RaJean's Blue Power Ranger

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Roy73
1st Gear member

Ik vind Rebel blue de mooiste kleur voor de V40 om te zien, maar heb 'm niet gekozen om 2 redenen. Omdat het zo'n uitgesproken kleur is ben ik voor mezelf bang dat ik er binnen 2 jaar op uitgekeken zou zijn. De 2e reden is dat je juist deze kleur steeds meer ziet rijden(maar dat kan ook zijn omdat ik er nu meer op let).
rob1985
2nd Gear member

Roy73 schreef: Ik vind Rebel blue de mooiste kleur voor de V40 om te zien, maar heb 'm niet gekozen om 2 redenen. Omdat het zo'n uitgesproken kleur is ben ik voor mezelf bang dat ik er binnen 2 jaar op uitgekeken zou zijn. De 2e reden is dat je juist deze kleur steeds meer ziet rijden(maar dat kan ook zijn omdat ik er nu meer op let).
Ik denk dat je gelijk hebt dat je de kleur steeds meer ziet rijden. Ik zie daar twee redenen voor:

1. Je let er meer op, waardoor je hem meer ziet rijden.
2. De auto blijft onverminderd populair. Hoe meer ervan rond rijden, hoe meer rebel blue's er uiteraard rondrijden. Of het relatief / % is toegenomen durf ik geen zinnig woord over te zeggen.

De kleur was me in het verleden nooit opgevallen, totdat ik er zelf een had besteld :P
KoningRoel
2nd Gear member

Ik let er heel goed op, maar zie er niet veel in deze kleur. Ik wil allemaal enthousiast aan mensen om mij heen laten zien welke kleur V40 ik krijg, maar krijg die kans niet vaak, omdat ik niet vaak een rebel blue tegen kom :(
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
rob1985
2nd Gear member

KoningRoel schreef: Ik let er heel goed op, maar zie er niet veel in deze kleur. Ik wil allemaal enthousiast aan mensen om mij heen laten zien welke kleur V40 ik krijg, maar krijg die kans niet vaak, omdat ik niet vaak een rebel blue tegen kom :(
Zo werkt dat als je iets zoekt...dan kun je ze nooit vinden :P Zodra je ze niet zoekt dan zie je ze vaak genoeg rijden.

Wat ook scheelt is dat er bij mij een ergens in de wijk rondrijdt (Utrecht Leidsche Rijn). Ik weet niet of het de enige is of dat het er meerdere zijn. Maar dat zorgt er misschien voor dat ik het idee heb hem wat vaker te zien...
KoningRoel
2nd Gear member

Hey Rob,

Ik werk bij Capgemini, bij station Leidsche Rijn. Hier heeft ook minimaal een persoon een Rebel Blue ;)
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
VW Polo 6N 1.4
jeroenv_
2nd Gear member

Veel kom je ze niet tegen nee, maar vanmiddag spotte ik er zomaar 2 op de a15 binnen 30 seconden van elkaar :lol:
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
ChrisQ@v40
Starter

Als ik de prijslijst document van 12 mei 2014, er staat wel bij de R-design uitvoering:
R-Design adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel met instellingen; Elegance (blauwe achtergrond, Eco & Performance

Ik denk dat dat de blauw achtergrond in elegance mode alleen bij de R design is. De elegance mode is dan met een andere (standaard) achtergrond kleur voor kinetic, momentum en summum denk ik.
Kan iemand dit bevestigen?

Groeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ChrisQ@v40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
dfeijen
1st Gear member

KoningRoel schreef: Hey Rob,

Ik werk bij Capgemini, bij station Leidsche Rijn. Hier heeft ook minimaal een persoon een Rebel Blue ;)
Me! 8-)
KoningRoel
2nd Gear member

@dfeijen sorry als er soms kwijl op je auto zit!
VW Polo 6N 1.4
Tommm
1st Gear member

Mooie uitvoering Radjin! Leuk dat je foto's hebt gepost:) Hierdoor kan ik mensen laten zien hoe m'n bestelde V40 in rebel blue met midir velgen er ongeveer uit komt te zien. Ik had hiervoor namelijk nog nergens een V40 in Rebel Blue met 18 inch Midir op internet kunnen vinden;)
Laatst gewijzigd door Tommm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
RaJean
2nd Gear member

Tommm schreef: Mooie uitvoering Radjin! Leuk dat je foto's hebt gepost:) Hierdoor kan ik mensen laten zien hoe m'n bestelde V40 in rebel blue met midir velgen er ongeveer uit komt te zien. Ik had hiervoor namelijk nog nergens een V40 in Rebel Blue met 18 inch Midir op internet kunnen vinden;)
Graag gedaan en jij ook gefeliciteerd met je bestelling!
De combinatie gaan we de komende tijd vaker zien vermoed ik... ;)
RaJean
2nd Gear member

jeroenv_ schreef: Veel kom je ze niet tegen nee, maar vanmiddag spotte ik er zomaar 2 op de a15 binnen 30 seconden van elkaar :lol:
Ik reed er bij in de wijk vorige week achter eentje :-) toch wel leuk!
(en zwaaien natuurlijk)
heftruck
2nd Gear member

