Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat ik 1 liter motorolie moet bijvullen op 5000km?
S60 2.5T MY2005 139000km.
alvast bedankt voor de reacties

Frepke
Ik heb er Castrol 0W30 a5 in zitten, dit is wat de dealer ook gebruikt.Oceanracer schreef: Volgende keer dikkere olie gebruiken, wordt het vast minder van.
Een motor zonder olieverbruik kan eigenlijk niet, vaak is er wel olieverbruik maar zakt het peil niet door toevoeging van condensvocht.Willempie5 schreef: Ik heb jaren rondgereden met een T5 die ook een behoorlijk olieverbruik had. Dit herhaaldelijk laten onderzoeken, maar is bestempeld als normaal. Is niet erger geworden, eerder minder doordat ik meer snelweg ging rijden dan de vorige eigenaar.
Nu rij ik al ruim een jaar in een V70 2.5T 2007 met 170k en deze verbruikt helemaal niets. (dit verbaasde mij eigenlijk wel)
Dat zal het wel zijn en daarom laat ik ook bij iedere beurt (groot en klein) de olie volledig vervangen.....Een motor zonder olieverbruik kan eigenlijk niet, vaak is er wel olieverbruik maar zakt het peil niet door toevoeging van condensvocht.
En dat condensvocht verdampt niet in een gloeiend heet blok?lint schreef: Een motor zonder olieverbruik kan eigenlijk niet, vaak is er wel olieverbruik maar zakt het peil niet door toevoeging van condensvocht.
+1Turbotom schreef:En dat condensvocht verdampt niet in een gloeiend heet blok?lint schreef: Een motor zonder olieverbruik kan eigenlijk niet, vaak is er wel olieverbruik maar zakt het peil niet door toevoeging van condensvocht.
Tom
Als je veel korte afstanden rijdt verdampt het vocht minder goed en lekt in het carter.Turbotom schreef:En dat condensvocht verdampt niet in een gloeiend heet blok?lint schreef: Een motor zonder olieverbruik kan eigenlijk niet, vaak is er wel olieverbruik maar zakt het peil niet door toevoeging van condensvocht.
Tom