wie weet raad
bij mijn v70 t5 gaat regelmatig emissie service branden, hij is al verschillende malen naar de dealer geweest, vorige week kleppen schoon laten maken, maar voor ik thuis was brande het alweer, nu heb ik gehoord dat het ook aan vuile benzine kan liggen, klopt dat, en/of wat kan dit anders zijn.
bvd voor uw reactie
emissie service
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Emissielampje kan heeeel veel verschillende oorzaken hebben...
Dealer moet eerst foutcodes uit gaan lezen om een begin te hebben met de zoektocht. Als je denkt aan vuile benzine, druk er een paar tanks V-power doorheen en kijk of het minder wordt.
Dealer moet eerst foutcodes uit gaan lezen om een begin te hebben met de zoektocht. Als je denkt aan vuile benzine, druk er een paar tanks V-power doorheen en kijk of het minder wordt.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Is hij gechipped?
- dj
- 1st Gear member
Reitse schreef:Emissielampje kan heeeel veel verschillende oorzaken hebben...
hij is uitgelezen, maar verder weet ik ook niet
met vriendelijke groet,
dj
dj
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Na het chippen wil het lampje ook wel eens narrig doen (de lambawaarde klopt dan ook echt niet)dj schreef:nee niet dat ik weet hij is 250 pkbart simpson schreef:Is hij gechipped?
Meestal heeft het toch met vervuiling van de lambasonde van doen.
- dj
- 1st Gear member
wat is een lambasonde, zo leer ik dan toch wat van auto´s want op dit moment wet ik alleen de benzinedop en oliepeilstok te zitten.bart simpson schreef:Na het chippen wil het lampje ook wel eens narrig doen (de lambawaarde klopt dan ook echt niet)dj schreef:nee niet dat ik weet hij is 250 pkbart simpson schreef:Is hij gechipped?
Meestal heeft het toch met vervuiling van de lambasonde van doen.
met vriendelijke groet,
dj
dj
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Lambdasonde bevindt zich in je uitlaat en meet de uitlaatgassen door. Het dingetje is in staat te meten of er een goeie verbranding plaatsvindt. Is dat niet zo dan zal het in eerste instantie via de Electronic Control Unit (ECU) het verbrandingsproces proberen bij te stellen door de verhouding lucht/benzine te veranderen. Als dat niet lukt gaat volgens mij je emissielampje branden.
Ergens in het verbrandingsproces gaat er dan iets mis volgens de sonde. Het kan zijn dat de sonde verkeerd meet, of dat een ander meetinstrumentje z'n werk niet goed meer doet. Luchtmassameter is vaak verdacht (maar niet altijd!).
Ergens in het verbrandingsproces gaat er dan iets mis volgens de sonde. Het kan zijn dat de sonde verkeerd meet, of dat een ander meetinstrumentje z'n werk niet goed meer doet. Luchtmassameter is vaak verdacht (maar niet altijd!).
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 3rd Gear member
idd vele sensoren leveren info aan echt niet alleen lambdasonde (dat dacht ik eerst ook ten onrechte door emisielampje/melding);
volgens diagnose uitlezen waren bij mij (mijn v70 170 pk uit 2000)
linkertemperatuursensor en daarna luchtmassameter de oorzaak.
mischien dus alleen de luchtmassameter maar dat zullen we nooit weten.
suc6 ermee
volgens diagnose uitlezen waren bij mij (mijn v70 170 pk uit 2000)
linkertemperatuursensor en daarna luchtmassameter de oorzaak.
mischien dus alleen de luchtmassameter maar dat zullen we nooit weten.
suc6 ermee