Ik heb een Volvo 440 1.8I Sportsline uit 1997 met een LPG installatie en die heeft sinds kort het volgende kwaaltje...
Bij het starten heeft hij helemaal geen problemen...
Bij het rijden op LPG... ook geen problemen...
Maar als ik nu ga rijden op benzine heeft hij regelmatig de kuren om af te slaan zodra ik de koppeling intrap.
Zodra ik de auto start is er niets aan de hand, en stationair op benzine laten lopen is ook geen enkel probleem, enkel omder het rijden slaat hij af zodra ik de koppeling in trap.
Wat zou dit kunnen zijn?
Afslaan op benzine
-
- 4th Gear member
Check even de vacuum slangetjes na die rond je injectie zitten, alles moet goed vast zitten en niet lekken.. kan ook zijn dat er nog ergens iets vuil is.. stekkertjes eraf halen en flink verzuipen in de contactspray.. legt alleen niet uit dat het alleen bij benzine is.. dus dat is even een raadsel..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
Ja... dat vind ik ook zo raar.
Voor zover ik kan zien bomt mijn gas op dezelfde plek binnen als mijn benzine, en de rest lijkt mij ook exact hetzelfde te werken als benzine.
Zou het ook aan de injector kunnen liggen oid?
Wat dan wel weer raar zou zijn... als ik gewoon aan het rijden ben en de auto op benzine overschakel, is er ook niets aan de hand.
Voor zover ik kan zien bomt mijn gas op dezelfde plek binnen als mijn benzine, en de rest lijkt mij ook exact hetzelfde te werken als benzine.
Zou het ook aan de injector kunnen liggen oid?
Wat dan wel weer raar zou zijn... als ik gewoon aan het rijden ben en de auto op benzine overschakel, is er ook niets aan de hand.
-
- 3rd Gear member
Euhm ik heb overlaatst ook zoiets gehad, toen werd er ook gezegd om de vacuum slangetjes te controleren ofdeze vast zaten. Dit heb ik toen gedaan en hij had het nog, uiteindelijk mee naar de garage gereden en die trok gewoon de vacuum slangetjes los en haalde een rubberen tussen stuk hier tussen uit: dit was verstropt na dit leeg gemaakt te hebben heeft hij het niet meer gehad
cheerz Rev
cheerz Rev
-
- Starter
Ik ga ervan uit dat er geen rubber verstopt zit bij de motor aangezien deze pasgeleden nog gereviseerd is...
Sindsdien rij ik 1x in de week op benzine (op aanraden van de garage), en kwam dus tegen dit probleem aan te lopen.
Misschien is het een goed idee om eens langs die garage te gaan...
Maar kan het niet gewoon een afstelleng zijn voor de zogenaamde "limp home" stand?
Sindsdien rij ik 1x in de week op benzine (op aanraden van de garage), en kwam dus tegen dit probleem aan te lopen.
Misschien is het een goed idee om eens langs die garage te gaan...
Maar kan het niet gewoon een afstelleng zijn voor de zogenaamde "limp home" stand?