tijdens het uitzoeken van de kleur van mijn V40 hoopte ik er ook op om de verschillende kleuren tegen te komen op de weg... maar nee hoor! Altijd dezelfde zwarte of witte volvo's.... Rebel blue vond ik ook heel gaaf maar erg gewaagd, daarentegen was Power blue wel heel gaaf! Jammer genoeg geen 1 v40 power blue in actie mogen zien. Proefrit was een Silver v40 en in showroom stond er wel 1 maar met weinig belichting. Wel een paar osmium grey V40 zien rijden die ook erg mooi zijn dus die maar gekozen :)
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
RaJean
2nd Gear member

heftruck schreef: tijdens het uitzoeken van de kleur van mijn V40 hoopte ik er ook op om de verschillende kleuren tegen te komen op de weg... maar nee hoor! Altijd dezelfde zwarte of witte volvo's.... Rebel blue vond ik ook heel gaaf maar erg gewaagd, daarentegen was Power blue wel heel gaaf! Jammer genoeg geen 1 v40 power blue in actie mogen zien. Proefrit was een Silver v40 en in showroom stond er wel 1 maar met weinig belichting. Wel een paar osmium grey V40 zien rijden die ook erg mooi zijn dus die maar gekozen :)
Misschien wel regio-gebonden. Als ik richting Amsterdam rijd vanuit Rotterdam zie ik heel veel dikke V40's. In Limburg en België heel veel standaard V40's en in Frankrijk.... helemaal geen V40's. Nou ja, in drie dagen heb ik er in Parijs welgeteld eentje gezien...
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Het viel mij op dat in het weekend vrijwel geen V40s te spotten zijn. Allemaal leaserijders met 0 prive kms zeker :)
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
heftruck
2nd Gear member

RaJean schreef:
heftruck schreef: tijdens het uitzoeken van de kleur van mijn V40 hoopte ik er ook op om de verschillende kleuren tegen te komen op de weg... maar nee hoor! Altijd dezelfde zwarte of witte volvo's.... Rebel blue vond ik ook heel gaaf maar erg gewaagd, daarentegen was Power blue wel heel gaaf! Jammer genoeg geen 1 v40 power blue in actie mogen zien. Proefrit was een Silver v40 en in showroom stond er wel 1 maar met weinig belichting. Wel een paar osmium grey V40 zien rijden die ook erg mooi zijn dus die maar gekozen :)
Misschien wel regio-gebonden. Als ik richting Amsterdam rijd vanuit Rotterdam zie ik heel veel dikke V40's. In Limburg en België heel veel standaard V40's en in Frankrijk.... helemaal geen V40's. Nou ja, in drie dagen heb ik er in Parijs welgeteld eentje gezien...
Het kan inderdaad regiogebonden zijn, ik rijd elke dag heen en weer van eindhoven naar breda en spot ook maar zelden een d4... Meestal zie je alleen d2.

Als ik dan ergens een d4 zie rijden , ga ik er ook heel snel achteraan om hem beter te inspecteren :)
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
Joh@n
3rd Gear member
Contacteer:

Binnenkort komt er eentje bij in de randstad in Power Blue, geen R-Design, maar wel een mooie ;) Ben blij dat ik een redelijk exclusieve kleur heb, hopelijk blijft dat zo.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
RaJean
2nd Gear member

zonoskar schreef: Het viel mij op dat in het weekend vrijwel geen V40s te spotten zijn. Allemaal leaserijders met 0 prive kms zeker :)
heftruck schreef: Het kan inderdaad regiogebonden zijn, ik rijd elke dag heen en weer van eindhoven naar breda en spot ook maar zelden een d4... Meestal zie je alleen d2.
Als ik dan ergens een d4 zie rijden , ga ik er ook heel snel achteraan om hem beter te inspecteren :)
:D :D :D
Joh@n schreef: Binnenkort komt er eentje bij in de randstad in Power Blue, geen R-Design, maar wel een mooie ;) Ben blij dat ik een redelijk exclusieve kleur heb, hopelijk blijft dat zo.
Ik denk dat dat wel een exclusieve kleur blijft inderdaad.
pwesteinde
2nd Gear member
Contacteer:

Hier nog een in de randstad rond rijdend. Tot nu toe 2 gezien daar, waarvan er een in het wild geparkeerd in Rotterdam en een keer op de trailer opweg naar een dealer. Zelf rij ik vaak Capelle aan den IJssel -> Hoofddorp (weliswaar via de n207), Capelle -> Den Haag, Capelle -> Utrecht. In de weekeindes door het hele land, nee ik laat deze fijne auto niet staan, gewoon de bijtelling.

Het aantal D4 begint wel op te lopen die ik tegen kom, meeste nog wel de d2.
Laatst gewijzigd door pwesteinde op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: XC40 My19 Momemtum D3 GT, - Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, ,Versatility Line, Connectivity Line, DAB+, Verwarmbare voorruit, Verlichtingspack 2, Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
V50 R
6th Gear member

Heb al een paar power blue's gezien. D4's zie je ook steeds meer. En de v40 is in NL leaseland al redelijk veel voorkomend. Als je echt uniek wil zijn, even naar het buitenland rijden, daar zie je ze relatief weinig!
Plaats reactie

Terug naar “V40”