Lage dieseldruk

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@MarioC70: Hij heeft het juist druk en ik ben er (zeker tot nu toe) tevreden over. Ik vind de theorie over het koelen ook bedenkelijk, daarom wil ik een aantal logisch te nemen stappen hebben, alvorens ik eventueel een brandstofpomp laat vervangen.

Stap 1 heb ik inmiddels genomen: injectoren cleaner zit nu in de tank.

Iemand een idee wat stap 2 (en/of 3) zou moeten zijn?
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Buurtje schreef: @MarioC70: Hij heeft het juist druk en ik ben er (zeker tot nu toe) tevreden over. Ik vind de theorie over het koelen ook bedenkelijk, daarom wil ik een aantal logisch te nemen stappen hebben, alvorens ik eventueel een brandstofpomp laat vervangen.

Stap 1 heb ik inmiddels genomen: injectoren cleaner zit nu in de tank.

Iemand een idee wat stap 2 (en/of 3) zou moeten zijn?
Zoals je kunt lezen in dit topic is het brandstoffilter vaak de oorzaak. Lijkt mij een goede kandidaat vooor stap 2.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Thnx, IkeV70. Het brandstoffilter is met de vorige beurt al vervangen (en zit er nu dus nog geen 15.000 Km in). Die vink ik dus alvast af.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Uit laten lezen,misschien de brandstofdruksensor op de commonrail pomp stuk?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

Ik zou toch het brandstoffilter even vervangen. Je hoeft maar 1 keer slechte brandstof / restjes hebben getankt of de tank mogelijk een keer flink leeg gereden te hebben om je filter volledig te kunnen verstoppen.

Klusje is zo gedaan en voor de kosten hoef je het niet te laten, ongeveer € 12.

Kun je die in ieder geval ook uitsluiten voor je de totale pomp gaat vervangen.
Volvo XC60 My17
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@DieselV70: Thnx voor de tip. Dat ga ik dan zeker even doen. Maar eerst vakantie :)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Eerst vakantie? Man, haal een filtertje, draai dat ding los en zet de nieuwe er onder. Dat is binnen 5 minuten klaar!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29552
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het mag ook niet teveel moeite en tijd kosten om het filter te vervangen, nee hoor eerst op vakantie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Heb je ook gelijk in. Dat filter zit immers helemaal bij het rechter achterwiel en zit handvast gedraaid. Daar moet je wel even voor op de knieën en wat kracht zetten, bovendien moet er een bakje onder om 0,3 ltr diesel op te vangen en stinken je handen nadien naar diesel. Best wel veel werk en gesmeer, eerst op vakantie!! :D O-)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

V70/2.4D/2003 schreef: Heb je ook gelijk in. Dat filter zit immers helemaal bij het rechter achterwiel en zit handvast gedraaid. Daar moet je wel even voor op de knieën en wat kracht zetten, bovendien moet er een bakje onder om 0,3 ltr diesel op te vangen en stinken je handen nadien naar diesel. Best wel veel werk en gesmeer, eerst op vakantie!! :D O-)
Uit ervaring kan ik je inmiddels vertellen dat dat flink kan tegenvallen. Filterhuis kan muurvast zitten en je kunt er niet echt lekker bij om met gereedschap dat ding los te krijgen.

Maar natuurlijk eerst lekker op vakantie en dan maar hopen dat je niet in de file (en de noodloop) gaat. Lijkt me trouwens wel weer een belevenis in de bergen (en dan nog het liefst met caravan).
Als het filter wel de boosdoener is, heb je zelfs kans dat de noodloop nog veel eerder komt. In de vakantie vraag je vaak toch wat meer van de motor. :'(
Volvo XC60 My17
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Sjongejonge wat een vooroordelen allemaal weer hier. Misschien gaat de topic starter wel met het vliegtuig op valkantie, en heeft hij even geen tijd om het filter te vervangen. En degenen die het zelf wel eens gedaan hebben kunnen beamen dat het vies tegen kan vallen om het filter eventjes te vervangen. Ik geloof niet dat Buurtje met dit soort opmerkingen geholpen is :'(
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Turbotom
2nd Gear member
Berichten: 170
Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
Locatie: Zuid-Holland

Kan inderdaad nog een lastige klus zijn als je niet over het specifieke Volvo gereedschap beschikt........

