Parkeren
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24576
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
beiden is niet goed te praten. Kip en het ei... "als hij niet links blijft rijden, hoef ik niet rechts in te halen".
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9143
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Als ik dat zie zet ik mijn auto er vaak net zo naast, dan staan ze toch weer mooi naast elkaar.jvov60 schreef:Ik snap het best en doe het zelf ook regelmatig bij (o.a.) de Supermarkt, maar dan iets subtieler net twee parkeerplaatsen pakken als er voldoende ruimte is.
Het scheelt heel veel parkeerschade door lieden die achteloos de deuren open gooien en geen boodschap hebben aan een nette auto zonder deukjes naast ze.
Als het druk is zet ik mijn auto achteraan neer. Geen auto's en die paar meter extra lopen, wat een moeite zeg...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10500
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Keerls,
Het probleem is dat de parkeervakken qua afmeting gelijk zijn aan de afmetingen vd auto's uit de jaren '60-'70. Kijk nu eens naar de parkeervakken onder het RAI complex. Daar kun je met goed fatsoen geen auto meer parkeren in één parkeervak. Immers onze auto's zijn groter, breder, en langer geworden. Zet nu eens een middenklasser uit deze tijd naast een Dikke Bak uit de jaren 70. Nou de middenklasser nu is groter dan de Dikke Bak van toen. Helaas had mijn Fod ook daar last van Beton eczeem gekregen. Omdat de ruimte gewoon te smal is......
De kans op butsen en krassen in je en op je deur is navenant hoog. Ik parkeer altijd zodanig dat er slechts één kant vd auto kans op butsen zou kunnen krijgen. Maar liever nog loop ik wat verder en weet dat zelfs mijn Fod geen kans op dit soort schade krijgt. Ja ik had dat ook al toen ik de V70 nog in mijn bezit had........
Kortom, soms moet je wel iets ruimer parkeren omdat het gewoon niet anders kan.....
Het probleem is dat de parkeervakken qua afmeting gelijk zijn aan de afmetingen vd auto's uit de jaren '60-'70. Kijk nu eens naar de parkeervakken onder het RAI complex. Daar kun je met goed fatsoen geen auto meer parkeren in één parkeervak. Immers onze auto's zijn groter, breder, en langer geworden. Zet nu eens een middenklasser uit deze tijd naast een Dikke Bak uit de jaren 70. Nou de middenklasser nu is groter dan de Dikke Bak van toen. Helaas had mijn Fod ook daar last van Beton eczeem gekregen. Omdat de ruimte gewoon te smal is......
De kans op butsen en krassen in je en op je deur is navenant hoog. Ik parkeer altijd zodanig dat er slechts één kant vd auto kans op butsen zou kunnen krijgen. Maar liever nog loop ik wat verder en weet dat zelfs mijn Fod geen kans op dit soort schade krijgt. Ja ik had dat ook al toen ik de V70 nog in mijn bezit had........
Kortom, soms moet je wel iets ruimer parkeren omdat het gewoon niet anders kan.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Er is een groot verschil tussen "iets ruimer" parkeren en dat wat de eigenaar van die V70 op de foto's doet. Dat is gewoon asociaal.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
We verzanden een beetje in algemene parkeerergernissen.
De startpost geeft ergernis omdat er maar beperkte plaatsen met oplaadmogelijkheid zijn en de betreffende PIH-rijder er daarvan 2 in gebruik neemt.
Ik heb de foto niet zelf gemaakt maar naar verluidt is dit niet de eerste keer dat hij zo dwars parkeert.
Het is in de P-garage van een van de kantoortorens op Schiphol.
De startpost geeft ergernis omdat er maar beperkte plaatsen met oplaadmogelijkheid zijn en de betreffende PIH-rijder er daarvan 2 in gebruik neemt.
Ik heb de foto niet zelf gemaakt maar naar verluidt is dit niet de eerste keer dat hij zo dwars parkeert.
Het is in de P-garage van een van de kantoortorens op Schiphol.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik parkeer hem altijd precies in het midden en is dit te krap rij ik verder. Als ik met mijn bestelbus onderweg ben en iemand heeft hem over het lijntje geparkeerd, dan zet ik hem er strak tegen. Blijf het asociaal vinden als je zo parkeert.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Nou ja, beetje flauw hoor. Je komt zelf met een asociale parkeerder aan (of focus je op de PIH rijder??)Ben schreef: We verzanden een beetje in algemene parkeerergernissen.
De startpost geeft ergernis omdat er maar beperkte plaatsen met oplaadmogelijkheid zijn en de betreffende PIH-rijder er daarvan 2 in gebruik neemt.
Ik heb de foto niet zelf gemaakt maar naar verluidt is dit niet de eerste keer dat hij zo dwars parkeert.
Het is in de P-garage van een van de kantoortorens op Schiphol.
Het gaat toch over asociaal parkeren en in jouw voorbeeld betreft het een PIH. Je schrijft er zelfs bij dat ze niet de enige zijn...
Ben schreef: En het zijn niet alleen oplaadauto's die zo 2 plekken innemen. Zeer irritant.
Is asociaal parkeren op andere (drukke) parkeerplaatsen met een andere auto dan minder asociaal?
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 20:34
Ik parkeer regelmatig op Schiphol, en zowel in de parkeergarages als op de parkeerterreinen zijn de parkeervakken erg krap. Dat is niet alleen omdat de auto's steeds groter worden. Een parkeervak 10 cm smaller maken (bijvoorbeeld van 2,5m naar 2,4m) levert ruim 4% parkeervakken op. Da's dus 4% meer omzet en dus meer winst.
Het zo allemaal nog niet zo erg zijn als bij kleine vakken kleine tarieven zouden worden berekend, parkeren is er belachelijk duur.
Nu hoor ik mensen denken, ga met de trein. Dat is een optie, met de eerste trein kan ik op zijn vroegst om 08:15 op Schiphol zijn. 's Avonds naar huis is ook een uitdaging, de trein gaat 1 keer per uur. Als je pech hebt kun je bijna een uur op de trein wachten.
Het zo allemaal nog niet zo erg zijn als bij kleine vakken kleine tarieven zouden worden berekend, parkeren is er belachelijk duur.
Nu hoor ik mensen denken, ga met de trein. Dat is een optie, met de eerste trein kan ik op zijn vroegst om 08:15 op Schiphol zijn. 's Avonds naar huis is ook een uitdaging, de trein gaat 1 keer per uur. Als je pech hebt kun je bijna een uur op de trein wachten.
V40 D4 Business Ocean Race / Ocean Race Blue II / Charcoal / Freja 17" / Business Pack Connect met Premium Audio / Intellisafe Pro Line / Scandinavian Line / Security line met Keyless Drive / DAB+
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé