PREMIUM audio Harman Kardon

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Jausie
1st Gear member

Bedankt voor het uitproberen en informeren. Ga het ook zeker doen. Ook ik irriteerd me mateloos aan de trillingen en rammeltjes zodra het audio volume wat omhoog gaat.
Nog wel ff een vraagje....
Ik zie op de foto's dat je de Silent Coat en het isolatie schuim door elkaar gebruikt. Zitten ze ook over elkaar? Dus dat je eerst de Silent Coat gebruikt en daar overheen het isolatie schuim? Ik kan het op de foto;s niet zo heel goed zien.
Volvo V40 D2 R-Design MY2014 - Titanium Grey metallic - R-Design Plus line - Business Pack Pro met Premium sound
Fab1Man
2nd Gear member

Het werkt zeker, maar 100% trillingsvrij is het (nog) niet. Het is in ieder geval niet meer storend (heb nu meer last van of dat de tweeters zijn opgeblazen of dat ze het volume niet aan kunnen). Waar het voorheen nog 40% van de tijd trillen was, is dat nu nog 5%.
Wat ik nog ga proberen is een lap silent coat met een gat erin voor de speaker gebruiken. Nu zit daar alleen maar wat schuim en dempt het nog steeds niet. Of dit gaat werken weet ik niet, zoveel heb ik ook niet meer voor twee deuren helaas.
Het effect is in ieder geval wel enorm, de muziek klinkt ook een stuk helderder. Ik kan wel eens iemand laten proefluisteren als dat op mijn route ligt? Ik rijd dagelijks Eindhoven - Hoofddorp en ik rijd via Utrecht.
cstruik
2nd Gear member

CHRISITO schreef: de vraag is! werkt het ook ? trilt het deurpaneel nu minder?
Fab1Man schreef: Het eindresultaat mag er wezen. Alle deuren gedaan (1m2 materiaal is genoeg) en eindelijk klinkt het geweldig!! Morgen plaats ik een handleiding.

Side note voor de achterpanelen. Bovenaan zit een afdekkapje met daarachter nog een extra torx schroefje.

Huidige auto: Volvo V40 D4 R-Design Ice White; BusinessPack Connect, R-Design Plus; IntelliSafe Pro; Luxury Line; 18" Ixion II; Privacy Glass; 12v aansluiting kofferbak; Zwarte spiegelkappen.
CHRISITO
4th Gear member

in afwachting van mijn silent coat achter in het kofferruim nog wat extra isolatie gestoken in de wielkasten en bitume matjes achter ik op de bodem waar het reservewiel steekt! wat een verschil !
KevinVRansbeeck
1st Gear member

Had gehoopt dat het wel zou meevallen, maar net auto gaan ophalen in garage en 10 km gereden en het stoorde mij al :(
CHRISITO
4th Gear member

heb deze morgen mijn silent coat gekregen! namiddag er in gestoken ! maar dat viel niet goed mee! had toch moeite om de bekleding er terug op te krijgen! die moes heb ik maar niet geplakt kreeg anders mijn bekleding er niet meer deftig op!

mijn eerste conclusie is dat het lekker bass geeft heb wel geen premium geluid / high performance klinkt nu behoorlijk beter en de resonantie zijn weg! wel nog niet gereden met de auto! maar denk wel dat het goed komt!
StefanH
2nd Gear member

He lotgenoten,

De isolatie zal inderdaad de resonantie wegwerken, maar Is er al iemand mee bezig geweest om zelf een subwoofer in te bouwen, en weten jullie al waar de versterker ligt ?
Er is mij bij het bestellen door de verkoper verteld dat dit uiteraard kan, maar ik heb nog maar niet alle kappen los gedraaid. (Ik denk dat hij rechtsachter in de koffer ruimte zit)
De verkoper die hem vorige week afgeleverd heeft kon er natuurlijk ook niets over zeggen en gaat het navragen. ...grrrrr

Ik ben benieuwd of de versterker high pass filters heeft die wat omhoog kunnen en of er ergens een extra lijntje ligt voor een subwoofer op een extra versterker. anders zal ik de sub van het achter signaal moeten halen. en of we hem na heft ilteren ook wat verder open kunnen draaien want zelfs met het volume op 100% gaat het nog niet hard.
CHRISITO
4th Gear member

denk dat die versterker onder zetel zit van de bestuurder! die high filters zitten in de deuren samen in de deurmodule! heb wel al gehad dat als je auto lang stil staat en de radio vol open er een signaal op het dashboard komt accu te laag!
lint
Geartronic member

