Hey allemaal, graag wilde ik mijzelf en mijn nieuwe aanwinst even voorstellen:
Klaas Korf uit Urk, eigenaar van Korf KB Kathodische Bescherming. Binnen de zaak rijden we allemaal Transporters/Caddy en nu 1 nieuwe Sprinter, op deze Sprinter kon ik onze "oude" bus knap inruilen. Deze bus gebruikte ik voornamelijk om een beetje over het dorp te rijden, klant bezoeken te doen etc.
Nu was ik eigenlijk op zoek naar een E34 5 serie ouder dan 15 jaar. Maar ik lipe uiteindelijk tegen een zwarte S70 T5 aan die hier bij de lokale autoboer te koop stond. En voor een zeer zacht prijsje ( € 1600 ).
Na een weekje wikken en wegen heb ik hem afgelopen vrijdag toch maar opgehaald. Auto netjes op de zaak gezet en betaal dus maar een paar tientjes bijtelling p/m
In eerste instantie werd ik verliefd op het feit dat het beest heel niet netjes was, en dat wilde ik ook, een oud beestje om lekker te knallen. Bekleding binnen is alcantara en in de bestuurdersstoel zitten een paar flinke gaten. Tijdens de proefrit merkte ik dat de automaat nog heel soepel loopt en oppakt. Maar dat geluid..... eigenlijk wist ik toen al dat ik deze wilde hebben.
Minpunten:
* Olielekkage, olielekkage, olielekkage. Het is gewoonweg een olieboot.. Hij perst olie uit de peilstok koker eruit, bij de turbo retour slang lekt er, de kop lekt waarschijnlijk ook.
* Er rammelt rechtsvoor iets, maar we ( ik en Autobedrijf Pul ) kunnen niks vinden in de ophanging of aandrijving. Toch is het heel vervelend.
* Als ik de S70 vanuit lage toeren echt op zijn barst geef blaast ie er olie uit ( blauwe rook) . Bij rustig rijden is dit niet het geval.
Gister een mooie rit gemaakt van ongeveer 300 km. Heerlijke reisauto, over zandwegen en al gereden.
Gegegevens:
2.3 T5
03-1997
338.000 km
Zwart, Automaat, Alcantara.
Wishlist:
- Zwarte R-line verlgen
- Nieuw uitlaatsysteem
- Olielekkage stoppen ( ben ik al mee bezig )
Groeten,
Klaas Korf
Voorstellen: S70 T5 `97
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
welkom! En wellicht is het verstandig de carterventilatie te reinigen, dat zal al een stuk schelen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Contacteer:
Thanks!
Aanstaande maandag breng ik de Volvo naar de garage en zal dit ook even meegeven.
Ding staat nu te lekken op de oprit, daar wordt ik ook niet erg blij van.
Maar dat wist ik van tevoren en ben bereid om wat tijd en geld erin te steken.
Aanstaande maandag breng ik de Volvo naar de garage en zal dit ook even meegeven.
Ding staat nu te lekken op de oprit, daar wordt ik ook niet erg blij van.
Maar dat wist ik van tevoren en ben bereid om wat tijd en geld erin te steken.
Laatst gewijzigd door KorfT5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Contacteer:
En hups..... rijd een van de werknemers een rechter achter deur aan poeier...... Bad Luck...
Laat hem volgende week repareren, kan die direct gepoetst worden en roestplekjes bijwerken.
Ding begint aardig aan me te kleven
Laat hem volgende week repareren, kan die direct gepoetst worden en roestplekjes bijwerken.
Ding begint aardig aan me te kleven

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Starter
- Contacteer:
Net contact gehad met de garage:
- Carterontluchting zat inderdaad verstopt, is schoongemaakt en hersteld.
Enkel blijkt nu dat de turbo aan zijn eindje is..
Wat zal ik doen? andere turbo kopen of nog even doorrijden en dan van de hand doen.
Kostenopgaaf voor aanschaf nieuwe turbo en montage: 1100,-
En dat voor een auto van € 1600,-..........
- Carterontluchting zat inderdaad verstopt, is schoongemaakt en hersteld.
Enkel blijkt nu dat de turbo aan zijn eindje is..
Wat zal ik doen? andere turbo kopen of nog even doorrijden en dan van de hand doen.
Kostenopgaaf voor aanschaf nieuwe turbo en montage: 1100,-
En dat voor een auto van € 1600,-..........
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
of een goede gebruikte, die is ook nog wel te vinden. Vaak is er nog wel iemand die wil helpen met de montage. Vraag anders eens op het 850 forum
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- Starter
- Contacteer:
Heeft iemand een adres waar ik terecht kan voor een gebruikte turbo?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn blog
-
- Starter
- Contacteer:
Hoera!
Olielekkage is gestopt. Het overmatige roken onder zware belasting ook. Waarschijnlijk de carterontluchting geweest, dus bedankt voor de tip!
Daarnaast zit er een nieuwe deur in, en heb ik wat spuitwerk laten doen. Op de sloop een paar nieuwe roosters voor in de voorbumper opgezocht en zo nog wat nieuwere onderdeeltjes voor interieur en motor.
Volgende dat ik wil aanpakken:
- besturing, piept en kraakt, gaat zwaar
- onderstel, waarschijnlijk een kapotte schokdemper RV, en wil over het algemeen een iets "zachtere vering"
Mocht iemand hier nog advies voor hebben hoor ik het graag!
Mooie foto`s volgen snel.
Olielekkage is gestopt. Het overmatige roken onder zware belasting ook. Waarschijnlijk de carterontluchting geweest, dus bedankt voor de tip!
Daarnaast zit er een nieuwe deur in, en heb ik wat spuitwerk laten doen. Op de sloop een paar nieuwe roosters voor in de voorbumper opgezocht en zo nog wat nieuwere onderdeeltjes voor interieur en motor.
Volgende dat ik wil aanpakken:
- besturing, piept en kraakt, gaat zwaar
- onderstel, waarschijnlijk een kapotte schokdemper RV, en wil over het algemeen een iets "zachtere vering"
Mocht iemand hier nog advies voor hebben hoor ik het graag!
Mooie foto`s volgen snel.
Laatst gewijzigd door KorfT5 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- cees klumper
- 4th Gear member
Als de carterventilatie verstopt zat is de kans groot dat er een paar pakkingen uitgedrukt zijn, op de kop (niet zoveel werk) en, als ik het goed heb begrepen, als je pech hebt ook onderin het blok, wat een hele klus is om te vervangen. Die carterventilatie wordt vaak verwaarloosd, ik ga die van mij binnenkort preventief vervangen/schoonmaken.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5