Ik moest wel aangezien ik nu in Spanje woon, en ik mn 440 anders moest overzetten naar spaanse plaks, massas papierwerk regelen en import kosten betalen.
Dit is mijn aankoop, een S40 in (op het eerste zicht) perfecte staat voor 1500 eurootjes:

Alles ziet er piekfijn uit zowel van buiten als vanbinnen, er staan 169.000 km's op de teller, en tijdens de testrit reed hij mooi vlotjes maar... de 1.6I was zoals ik voordien al een beetje vreesde moeilijk op zn staart te trappen. op de heuvels naar boven was het plankgas geven en traag accelereren.
Mijn 440 was een 1.8I en die ging in het begin ook wat lui, maar nadat Volvek the great er een paar jaar me gereden had was de motor uiteindelijk goed ingewerkt en ging accelereren stukken beter.
Ik vraag me dus nu af of dat dit hetzelfde gaat zijn als ik de S40 een beetje dril voor het grote werk, hebben jullie hier ervaring mee bij de aankoop van een 2de hands volvo die van een brave slome burger kwam?
Ik las tevens dat er niet veel kan getuned worden aan een benzinemotor, en dat het allemaal toch niet veel verschil uitmaakt, of is er wel een manier om de prestaties te verbeteren?
Anyway tijdens de testrit zaten er 3 stevige heren in de voiture, samen goed voor zo'n 240 kilo dus dat zal er ook wel mee te maken gehad hebben

Dit terzijde, blij met mijn aankoop en hoeveel auto je krijgt voor die prijs.