ik begrijp wel dat je behoefte heb aan een grotere auto. Privé ben ik ook niet in de gelegenheid om een nieuwe auto aan te schaffen. Gelukkig heb ik deze mogelijkheid.

De keuze is gevallen op de V40. Ik heb geen premium audio genomen, wel Xenon. Ook heb ik op aanraden van D2 de optie neerklapbare rugleuning passagiersstoel genomen.

Nu in afwachting van de bestelling, hopelijk gaat dat vlot!
FreekN
1st Gear member

Klinkt goed!
Mitch_v40
Starter

Alles is goedgekeurd, valt precies binnen mijn budget. Bestelling is geplaatst. Dealer verwacht week 39 te leveren. Zelf denk ik iets langer. Dit jaar moet zeker haalbaar zijn, anders ben ik niet blij...
pieterellen01
1st Gear member

De Nederlandse wegen worden steeds mooier! succes met wachten op naar week 39.
FreekN
1st Gear member

Ben heel benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “V40”