Hoi Volvo enthousiasten,
Nu, een week na aanschaf, nog eens een tweede keer goed onder mijn Volvo S 40 gekeken. Of ik toch nog zaken zie waar wat aan moet gebeuren. Alles zag er goed uit, op sommige plaatsen weinig vliegroest maar geen gebreken. Remleidingen, ook achter de benzinetank, goed, fuseekogelhoesen netjes. Uitlaat achter na de katalysator wel erg roestig.
Maar mijn vraag: waar letten jullie op met dit type auto's? Geven jullie de onderkant ook aandacht door middel van tectyl en inspectie? Wat kan aan de onderkant nog worden gedaan preventief om de boel knap te houden? Ik hoor het graag!
Groeten, Sergio
volvo S/ V40; de niet glimmende kant
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ik heb gewoon preventief mijn complete bodem laten tectyleren, roest of niet, gewoon doen, ook mijn wielkastranden gedaan. Voorkomen is beter dan oplossen. Wel valt me op dat bij de trekoog vaak roest optreed aan de achterzijde. Voor de rest zijn er niet echt roestproblemen bij deze auto's.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis