Ik lees al een tijdje mee en ben in het bezit van een S70 2.5 10V automaat. Prachtig fijne bak en rijdt heerlijk, alleen met mijn KM's kan ik beter een diesel nemen. Ik rij ongeveer 22.500-25.000 km per jaar. Dat is net op het omslagpunt van een diesel, de meeste KM's maak ik toch op de snelweg (114 km heen en 114km terug, 2 a 3 dagen in de week)en van mijn baas krijg ik 0,19 cent terug. Bij mijn S70 met een verbruik van 1:10 hou ik dus weinig over

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een diesel, ik zou namelijk graag bij Volvo willen blijven en ik hoorde dat de V70N een fijne reisauto is. Nu weegt deze iets meer dan mijn S70 en in MRB ga ik ook een schaaltje hoger. Al schijnt een V70 op de snelweg toch snel rond de 1:20 te zitten, dat komt mij een stuk gunstiger uit met het tanken. Nu zou ik graag mijn S70 willen inruilen op een V70N, als ik helaas rond dezelfde prijsklasse ga kijken (€2000,-) dan kom ik vaak modellen tegen met 350.000+ km's.
Mijn S70 heb ik gekocht met 256.000, inmiddels staat er alweer 15.000km bij sinds Maart '14. Voor mij was het een drempel om deze S70 te kopen met meer dan 250.000 km op de teller. Auto geeft geen krimp, was goed onderhouden en in een zeer goede staat. Nu is 350.000 km nog een stapje hoger, dus voor mij ook een hogere drempel.
Neem ik een groot risico om een V70 D5 met een relatief hoge KM stand te kopen? Na 300.000 km moet er toch wel het een en ander kapot gaan natuurlijk. Ik was me ook eens aan het kijken op een S60 (de opvolger van de S70), maar die weegt ongeveer evenveel als een V70N, dus scheelt maar minimaal in de MRB.
Kan ik beter doorsparen voor een jonger model met minder KM's? Of kan ik beter kijken naar een V70 Classic?
Het zou dan sowieso weer een automaat worden, maar die zullen na 300.000km ook wel op zijn toch?
Iemand tips voor mij of advies?