Even voorstellen: V40 D4 Ice-White Momentum besteld

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JMSBreda
1st Gear member

Na 8 jaar trouwe dienst wordt het nu toch echt tijd om afscheid van mijn V40 1.9D uit 2001. Ik zal mijn oude autootje gaan missen, maar hij begint nu de 500.000 km te naderen dus het wordt echt wel tijd voor iets nieuws.

Afgelopen weekend na enig onderhandelen een nieuwe V40 D4 besteld, het wordt mijn eerste echt nieuwe auto (zakelijk gekocht).

Het is uiteindelijk de volgende uitvoering geworden:
V40 D4 Momentum Business
614 Ice White
P520 Charcoal-Blond/ Charcoal
Business Pack Connect
Panoramisch Dak
Afneembare trekhaak
Hij wordt geleverd met de zwarte R-Design 16" wielen

Ergens volgend jaar koop ik nog wel een setje 17" denk ik, ik vond het voor nu wel even mooi genoeg.

Gr. Jurgen
V40 D4 Momentum, ICE White, business pack connect, sunroof
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat wordt een waardige opvolger je oude V40, sterkte met het wachten op de nieuwe V40.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
heftruck
2nd Gear member

leuke configuratie :) wat is de verwachtte levertijd?
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
JMSBreda
1st Gear member

Als levertijd wordt 8 a 9 weken aangegeven. Dat wordt dus ongeveer half November....lang wachten dus :(
heftruck
2nd Gear member

JMSBreda schreef: Als levertijd wordt 8 a 9 weken aangegeven. Dat wordt dus ongeveer half November....lang wachten dus :(
Ja idd dat is erg lang wachten :( ik heb hem 4 september besteld en hij wordt eind oktober geleverd gelukkig, 7 weken levertijd valt nog mee
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
cstruik
2nd Gear member

Mooie config, super kleur!
Huidige auto: Volvo V40 D4 R-Design Ice White; BusinessPack Connect, R-Design Plus; IntelliSafe Pro; Luxury Line; 18" Ixion II; Privacy Glass; 12v aansluiting kofferbak; Zwarte spiegelkappen.
JMSBreda
1st Gear member

cstruik schreef: Mooie config, super kleur!
Ja nog wel even zitten twijfelen qua kleur, maar uiteindelijk vond ik wit toch het mooist, zeker in combinatie met het zwarte panoramadak.
In Zwart kom ik ze wel heel vaak tegen, dus zat eerst aan Osmium Grey of Ice White te denken. En voor de kosten van de metallic kleur koop je al bijna het panorama dak :-) dus uiteindelijk is het wit geworden.
heftruck
2nd Gear member

JMSBreda schreef:
cstruik schreef: Mooie config, super kleur!
Ja nog wel even zitten twijfelen qua kleur, maar uiteindelijk vond ik wit toch het mooist, zeker in combinatie met het zwarte panoramadak.
In Zwart kom ik ze wel heel vaak tegen, dus zat eerst aan Osmium Grey of Ice White te denken. En voor de kosten van de metallic kleur koop je al bijna het panorama dak :-) dus uiteindelijk is het wit geworden.
groot gelijk! Ik zou ook eerder een panoramadak gekozen hebben ipv metallic lak maar bij mijn werk is metallic lak verplicht in verband met steenschade en krasjes
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

heftruck schreef: groot gelijk! Ik zou ook eerder een panoramadak gekozen hebben ipv metallic lak maar bij mijn werk is metallic lak verplicht in verband met steenschade en krasjes
o.O Steenslag is makkelijker weg te werken op een witte auto lijkt me. Metallic lak is echt een PITA om bij te werken. Ook bij schades is het veel duurder omdat de hele zij/achter/voorkant gespoten moet worden ipv alleen 1 paneel.

Particulier is de keuze voor een niet-metallic lak wel te begrijpen, in de lease kost het alleen bijtelling want vaak is de leaseprijs voor een metallic lak even duur dan zonder door de hogere inruilwaarde.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
V50 R
6th Gear member

Steenslag bij de ice white laat zwarte putjes achter. Vorige C30 was ice white en de steenslag was toch wel goed zichtbaar na 140k. En de auto werd altijd met de hand gewassen en met de Dap in de sealant gezet. Onder de witte lak zit een soort donkere laag. En door de non metallic is de lak toch wat kwetsbaarder, vind het nog steeds een erg gave kleur, maar heb dit keer voor metallic gekozen.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
heftruck
2nd Gear member

V50 R schreef: Steenslag bij de ice white laat zwarte putjes achter. Vorige C30 was ice white en de steenslag was toch wel goed zichtbaar na 140k. En de auto werd altijd met de hand gewassen en met de Dap in de sealant gezet. Onder de witte lak zit een soort donkere laag. En door de non metallic is de lak toch wat kwetsbaarder, vind het nog steeds een erg gave kleur, maar heb dit keer voor metallic gekozen.
gaat een witte kleur ook niet verkleuren na vele jaren? Dat je een soort van wit/geel-achtige kleur krijgt?
V50 R
6th Gear member

Kleur bleef an sich vrij aardig, alleen bij de brandstoftank zat wat gele verkleuring. Ik polijste de wagen regelmatig en dat scheelde een hoop.
JMSBreda
1st Gear member

Ik heb nu nog een gele V40 uit 2001, die is in de loop der jaren wel een paar tintjes lichter (valer) geworden. Bij rode auto's zie je dat ook wel vaak, maar bij witte?
Steenslag zal je wel zien ja, maar ja dat zie je ook wel bij metallic auto's. We zullen wel zien, een keertje de voorbumper overspuiten na een paar jaar zal ook geen kapitaal kosten:)
Laatst gewijzigd door JMSBreda op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “V40”