Waarom moet de radio vol open als je auto lang stil staat?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
CHRISITO
4th Gear member

ja was toevallig dat ik die isolatie in de deuren heb gestoken en toen getest op rammel en resonanties en de wagen heeft een weekend stil gestaan. trekt de versterker of het audio systeem zo veel stroom.!?
Johan s60
6th Gear member

Radio + versterker vreet best stroom
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
StefanH
2nd Gear member

CHRISITO schreef: denk dat die versterker onder zetel zit van de bestuurder! die high filters zitten in de deuren samen in de deurmodule! heb wel al gehad dat als je auto lang stil staat en de radio vol open er een signaal op het dashboard komt accu te laag!
Klopt inderdaad, er ligt een versterker onder de bestuurdersstoel. Het is alleen wel een kleintje voor 5x 150Watt en er zitten maar weinig kabeltjes aan, en helaas geen filters waar ik aan kan draaien.
Ik zal hem er morgen eens even uit draaien want ik kan de voorkant niet zien.

Heeft er iemand toevallig toegang tot de technische schema's van de V40 ?
gideonr1983
1st Gear member

Hallo allemaal,

Gisteren mijn v40 bij de dealer opgehaald. Deze dealer heeft alle deuren opnieuw geïsoleerd met isolatie folie, en de deuren aan de achterkant bekleed met schuim (eierdoppen). Ik moet eerlijk bekennen dat het nu is wat het moet zijn. Geen resonantie in de deuren, geen hol geluid. Het geluid is gewoon strak, en klinkt vele malen beter. Dit is dan ook echt een aanrader. Deze oplossing heb ik uit dit topic gehaald, Bedankt Fab1man!

Wel ben ik benieuwd naar de geluidsinstellingen van iedereen? Wie wil daar iets over delen?

Gr Gideon
CHRISITO
4th Gear member

bij mij ook de deuren gedaan maar de deuren trillen nog op bepaalde ftequenties vooral de zilveren plastieke inleg van de deuren. maar het is al beter.
gideonr1983
1st Gear member

Ja dat klopt, dat heb ik ook nog. Maar in vergelijking met hoe het was is dit een enorme vooruitgang.
CHRISITO
4th Gear member

die eierenmouse heb ik niet gestoken wel matjes in deuren geplekt! kreeg de panelen er anders niet goed meer op
StefanH
2nd Gear member

VolvoDion schreef: Weet iemand of de MY2015 Harman Kardon installatie een losse subwoofer uitgang heeft?

Zodat je zelf nog de keuze kunt maken om een losse sub te kopen en te installeren. In de hoedenplank of onder de bijrijdersstoel bijvoorbeeld.
Ik ben op onderzoek uitgegaan maar voor zover ze het mij kunnen vertellen is er geen sub uitgang, ik hoop dat de blauwe connector op de processor onder bestuurdersstoel nog wat kan bieden.

vooralsnog ga ik mijn versterker voeden met de uitgang van de achter speakers :
Ik heb hierover een losse thread gestart :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =subwoofer

alle tips en trucks zijn welkom!!
robertmurk
1st Gear member

Ik wacht nog op aflevering van mijn V40, heb er bij de dealer wel even in gezeten en de radio open gedraaid (mede naar aanleiding van dit topic). De eerste indruk was niet slecht. Zodra de auto is afgeleverd laat ik weten hoe het klinkt.
Laatst gewijzigd door robertmurk op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 Business Ocean Race / Ocean Race Blue II / Charcoal / Freja 17" / Business Pack Connect met Premium Audio / Intellisafe Pro Line / Scandinavian Line / Security line met Keyless Drive / DAB+
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
Fab1Man
2nd Gear member

Ik sta echt werkelijk versteld! De speakers die in de deuren zitten zijn niks speciaals. Het typenummer is gewoon deze:
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 76891.html

Foto als bewijs:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
CHRISITO
4th Gear member

geel is high performance blauwe sticker premium
Plaats reactie

Terug naar “V40”