Zoals de topictitel aangeeft blijft mijn alarm, al enkele weken, maar af gaan. Wordt er inmiddels goed gek van en ben in staat de accu dr af te sleuren om er vanaf te zijn.
Ik kan in de auto zelf niks ontdekken aan vliegers/kruipers die het alarm kunnen laten af gaan. Heb van de lokale autoboer gehoord dat het wel eens wil voorkomen dat de sensor van de motorkap niet helemaal lekker meer is dan en constant dus een vals alarm af geeft, weet iemand of dat vaker voorkomt bij dit model?
edit: welke zekering moet ik d'r uit trekken om de boel stil te laten zijn of welke handelingen kan ik t alarm mee uitschakelen?
hulp wordt enorm gewaardeerd!
Alarm C70 classic blijft af gaan
-
- 1st Gear member
Is niet per definitie de sirene wil ik toch als kleine kanttekening plaatsen.
hij zit overigens onder het rechter voorscherm.
Ik heb de zelfde storing gehad in een S70 ga er gemakshalve even van uit dat hier het zelfde systeem in zit.
Wat ik toen gedaan heb is 2 andere ultrasoonunits die in de deurstijl (Boven de veiligheidsgordel) zitten halen op de sloop, en die vervangen.
dat heeft bij mij de problemen opgelost, het is tientjeswerk en een stuk makkelijker dan het vervangen van die verrekte sirene.
verder hang er ook nog een kantelsensor aan het systeem, maar ik weet niet of die dingen vaak storingen hebben.
Ik heb nog een S70 staan voor onderdelen, dus evt voor een klein bedrag die 2 units wel beschikbaar, (ik zit zelf in Almelo mocht dat in de buurt zijn stuur dan even een PM).
hij zit overigens onder het rechter voorscherm.
Ik heb de zelfde storing gehad in een S70 ga er gemakshalve even van uit dat hier het zelfde systeem in zit.
Wat ik toen gedaan heb is 2 andere ultrasoonunits die in de deurstijl (Boven de veiligheidsgordel) zitten halen op de sloop, en die vervangen.
dat heeft bij mij de problemen opgelost, het is tientjeswerk en een stuk makkelijker dan het vervangen van die verrekte sirene.
verder hang er ook nog een kantelsensor aan het systeem, maar ik weet niet of die dingen vaak storingen hebben.
Ik heb nog een S70 staan voor onderdelen, dus evt voor een klein bedrag die 2 units wel beschikbaar, (ik zit zelf in Almelo mocht dat in de buurt zijn stuur dan even een PM).
1999 V70 AWD R (532.000km)
- Morgenstond
- 5th Gear member
Als je de auto met de sleutel op slot zet, wordt het alarm niet geactiveerd! Scheelt weer wat ergernis tot je de oplossing hebt gevonden 

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 4th Gear member
Bij mijn oude C70 Cabrio (eerste model) gaven munten in en onder het centenbakje voor de pook aanleiding voor het alarm om af te gaan. Omdat het bakje kapot was geweest lagen er muntjes onder de middenconsole. nadat ik die er uit had gepeuterd was het over....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- cees klumper
- 4th Gear member
ferretje schreef: Bij mijn oude C70 Cabrio (eerste model) gaven munten in en onder het centenbakje voor de pook aanleiding voor het alarm om af te gaan. Omdat het bakje kapot was geweest lagen er muntjes onder de middenconsole. nadat ik die er uit had gepeuterd was het over....
X2,
Echter, ik weet niet zeker of de coupe c70 ook een alarmsensor op dezelfde plek heeft, kan uitsluitend in cabrio's zijn.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 1st Gear member
Ben reuze benieuwd of je de oplossing gaat vinden, is mij niet gelukt tot op heden, heb dezelfde alarm-problemen.
Sirene van mijn Cabrio C70 classic zit overigens achter het linkerscherm, te bereiken door het plastic binnen scherm in de wielkast (deels) te verwijderen.
