Ik ben erg nieuwsgierig naar wat er gewijzigd is aan de oorspronkelijke 163 pk uitvoering van de 2.0T motor om er de 180 pk versie van te maken
Tot nu toe kom ik op de diverse sites (o.a. van tuning aanbieders) niet verder dan de 'eindcijfers', maar verder zie ik nergens gegevens wat er nu daadwerkelijk gewijzigd is om aan deze 180 pk te komen.
Zelf denk ik (o.a.) aan gewijzigd motormanagement en gewijzigde kleptiming.
Vragen:
1. Juist of niet juist ?
2. Wat evt. nog meer ?
3. Waar vind ik de complete gegevens van beide motoren ?
4. Bestaat de mogelijkheid om op relatief simpele wijze (dus niet via een tuning aanbieder), van een 163 pk een 180 pk versie te maken ?
Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij is de 2.0T een viercilinder met 163pk (de 2.0T motor uit de V40)
En de nieuwe 2.0T met 185pk de 5cilinder die ook in Nederland beschikbaar was in de S60 en V70.
En de nieuwe 2.0T met 185pk de 5cilinder die ook in Nederland beschikbaar was in de S60 en V70.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
In de S80 is het volgens mij wél een 5-cilinder, in de S/V40 is het een viercilinder (Bart heeft hier afgelopen tijd wat duidelijkheid gebracht omtrend deze motoren, weet het niet exact meer)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Even een 'tussen-reactie'. Mijn 2.0T motor (163 pk) is een 5-cilinder.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw, ja dan weet ik het ook niet hoor ....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zeker niet, ze zijn ook niet echt gelijktijdig leverbaar geweest.
Italie meet fiscaal ook in cc's, niet in pk's
Neem de wat algemener voorkomende 2.5T lpt, die had van 1996/1999 193pk, toen werd het voor 1999/2000 ineens een 2.4T van 193pk (in de C70/87X tot aan 2006) deze werd in 2000 in de nw V70 een 2.4T van 200pk die voor modeljaar 2005 een 2.5T werd die 210pk kreeg, in de laatste V70/135 was deze ineens weer "slechts" 200pk, hier werd niets getuned of gedetuned, hij werd keer op keer wel een stukje schoner
Italie meet fiscaal ook in cc's, niet in pk's
Neem de wat algemener voorkomende 2.5T lpt, die had van 1996/1999 193pk, toen werd het voor 1999/2000 ineens een 2.4T van 193pk (in de C70/87X tot aan 2006) deze werd in 2000 in de nw V70 een 2.4T van 200pk die voor modeljaar 2005 een 2.5T werd die 210pk kreeg, in de laatste V70/135 was deze ineens weer "slechts" 200pk, hier werd niets getuned of gedetuned, hij werd keer op keer wel een stukje schoner
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
de 2.0T 163 pk is toch dezelfde motor als in de C70?.
volgens autoweek is die gebouwd van '99 tot 2002.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 1&cache=no
volgens dit PDFje stak de 2.0T 180pk, de kop op in 2004, gelijktijdig met de 2.5 200pk, de vervanger van de 2.4 200pk, zoals Bart schrijft.
het lijkt me dus toch ook om verschillende motoren te gaan.
volgens autoweek is die gebouwd van '99 tot 2002.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 1&cache=no
volgens dit PDFje stak de 2.0T 180pk, de kop op in 2004, gelijktijdig met de 2.5 200pk, de vervanger van de 2.4 200pk, zoals Bart schrijft.
het lijkt me dus toch ook om verschillende motoren te gaan.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat klopt niet helemaal, de C70 cabrio is pas in 2006 uit productie gegaan, waar de coupé idd in 2002 al ophield te bestaanLudo schreef:de 2.0T 163 pk is toch dezelfde motor als in de C70?.
volgens autoweek is die gebouwd van '99 tot 2002.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 1&cache=no
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
2006 kwam de nieuwe C70/542
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
vreemd - ik heb een S80 2.0T met een 5 cylinder motor en 180 pk bouwjaar 2000 - dit volgens het instructie boekje en de officiele papieren
Na 14 jaar heeft mijn Vovo 36.000 km op de teller staan...
Na 14 jaar heeft mijn Vovo 36.000 km op de teller staan...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2014 - 08:59
- Locatie: Malaysia, South-Korea, Taiwan, Germany, Netherlands
Het was vreemd voor mij omdat ik nooit geweten heb dat de 2 liter 5 cylinder turbo met 180 pk in 2000 niet in Nederland geleverd werd.
Mijn S80 2.0T 180pk werd in januari 2001 in Penang/Malaysia door de dealer alhier verkocht en geregistreerd.
Mijn S80 2.0T 180pk werd in januari 2001 in Penang/Malaysia door de dealer alhier verkocht en geregistreerd.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3271
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik had een 2.0T 5-cylinder in mijn vroegere C70 Cabrio (ex-Belgische auto). Heerlijke motor, liep erg mooi en rustig, maar voor een dergelijk zware auto was hij net iets 'underpowered' naar mijn (verwende) smaak. Ziptuning heeft 'm destijds getuned wat een ware metamorfose van de auto teweeg bracht.
XC60 T6 Ultimate Dark my24