Vanmorgen eindelijk even tijd gehad om het slot van de passagiersdeur te vervangen.
Ik had op het bouwjaar van de auto een ander slot besteld, je hebt namelijk een versie met een groen en met een blauw huis. Nu stond er bij 2007 een groen huis en wat kwam er uit mijn deur:
Behalve dat er 1 pinnetje minder in de stekkerverbinding zit heb ik geen verschil gezien en het groene slot gewoon gemonteerd.
Alles werkt keurig netjes dus helemaal prima
Nog even snel hoe ik het heb gedaan:
- Deurbekleding eraf gehaald en alle stekkers los
- De soort weerbescherming (?) in de deur voorzichtig los getrokken zodat het raammechanisme zichtbaar wordt en je bij het slot kan
- Popnagel onderaan de deur uitgeboord om het raammechanisme te kunnen bewegen zodat het slot er uit is te halen
- Voor zover mogelijk alle kabeltjes en pennetje dat in de deur omhoog komt los gemaakt
- De 3 torx (30) schroeven losgeschroefd
- Slot met enig beleid de deur uit gekregen en de stekker die ik nog had laten zitten los gemaakt-
- Stekker in het nieuwe slot erin en de pennetjes weer op z'n plek
- Slot vast geschroefd
- Boutje met moertje in het raammechanisme aangezien mijn popnageltang geen passende popnagel kon hebben
- Weerbescherming terug op z'n plek
- Deurpaneel weer aangesloten en op zijn plek gehangen
- Testen!
Overigens wel handig om te weten, achter (!!) het slot zit nog een verbinding die verbonden is met je deurklink aan de buitenkant van de deur.
Ik had hem eerst even niet door, dus voor je te hard aan het slot gaat trekken die niet vergeten los te maken.
Heb het klusje zelf in goed 3 kwartier gedaan dus dat is prima zelf te doen