Uitlezing met VIDA gaf aan dat er een communicatie probleem was met de sirene. Zoektocht via internet leerde mij dat de baterijen in de sirene zo’n 10 jaar meegaan en dan niet meer goed opladen. Heb de sirene achter het scherm vandaan gehaald en gedemonteerd, de baterijen nagemeten, bleken nagenoeg leeg en gecorrodeerd te zijn. Na vervangen van de baterijen (zelfde type) en terugplaatsen van de sirene gehoopt dat het probleem over zou zijn. Niet dus. VIDA komt helaas op dit moment ook niet verder dan storing in de thermostaat (wat volgens mij geen sirene doet afgaan).
Inmiddels geheel gewend aan het op slot doen van de auto met de sleutel, maar zou toch graag de storing opgelost zien. Mocht mij nog wat te binnen schieten, zal ik het hier melden.
Sirene van mijn Cabrio C70 classic zit overigens achter het linkerscherm, te bereiken door het plastic binnen scherm in de wielkast (deels) te verwijderen.
Uitlezing met VIDA gaf aan dat er een communicatie probleem was met de sirene. Zoektocht via internet leerde mij dat de baterijen in de sirene zo’n 10 jaar meegaan en dan niet meer goed opladen. Heb de sirene achter het scherm vandaan gehaald en gedemonteerd, de baterijen nagemeten, bleken nagenoeg leeg en gecorrodeerd te zijn. Na vervangen van de baterijen (zelfde type) en terugplaatsen van de sirene gehoopt dat het probleem over zou zijn. Niet dus. VIDA komt helaas op dit moment ook niet verder dan storing in de thermostaat (wat volgens mij geen sirene doet afgaan).
Inmiddels geheel gewend aan het op slot doen van de auto met de sleutel, maar zou toch graag de storing opgelost zien. Mocht mij nog wat te binnen schieten, zal ik het hier melden.
-
- 1st Gear member
Nou, het blijkt waarschijnlijk de ultrasoon-sensor te zijn die 'm veroorzaakte. Als er een stadsbus even een seconde of wat naast stond met draaiende motor dan was het feest. Nu staat de auto op een wat rustiger stuk en is er niets aan de hand. Wachten tot volgend jaar zomer om te kijken of t niet gewoon vliegen/spinnen/katten waren 

-
- 1st Gear member
Huh, wachten tot volgend jaar zomer???
-
- 1st Gear member
Yup, nu het hier pist van de regen is 't ineens weg, dus ik heb het vermoeden dat het met vliegjes/spinnen te maken heeft en die zijn er veel in de zomer. Het lijkt me niet dat het katten zijn geweest, aangezien die alleen in de winter of op koude dagen onder je auto gaan liggen en ik geloof niet dat het alarm daar al van af gaat, maar je weet nooit...
- elianmars
- 5th Gear member
Laat de wagen even uitlezen, dan komt er hoogstwaarschijnlijk wel uit waar de alarmmelding vandaan komt.
Edit: ik zie dat je dat al hebt gedaan....
Edit: ik zie dat je dat al hebt gedaan....
Laatst gewijzigd door elianmars op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- Starter
Probeer eens het alarm tijdelijk uit te schakelen, met de 'veerboot' stand:
Schakel motor uit, sleutel uit contact
Blijf in de auto zitten, deuren gesloten houden, en vergrendel alle deuren met de bediening in de linker deur.
Hou de vergrendelknop ingedrukt totdat de sloten weer ontgrendelen, dit is de bevestiging dat het alarm wordt afgeschakeld.
Stap uit en sluit auto af.
Totdat de auto weer wordt gestart is het alarm nu uitgeschakeld.
Schakel motor uit, sleutel uit contact
Blijf in de auto zitten, deuren gesloten houden, en vergrendel alle deuren met de bediening in de linker deur.
Hou de vergrendelknop ingedrukt totdat de sloten weer ontgrendelen, dit is de bevestiging dat het alarm wordt afgeschakeld.
Stap uit en sluit auto af.
Totdat de auto weer wordt gestart is het alarm nu uitgeschakeld.