Even voorstellen en geluk gewenst met het 10 jarig jubileum van dit forum.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
HP4VOLVO
2nd Gear member

Als trotse bezitter van een gloednieuwe Volvo V40 D2, heb ik mij aangemeld bij dit forum wat zojuist op 9 september haar 10 jarig jubileum heeft gevierd. Ben van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!

De gegevens van mijn Volvo zijn:
V40 D2 Momentum
Kleur Bright Silver Metallic
Business Pack Connect
Bekleding T-TEC Textiel zwart/blond(P520)
Noodreservewiel,verwarmbare voorruit, laadvloer twee niveaus, afneembare trekhaak.

Afgelopen donderdagmiddag heb ik de auto opgehaald en nu op dinsdagmiddag de 1000 km al gepasseerd!
Ik ben onder de indruk van de kwaliteit, zitconfort en rijeigenschappen. Echt een super auto!!

Ik heb nog een vraag aan het forum hoe ik het deel onder mijn forum naam kan aanpassen?
Het zal er ongetwijfeld ergens staan maar ik heb het niet kunnen vinden.
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Welkom! De term 'Starter" kun je aanpassen door snel lekker actief berichten te plaatsen :) De rest kun je aanpassing in Mijn Dashboard, rechts bovenin
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
lint
Geartronic member

Welkom.
veel plezier met de V40, waarom een D2 en geen D4?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
HP4VOLVO
2nd Gear member

@Walter,
Dank je wel voor je uitleg, ga zeker oefenen om met behulp van dashboard mijn profiel aan te passen.
@lint,
Dank je wel voor je reactie.
Auto is particulier aangeschaft, mijn vorige auto was een Fiat Punto diesel Multijet. Deze Volvo is voor mij al een enorme sprong vooruit met 25% meer koppel.
Een Volvo V40 D4 viel buiten mijn budget. Rekening houdend met het feit dat voor mijn Eriba caravan de eerder genoemde Fiat al sterk genoeg was, verwacht ik dat met deze Volvo gezien het extra koppel het trekken van deze caravan helemaal geen probleem zal zijn.
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
pimko
1st Gear member

Ik snap je keuze voor de D2, maar verbaas me over de opmerking
'Rekening houdend met het feit dat voor mijn Eriba caravan de eerder genoemde Fiat al sterk genoeg was, verwacht ik dat met deze Volvo gezien het extra koppel het trekken van deze caravan helemaal geen probleem zal zijn.'
Dit suggereert dat je erop gokt dat het wel goed zit. Dit is dan wel een redelijk veilige gok met veel voorinformatie, maar waar het het beste aan af te lezen is, is de wettelijke maximale trekmassa van de auto. Want al kan hij in praktijk 3000 kilo trekken, als op je kentekenbewijs staat dat hij maar 1500 mag trekken heb je wel een probleem als bij een controle blijkt dat je een wagen van 2000 kilo achter de auto hebt hangen.
HP4VOLVO
2nd Gear member

Beste pimko,
Dank je wel voor je reactie. Mijn opmerking dat ik verwacht dat de Volvo V40 D2 sterk genoeg is baseer ik op het feit dat mijn vorige auto een maximum koppel had van 200 Nm terwijl mijn nieuwe V40 een koppel heeft van 270 Nm. Met mijn vorige auto vorig jaar en dit jaar respectievelijk Noorwegen en Zweden met de caravan bezocht en geen enkel trekkracht probleem ondervonden. Mijn vorige auto mocht 1000 kg trekken en deze V40 1300 kg. Rekening houdend met het maximale gewicht van de Eriba caravan van 900 kg verwacht ik geen probleem.
Zoals je schrijft heb ik inderdaad veel voorinformatie gedaan. Een mogelijke tip voor leden die met een caravan op pad gaan is de site www.caravantrekker.nl een aanrader!
Op deze site kan je zowel de auto (model etc) als de caravan ( model) selecteren en gratis te laten berekenen of jouw combinatie ( auto en caravan) een goede combinatie zal zijn.
heftruck
2nd Gear member

Mooie sportieve wagen op je 63e :) ga je ook nog foto's van je aanwinst uploaden?
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
pimko
1st Gear member

HP4VOLVO schreef: Beste pimko,
Dank je wel voor je reactie. Mijn opmerking dat ik verwacht dat de Volvo V40 D2 sterk genoeg is baseer ik op het feit dat mijn vorige auto een maximum koppel had van 200 Nm terwijl mijn nieuwe V40 een koppel heeft van 270 Nm. Met mijn vorige auto vorig jaar en dit jaar respectievelijk Noorwegen en Zweden met de caravan bezocht en geen enkel trekkracht probleem ondervonden. Mijn vorige auto mocht 1000 kg trekken en deze V40 1300 kg. Rekening houdend met het maximale gewicht van de Eriba caravan van 900 kg verwacht ik geen probleem.
Zoals je schrijft heb ik inderdaad veel voorinformatie gedaan. Een mogelijke tip voor leden die met een caravan op pad gaan is de site www.caravantrekker.nl een aanrader!
Op deze site kan je zowel de auto (model etc) als de caravan ( model) selecteren en gratis te laten berekenen of jouw combinatie ( auto en caravan) een goede combinatie zal zijn.

Goed verhaal. De meeste (verstandige) caravanrijders doen dat wel, maar er zijn ook genoeg mensen die er makkelijker over denken.
HP4VOLVO
2nd Gear member

Beste heftruck,
Dank je wel voor je bericht, ik ben nog aan het onderzoeken hoe ik een foto kan uploaden.
Ik zie onderaan je bericht dat je een dijk van een auto hebt besteld, ik hoop dat hij snel kan worden geleverd.
Zoals zoveel leden duurt het wachten op je nieuwe auto altijd veel te lang.
De door je bestelde optie verwarmbare voorruit zal je zeker bevallen, ik heb die optie ook, s'morgens even de voorruit verwarming aan en binnen een 100 meter is je voorruit weer helder en geeft de Volvo aan dat de verwarming weer is uitgeschakeld. Ik ben nog elke dag onder de indruk van de mogelijkheden van de Volvo.
Sterkte met wachten!
heftruck
2nd Gear member

HP4VOLVO schreef: Beste heftruck,
Dank je wel voor je bericht, ik ben nog aan het onderzoeken hoe ik een foto kan uploaden.
Ik zie onderaan je bericht dat je een dijk van een auto hebt besteld, ik hoop dat hij snel kan worden geleverd.
Zoals zoveel leden duurt het wachten op je nieuwe auto altijd veel te lang.
De door je bestelde optie verwarmbare voorruit zal je zeker bevallen, ik heb die optie ook, s'morgens even de voorruit verwarming aan en binnen een 100 meter is je voorruit weer helder en geeft de Volvo aan dat de verwarming weer is uitgeschakeld. Ik ben nog elke dag onder de indruk van de mogelijkheden van de Volvo.
Sterkte met wachten!
Mooi dat de verwarmbare voorruit bevalt! Ik heb echt een hekel aan krabben en aangeslagen ruiten dus deze optie moest ik gewoon hebben :) het wachten duurt inderdaad erg lang haha maarja eind oktober is hij binnen
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
Plaats reactie

Terug naar “V40”