volvo V50 2.0

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
grijzevolvo
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2014 - 21:32

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen, na al veel te lezen op deze site zakt de moed me al wel in de schoenen.
We hebben 1 maand geleden ook een volvo v50 2.0 turbo diesel van 2007 gekocht. We waren zo blij met deze mooie auto. Maar nu blijkt de turbo al kapot te zijn, ook bij een particulier en we vrezen dat hij het al geweten heeft.
Dus naar de garage geweest en blijkt dat de sensor bovenop de turbo kapot is. Nu kan dit volgens de garage niet apart besteld worden en moeten we een volledige turbo kopen . Heeft er iemand dit ook al gehad en wel een losse sensor kunnen kopen ? Want een gereviseerde turbo zou een 1200€ met btw kosten wat we wel heel veel geld vinden en dan nog de reparatiekosten erbij al gauw 1500€. Tips waar ik terrecht kan voor een goedkopere ? Of alleen de sensor ?
Ben nu ook bang na alles te lezen op de site dat het begin van iets gaat zijn wat niet stop met deze auto.
Help !
Ik woon in Essen vlak bij de Nederlandse grens.

groetjes Karin
Laatst gewijzigd door grijzevolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28398
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Een goede gebruikte turbo is ook een optie, eens bellen met autodemontagebedrijven voor Volvo's.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
grijzevolvo
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2014 - 21:32

Die 1500€ dat zou al gaan over een gebruikte turbo. Weet iemand misschien waar er goedkopere te verkrijgen zijn ?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28398
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

In je eerste stuk tekst heb je het over een hele nieuwe turbo.
" Want een nieuwe turbo zou een 1200€ met btw kosten wat we wel heel veel geld vinden en dan nog de reparatiekosten erbij al gauw 1500€ "
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
grijzevolvo
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2014 - 21:32

Inderdaad dat was foutief uitgedrukt van mij, het zou al om een gereviseerde gaan volgens de garage en dan zou de prijs nog 1500€ zijn. Nu heb ik ondertussen op internet al vele lagere prijzen gezien. Moet alleen nog iemand vinden die hem dan kan plaatsen als ik zelf met een gereviseerde turbo aankom. Iemand daar adresssen voor ?
Of nog altijd men vraag kan je de sensor los kopen ?
Alvast bedankt
grijzevolvo
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”