Osmium Grey V40 D4 R-design

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Thunder
1st Gear member

Begin oktober mag ik m'n lease Golf inruilen voor een Osmium Grey V40 D4 R-design met volgende opties:
10 mm verlaagd
Getinte achterramen
Stuurbekrachting met drie standen
Voorruitverwarming
Pack Connect

Hij staat overigens al op me te wachten bij de dealer. Ik ben benieuwd, want ik heb 'm puur op specs gekozen, zonder ook maar ooit een meter in een V40 gereden te hebben, maar gezien de reviews op het internet ga ik er vast geen spijt van krijgen.

Grt.,
Sander.
Laatst gewijzigd door Thunder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Osmium Grey V40 D4 R-Design
KoningRoel
2nd Gear member

Ik denk niet je er spijt van gaat krijgen ;) succes met wachten
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
RaJean
2nd Gear member

Thunder schreef: Begin oktober mag ik m'n lease Golf inruilen voor een Osmium Grey V40 D4 R-design met volgende opties:
10 mm verlaagd
Getinte achterramen
Stuurbekrachting met drie standen
Voorruitverwarming
Pack Connect

Hij staat overigens al op me te wachten bij de dealer. Ik ben benieuwd, want ik heb 'm puur op specs gekozen, zonder ook maar ooit een meter in een V40 gereden te hebben, maar gezien de reviews op het internet ga ik er vast geen spijt van krijgen.

Grt.,
Sander.
Goede keuze (voor een V40)!
Welke velgen komen er onder?
En nu ken ik de VW Gollum :sick: niet zo goed, maar je gaat er zeker op vooruit...
Thunder
1st Gear member

Thx mannen!

Ik heb ervoor gekozen om de standaard velgen te behouden. Enerzijds om financiële redenen en en anderzijds vanwege verhalen over harde vering/demping van de V40.

Het is overigens de grijze, rechts naast die van DanielD1976:
Afbeelding

Alleen Daniël rijdt er al in en ik moet nog wachten :'(

Grt.,
Sander.
Laatst gewijzigd door Thunder op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Thunder
1st Gear member

Vrijdag in de showroom het doek van de V40 getrokken (en beleefd afgeslagen dat hier foto's van gemaakt werden :D).

Eerste korte indruk: Netjes afgewerkt, werkelijk klein achterin en absoluut geen uitdagende motorkarakteristiek. Trekt uiteraard wel als een lier, maar dat merk je het beste aan de snelheidsmeter. Hij is sneller dan je zintuigelijk waarneemt.

Een paar eerste (slechte) GSM pics:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grt.,
Sander.
RaJean
2nd Gear member

Gefeliciteerd! De snelheid versus zintuiglijke waarneming klopt natuurlijk als een bus. Eindelijk een auto waarbij mij kinderen niet klagen als ik hard optrek :)
MCN
2nd Gear member

De zintuiglijke snelheidsbeleving en die van het CJIB zijn overigens ook matig gekalibreerd. Kreeg een boete. Voelde niet zo. Was toch zo.
Get!em
3rd Gear member

Netjes!
chris2005
2nd Gear member

Mooi! Veel plezier de komende tijd!
Jim Clark
Starter

Mooie kleur :fgrin:
Thunder
1st Gear member

• Toch wel blij dat ik geen grotere velgen met banden met lage wangen gekozen heb. Met het sportonderstel is hij al behoorlijk hard op slecht wegdek en dwarsliggers.
  • Verder irriteert het me een beetje dat de dame van de navi Dé i.p.v. de zegt: "Dé volgende afslag naar rechts".
  • Je merkt toch wel dat neus een stuk zwaarder is dan de lichte 1.2 TSI in de Golf.
Positief:
  • Ik was een beetje bang dat de stoelen minder zouden zijn dan de Recaros in de Golf, maar zijn gelukkig van dezelfde goeie kwaliteit qua zitcomfort.
  • Ook ben ik zeer te spreken over de korte strakke schakelwegen in de V40. Een stuk minder "roeren in de soep" als in de Golf.
  • 3D modus van de Navi is stoer als je in een stad bent, met grote/bekende gebouwen in 3D. Ziet er mooi uit!
Grt.,
Sander.
ijsga
5th Gear member

Thunder schreef: Ook ben ik zeer te spreken over de korte strakke schakelwegen in de V40. Een stuk minder "roeren in de soep" als in de Golf.[/list]
Mooie uitdrukking; weet precies wat je bedoelt. In de VW’s die ik heb gereden waren die ook een stuk langer dan in de Volvo’s.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Thunder
1st Gear member

Op weg naar huis reed ik achter een 3rd gen Clico 2.0 Sport (170 PK) en had al snel in de gaten dat hij wilde spelen. Ik stond ervan te kijken dat de Clico niet eens zo heel veel uitliep.
De D4 heeft dan wel meer paarden, maar ook veel meer "meat on the bone". Denk dat ik toch maar een stikker in spiegelschrift op de voorruit ga plakken met "14% diesel" :D

Wat me daarnaast opviel is dat de D4 sneller in de toeren klimt dan ik verwacht had, ondanks dat er nog niet eens zoveel KM op de klok staan.
Voordat ik het in de gaten had zat ik al een aardig eind richting red line (was nl. de eerste keer dat ik echt "the whole nine yards" ging).

Grt.,
Sander.
Laatst gewijzigd door Thunder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
heftruck
2nd Gear member

die snelheidsbeleving vind ik inderdaad ook erg verraderlijk :P het lijkt vaak dat hij niet zo hard optrekt maar je km/h gaan wel in een rap tempo omhoog. Ook denk ik zelf dat ik 120 km/h rijd, wat in werkelijkheid dan al 140-160km/h is
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
Thunder
1st Gear member

Vorige week twee gekke dingen meegemaakt:
Op de Duitse Autobahn opeens een melding dat de linker voorband lage bandenspanning had. Kort daarna dat ze alle vier een lage spanning hadden.
Dat laatste leek me nogal vreemd. Gestopt op een parkplaats, maar geen lege banden.
Na een stukje binnendoor was de melding weg. Op de terugweg weer hetzelfde verhaal: Eerst een melding van rechts voren en daarna weer alle vier de banden. Misschien dat de kruissnelheid van 150-160 km/h (met enkele uitschieters naar boven) i.c.m de eco-banden de boosdoener was?

In Duitsland ter plekke de auto neergezet en bij terugkomst kreeg ik de deuren niet meer open met de AB. Via de noodsleutel de deur opgemaakt, de buitenspiegels handmatig uitgeklapt en gestart, wat gelukkig wel werkte. Ff stukkie gereden en daarna werkte de AB tot dato weer.

Iemand anders dergelijke ervaringen?

Grt.,
Sander.
JosP
3rd Gear member

Er was een issue dat in combinatie met het TPMS systeem het openen van de deuren soms niet mogelijk was. Daarom had de dealer bij mij een paar maanden geleden (voor het geval dat dit bij mij ook problemen zou geven) het systeem tijdelijk uitgeschakeld. Nu staat er bij mij nieuwe software op.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Thunder
1st Gear member

Thx Jos! Ik moet volgende week voor de winterbanden, dus dan zal ik het meteen even aangeven.

Grt.,
Sander.
Plaats reactie

Terug naar “V40”