Sinds bijna 4 jaar ben ik woonachtig in Penang/Maleisie.
In februari 2014 heb ik hier via een soort "www.marktplaats" een Volvo S80 2.0T van de eerste eigenaar gekocht met een kilometerstand van 34.511 km - bouwjaar 2000 en geregistreerd op naam van de de eerste eigenaar op 8 januari 2001
Omdat ik de kilometer stand niet vertrouwde, ben ik naar de officiele Volvo-dealer gegaan. En...inderdaad - de auto is daar altijd in service geweest en de kilometerstand klopte. Nu - bij 36000 km krijgt de auto morgen een kleine beurt.
De S80 heeft een automaat, climat control, cruise control, half leren bekleding ein ziet er - na een grondig all-in reinigingsbeurt - als nieuw uit!
Aankoop prijs was - omgerekend - Euro 6.850,= daarbij kwamen nog 4 nieuwe banden en een nieuwe accu
Samenvatting: een bijna gloednieuwe Volvo S80 van 14 jaar oud voor relatief heel weinig geld!
Even Voorstellen...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Steven Nicolaas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mooie auto! En welkom hier 

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nice! Welkom 
Wat doe je in Maleisië als ik vragen mag?

Wat doe je in Maleisië als ik vragen mag?

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
ik ben gepensioeneerd...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
inmiddels heeft de S80 - na 14 jaar z'n 36.000 km beurt gehad en werde mij verteld door de plaatsetlijke Volvo-dealer, dat het wensekijk is de volgende onderdelen te vervangen:
drivershaft links en rechts part no. 31256221
Engine ....(?). part no. 30680750
engine pod part no. 30748811
engine mounting part no. 30778951
torque rod part no. 30680750
spring slot part no. 30683637
rubber bump part no. 8672087
lower arm bush big part no. 9465971
,, ,, ,, small part no. 31360784
front link rd (?) part no. 31201602
front control bar part no. (?)
al met al gaat het hier omgerekend over ca. euro 1.400! Op mijn vraag hoe het mogelijk is, dat dit allemaal te vervangen dient te worden in een S80 met slechts 36.000 op de teller, kreeg ik als antwoord, dat dit door het tropische klimaat wordt veroorzaakt
Gaarne jullie commentaar resp advies!
drivershaft links en rechts part no. 31256221
Engine ....(?). part no. 30680750
engine pod part no. 30748811
engine mounting part no. 30778951
torque rod part no. 30680750
spring slot part no. 30683637
rubber bump part no. 8672087
lower arm bush big part no. 9465971
,, ,, ,, small part no. 31360784
front link rd (?) part no. 31201602
front control bar part no. (?)
al met al gaat het hier omgerekend over ca. euro 1.400! Op mijn vraag hoe het mogelijk is, dat dit allemaal te vervangen dient te worden in een S80 met slechts 36.000 op de teller, kreeg ik als antwoord, dat dit door het tropische klimaat wordt veroorzaakt
Gaarne jullie commentaar resp advies!
Laatst gewijzigd door Steven Nicolaas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Allereerst gefeliciteerd met de auto. Ziet er idd super uit.
Voor wat betreft de te vervangen onderdelen zou ik een second opinion aanvragen bij een ander autobedrijf. Of de dealer vragen welke onderdelen puur noodzakelijk zijn en welke op een later moment vervangen kunnen worden.
Wellicht is de dealer in de veronderstelling dat je de auto helemaal in nieuwstaat wilt hebben. Ook een auto die stilstaat "slijt". Het verhaal over het klimaat vind ik niet helemaal onaannemelijk moet ik zeggen. Onderdelen drogen uit, verliezen hun flexibiliteit en werking etc.
Voor wat betreft de te vervangen onderdelen zou ik een second opinion aanvragen bij een ander autobedrijf. Of de dealer vragen welke onderdelen puur noodzakelijk zijn en welke op een later moment vervangen kunnen worden.
Wellicht is de dealer in de veronderstelling dat je de auto helemaal in nieuwstaat wilt hebben. Ook een auto die stilstaat "slijt". Het verhaal over het klimaat vind ik niet helemaal onaannemelijk moet ik zeggen. Onderdelen drogen uit, verliezen hun flexibiliteit en werking etc.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Ik heb een 2nd opinon gekregen....het is een "normale" praktijk hier om uitsluitend naar de leeftijd van de auto te kijken (14 jaar) en niet naar de kilometer stand (36.000 km) en vervolgens een hele rits onderdelen ter vervanging samen te stellen en als advies om dit te doen aan de klant (mij) te geven...!
N.B. gedurende deze "kleine" beurt is de auto niet eens op de brug geweest voor nadere inspectie...!
Ook op de rij eigenschappen is niets aan te merken - geen geklapper - geen scheef trekken of trillingen - helemaal niets!
Dit is mijn 4de Volvo - tot nog toe 1x240, 2x 740...en allemaal nooit de jongsten geweest zonder problemen.
De dooddoener "het klimaat" is totale onzin - er rijden hier in Maleisie meer oude auto's rond - ouder dan 20 jaar - dan in Nederland! Het is hier altijd ca. 30 graden rondom het hele jaar en je ziet heel weinig roest aan auto's ook al zijn ze oud - veel zon en af entoe een pittige regenbui zorgen voor een soms wat hoge luchtvochtigheid waardoor rubbers zelden uitdrogen.
Volgens de 2nd opinion is er niets mis met de auto...!!
Alles bij elkaar genomen - heb ik weer een nieuwe ervaring opgedaan en begrijp ik nu ook waarom er hier zoveel free-lance bedrijven zijn die welliswaar geen dealer-status hebben maar wel gespecialiseerd zijn op het onderhoud en reparatie van een bepaald merk en....uitstekend werk verrichten...
N.B. gedurende deze "kleine" beurt is de auto niet eens op de brug geweest voor nadere inspectie...!
Ook op de rij eigenschappen is niets aan te merken - geen geklapper - geen scheef trekken of trillingen - helemaal niets!
Dit is mijn 4de Volvo - tot nog toe 1x240, 2x 740...en allemaal nooit de jongsten geweest zonder problemen.
De dooddoener "het klimaat" is totale onzin - er rijden hier in Maleisie meer oude auto's rond - ouder dan 20 jaar - dan in Nederland! Het is hier altijd ca. 30 graden rondom het hele jaar en je ziet heel weinig roest aan auto's ook al zijn ze oud - veel zon en af entoe een pittige regenbui zorgen voor een soms wat hoge luchtvochtigheid waardoor rubbers zelden uitdrogen.
Volgens de 2nd opinion is er niets mis met de auto...!!
Alles bij elkaar genomen - heb ik weer een nieuwe ervaring opgedaan en begrijp ik nu ook waarom er hier zoveel free-lance bedrijven zijn die welliswaar geen dealer-status hebben maar wel gespecialiseerd zijn op het onderhoud en reparatie van een bepaald merk en....uitstekend werk verrichten...
Laatst gewijzigd door Steven Nicolaas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Goedzo Steven. Eens met het klimaatverhaal - ik heb 10 jaar in Florida gewoond en heb er nog steeds een huis, en de autos varen er volgens bij beter bij een dergelijk klimaat dan koude kikkerlandjes zoals Nederland of Zwitserland. Mijn aandacht was meteen geprikkeld door die 'driveshafts links en rechts'. Ten eerste omdat die zeker meer dan 100 duizend km mee moeten kunnen gaan (die onder mijn c70 zijn prigineel en hebben inmiddels 240,000 achter zich; alleen een lager in de rechter as van mijn S80 moest ik laatst vervangen, na 130 duizend, maar dat is dan ook een T6 met dus heel wat meer belasting dan een 2 liter). Niks aan doen verder, en laat die dealer in het vervolg maar links liggen. Dat doe ik na een paar dure ervaringen met die in Geneve ook. De dealers in Geneve, en ik kan me voorstellen dat het in Penang vergelijkbaar is, zijn gewoon gewend aan a-techische expats die hun auto tip-top willen hebben en geen idee van prijzen hebben. Kassa!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Hallo Steven,
Welkom op dit mooie forum.
Welkom op dit mooie forum.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Als je dat van het klimaat al zo zeker wist waarom zei je dat dan niet meteen?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Omdat meer mensen altijd meer weten dan een, heb ik het niet van te voren gesteld dat het "klimaat" een dooddoener is, temeer daar ik graag andere zienswijzen lees/hoor alvorens tot een conclusie te komen...

Laatst gewijzigd door Steven Nicolaas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Mijn S80 bevalt me uitstekend en levert geen enkel problem op. Volgende week even motor olie verversen incl. een nieuwe olie filter. Inmiddels heeft ie er 36.912 km opzitten
Dit is mijn 4de Volvo (1 x 240, 2x 740) en wat mij aangenaam opvalt, is de bijna geruisloosheid gedurende het rijden. De 5 cylinder 2 liter turbo klinkt als een naaimachine
.
Alleen het benzine verbruik in de stad is behoorlijk hoog, maar....bij een liter prijs van omgerekend euro 0,50 hier in Penang, Maleisie is het geen ramp.
Dit is mijn 4de Volvo (1 x 240, 2x 740) en wat mij aangenaam opvalt, is de bijna geruisloosheid gedurende het rijden. De 5 cylinder 2 liter turbo klinkt als een naaimachine

Alleen het benzine verbruik in de stad is behoorlijk hoog, maar....bij een liter prijs van omgerekend euro 0,50 hier in Penang, Maleisie is het geen ramp.

- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Klopt... ik zou me over dat klimaat maar geen zorgen maken... ik denk dat de dealer baalt van de lage aanschafprijs particulier en nu een weg probeert te vinden om wat aan jou te gaan verdienen. Mogelijk is de eerste eigenaar uitgemolken met allerlei quasi noodzakelijke vervangingen... Gefeliciteerd! Mooie S80! Veel plezier ermee...!
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Overigens......gedurende deze 36.000 km beurt wilde de dealer ook de automatische transmissie olie vervangen...! Toen ik dit weigerde kreeg ik te horen, dat bij ieder beurt deze olie wordt vervangen...!! Ik heb ze toen keurig netjes in het Engels veteld, dat ze de boom in konden...!
Ook een manier om rijk te worden...
Ook een manier om rijk te worden...