Screenshot als bewijs:

Hm, missschien. Maar de weergave in de app gaat in elk geval over heel veel kilometers, veel meer dan weergave van gemiddeld verbruik in de auto zelf. De app toont bij mij al 30000 km ongeveer hetzelfde gemiddelde verbruik (en gemiddelde snelheid)RichieB schreef: Dat bewijst niets. Het gemiddelde wordt door de auto helaas slechts uitgerekend over de laatst gereden kilometers.
Mijn post heeft iets meer waarde dan enkel doorgeven van het gemiddelde.RichieB schreef: Dat bewijst niets. Het gemiddelde wordt door de auto helaas slechts uitgerekend over de laatst gereden kilometers.
Ik weet wel wat je bedoelt, en ik zie dat ook in mijn auto, maar niet in de app.RichieB schreef: Dan rij je heel regelmatig en constant. Als je opeens flink buiten je patroon gaat, bijv. veel kilometers zonder te laden, of juist een lange periode met bijna alleen maar elektrische KMs dan zie je dat het gemiddelde verbruik omhoog/omlaag schiet. Veel sneller dan mogelijk is als het gemiddelde over alle KMs zou zijn berekend.
Dat heb ik ook gemerkt. De trips naar Zuid-Duitsland (langdurig hoog verbruik, amper laden) zijn funest voor het "berekende" gemiddelde. Volgens VOC zit je dan zomaar op meer dan 5l/100km, terwijl het gemiddelde slechts een paar tienden omhoog gaat (narekenen met brandstofbonnen).RichieB schreef: Dan rij je heel regelmatig en constant. Als je opeens flink buiten je patroon gaat, bijv. veel kilometers zonder te laden, of juist een lange periode met bijna alleen maar elektrische KMs dan zie je dat het gemiddelde verbruik omhoog/omlaag schiet. Veel sneller dan mogelijk is als het gemiddelde over alle KMs zou zijn berekend.
VoiláX4er0 schreef:Mijn post heeft iets meer waarde dan enkel doorgeven van het gemiddelde.RichieB schreef: Dat bewijst niets. Het gemiddelde wordt door de auto helaas slechts uitgerekend over de laatst gereden kilometers.
Oftewel; pictures or you're full of s#@t!![]()
Mijn geplaatste afbeeldingen zeggen daarom ook weinig...RichieB schreef: Dan rij je heel regelmatig en constant. Als je opeens flink buiten je patroon gaat, bijv. veel kilometers zonder te laden, of juist een lange periode met bijna alleen maar elektrische KMs dan zie je dat het gemiddelde verbruik omhoog/omlaag schiet. Veel sneller dan mogelijk is als het gemiddelde over alle KMs zou zijn berekend.