Tom
Gebruikersavatar
Taranis
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 16.12.2006 - 13:46
Locatie: Goes

Of degene die het filter vorige keer vervangen heeft, heeft het huis scheef terug gedraaid. Zonder specifiek Volvo tooltje, kun je het dan vergeten.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

Buurtje schreef: EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.
Mijn excuses,

Zat even vastgeroest in mijn eigen gewoontes. De tijd dat mijn Volvo meer dan twee dagen achter elkaar niet gebruikt is kan ik me niet meer herinneren.
(en de tijd dat ik met het vliegtuig op vakantie ging trouwens ook niet meer)

Ik hoop voor je dat het probleem snel weet op te lossen.
Volvo XC60 My17
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

Buurtje schreef: EdRaket heeft het helemaal bij het juiste eind: ik was met het vliegtuig op vakantie.
Ik heb geen Volvo-tools en bovendien zeer weinig tijd om 'even' zo'n klusje te doen.
Ik ga het binnenkort laten doen vrees ik.
Mijn excuses,

Zat even vastgeroest in mijn eigen gewoontes. De tijd dat mijn Volvo meer dan twee dagen achter elkaar niet gebruikt is kan ik me niet meer herinneren.
(en de tijd dat ik met het vliegtuig op vakantie ging trouwens ook niet meer)

Ik hoop voor je dat het probleem snel weet op te lossen.
Volvo XC60 My17
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Excuses uiteraard aanvaard :) Ik kon wel lachen om de reacties, omdat het inderdaad leek alsof ik eerst even 3000km ging rijden en me dan pas druk maken om het probleem.

Anyway, gister het weer nieuwe problemen erbij gekregen. Ik som ze even op (in order of appearance):
- af en toe (met name in file) Noodloop: motormanagement service vereist. Geconstateerd is dat de dieseldruk te laag is (geweest)
- Radio valt dan (en soms ook op andere momenten) uit, zodat ik de code moet invoeren (die ik inmiddels uit mijn hoofd weet.
- Gister kwam de foutmelding: Laadsysteem service vereist. Dit gebeurde bij het optrekken bij een stoplicht. Motor viel ook uit. HEt leek alsof ik niet fatsoenlijk kon koppelen en de snel was. Uiteindelijk ben ik maar steeds met veel toeren gaan wegrijden. Toen lukte het wel.

Ik ga zo de garage bellen. In ieder geval (naast het laatstgenoemde probleem) wil ik het volgende gedaan hebben:
- brandstoffilter vervangen
- injectorcleaner toevoegen
- sensor (commonrail druk) meten/vervangen
- drukventiel commonrail checken/ rubbertjes vervangen

Wat ik wil voorkomen is dat ik gelijk het hele drukventiel moet vervangen en al helemaal dat ik brandstofpomp moet laten vervangen (lijkt me voor zover ik hier lees op het forum) ook niet het euvel.

Pfff, geen zin in nog. Ik houd jullie op de hoogte
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
staaf
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

Batterij en of alternator aan zijn eind? massaprobleem?
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Vandaag eind van de dag door laten meten: 11.4 Volt bij draaiende motor.
Dat betekent dus dat de accu niet bijlaadt en er dus een andere dynamo op moet.

Weet iemand of er gereviseerde dynamo's te koop zijn? En of het prijsverschil met nieuw noemenswaardig is?
Ik vrees namelijk dat ik weer redelijk aan de beurt ben :(
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Buurtje schreef: Vandaag eind van de dag door laten meten: 11.4 Volt bij draaiende motor.
Dat betekent dus dat de accu niet bijlaadt en er dus een andere dynamo op moet.

Weet iemand of er gereviseerde dynamo's te koop zijn? En of het prijsverschil met nieuw noemenswaardig is?
Ik vrees namelijk dat ik weer redelijk aan de beurt ben :(
Ligt eraan wat er op zit
120,140 of 160 amp dynamo,
De goedkoopste is 195 euro..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”