lampje: fout in motorelektronica (2.5D my '99)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
kazV70tdi
2nd Gear member

Hoi,

Zojuist schoot lampje 21 aan (fout in motorelektronica), terwijl ik ongeveer 70 reed in zn 5 op de cruisecontrol. Geen paniek, maar wel raar. Op de terugweg, ging t lampje ook aan bij het starten en toen weer uit, plankgas de snelweg opgedraaid en 140 op de cruisecontrol, lampje uit. na ongeveer 5 km weer 80 in zn 5 op cruisecontrol, vloog het lampje weer aan.

Betreffende lampje is al ooit bijna 2 jaar aan geweest, nadat t was aangesprongen bij het starten met kabels omdat de accu leeg was. Daarna nooit de moeite genomen ervoor langs de garage te gaan (auto krijgt wel gewoon zn onderhoud, maar niet bij de merkdealert) omdat die 30 euri vroegen om het lampje uit te doen (boordcomputer resetten?). Bij een beurt bij een merkgarage (geen dealer), is de storing toen uitgezet, nooit meer last van gehad, tot nu.. De auto heeft een dikke 460 dkm op de klok en loopt als een zonnetje. ben woensdag en donderdag nog thuis, maar weet niet of ik nu langs de dealer zal gaan, of gewoon naar Italië ga rijden.

Ik vertrouw de auto voor de volle 100%, zoals ik er nu tegenaan kijk denk ik: 'gewoon rijden komt wel goed', maar ben toch benieuwd naar jullie mening of ervaringen...

ben benieuwd ;-)

tnx alvast, Casper
steven3o2
1st Gear member

Ik heb ook een fout in het motormanagement.
In principe gaat het lampje uit als je een accu pool los koppelt voor een paar seconde, dan reset hij de computer.

Bij mijn C70 geeft het uitlezen aan dat er een fout zit in de nokkenasregeling. Ik had van een van mijn "mannetjes" bij wie ik mijn beurten laat doen begrepen dat de sensor op oliedruk werkt en soms de sensor aan vervanging toe is. Het lampje gaat bij mij ook vaak aan en na contact uit en weer aan blijft hij soms uit.

Naast dit probleem geen mijn boordcomputer ook uit dat er een defect zit in de sirene (van mijn alarm). Aangezien ik er geen last van heb omdat deze niet continu af gaan, ga ik deze nog niet vervangen a 190e (voor de sirene alleen).

Voor het probleem met de nokkenasregeling moet ik nog eens langs de garage want dat motor management lampje irriteert mij ontzettend.
Volvo 440 1.8i Sports-Line, 1995 KM: 146.000
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”