Voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
Filmpje:
Uitleg:
Ik kan dit in elk geval niet apart aanvinken op de optielijst. Dus is dit standaard? Of bij welk pakket zit dit?De nieuwe Active High Beam-technologie van de Volvo V40 helpt de bestuurder om het grootlicht efficiënter te gebruiken. Het systeem biedt de mogelijkheid om automatisch en op het juiste moment te schakelen tussen dimlicht en grootlicht. De technologie maakt gebruik van een naar voren gerichte camera met geavanceerde beeldverwerking om de bestuurder in het donker het best mogelijke zicht te bieden. De camera houdt andere voertuigen en hun achterlichten en koplampen in de gaten. Geavanceerde beeldverwerkingssoftware analyseert de gegevens en biedt informatie over de positie en de rijrichting van het overige verkeer. Deze berekening dient als basis voor de automatische selectie tussen dim- en grootlicht.
Ik vermoed dat dit bij het "Advanced Safety Pack" zit (zo heet het in België, lijkt me hetzelfde als "Intellisafe Pro Line" in NL?). Dit bevat reds BLIS, Lane Departure Warning, Driver Alert Control, Collission Warning met Pedestrian Detection, Full Autobrake, Adaptive Cruise Control.
Of zit het bij de Xenon lampen met adaptieve bochtverlichting?