Vacuumpomp v50 2.4 (11-2004)

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
remko73
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.02.2012 - 16:05

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een V50 2.4 (11-2004) na vele tevreden jaren met een V40 1.8 van 1997. Twee maanden geleden bleef de vacuumpomp nalopen nadat ik de auto uitzette, ook werd de pomp gloeiend heet. De Volvo dealer vertelde me dat de vacuumpomp vervangen moest worden en dat is dan ook gebeurd. Maar de vacuumpomp bleef nog steeds nalopen (ca 2 minuten) en wordt nog steeds gloeiend heet. Het enige verschil was dat het geluidsniveau een stuk lager lag bij het nadraaien van de vacuumpomp. Ik ben terug naar de dealer gegaan met de vraag of het normaal is dat ie nog steeds blijft nalopen en heet wordt, het systeem is gevacumeerd om lekkage uit te sluiten en er is een schakelaar gecontroleerd en dat was ook goed werkend. Ook was er die dag een c70 binnengekomen met een vacuumpomp die bleef nalopen en verondersteld wordt dat het normaal is.

Ik ben er zelf nog niet van overtuigd en zou graag de ervaringen horen van mensen met eenzelfde 2.4 motor (140pk)

Ik heb nu 400 euro uitgegeven en feitelijk is het enige dat veranderd is het geluidsniveau van de vacuumpomp.

Alvast bedankt voor uw ervaringen..

Remko
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De electrische pomp van de remmen?
Welke storingscode geeft hij op,of is dat niet bekend?

Is dit het betreffende onderdeelnummer?
31317445.
remko73
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.02.2012 - 16:05

Artikelnummer 31317530

Dat kan dus gevaar opleveren als het met de rembekrachtiging te maken heeft?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als hij er mee stopt,dan moet je stuk harder trappen om tot stilstand te komen,de prijs van dit onderdeel is 260 euro incl btw.
Waar die prijs van 400 in zit die je hebt uitgegeven,dat weet ik dus zo ook niet..
Is de terugslagklep in de rembekrachtiger niet stuk?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
remko73
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.02.2012 - 16:05

Ik heb expliciet gevraagd nadat de vacuumpomp is vervangen idd 260 euro materiaal of het normaal is dat deze nog steeds naloopt en heet wordt, dat onderzoek kostte ook nog eens 130 euro en de Volvo dealer acht dit blijkbaar als normaal maar heb er zelf geen goed gevoel bij gezien het feit dat de auto in de eerste maanden na aanschaf dit geluid niet maakte . Weet dus niet goed wat ik moet doen, daarom mijn vraag aan 2.4 benzine eigenaren of de vacuumpomp dezelfde eigenschappen vertoont.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Er kan een probleem in de bekrachtiger zitten,terugslagventiel of de bekrachtiger zelf stuk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
remko73
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.02.2012 - 16:05

Is het op zichzelf niet abnormaal dat de pomp nog naloopt? De auto rijd als een zonnetje, maar ja dan blijft het vreemd dat ie in de eerste maanden dat ik hem had dit geluid niet maakte......
Geitje
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35

Bij bleef laatst de pomp ook 2 minuten lopen, maar daarna nooit meer gehad. Volgens mij had ik toen het rempedaal lang ingehouden toen de auto uitstond. Als je de auto op contact hebt staan en je remt, dan slaat de pomp aan. Dat is normaal. Maar na verloop van tijd moet hij dan wel weer afslaan.
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”