Hij is reeds besteld en toch wordt het een dieseltje,
Ik ken de problemen van de roetfilter en egr.... zoals ik al zei zal het voornamelijk zijn voor andere ritten dan naar het werk en terug (fiets is vele voordeliger, gezonder en goedkoper)
wanneer ik verdere afstanden ga doen dan werkverkeer, dan pas komt hij uit de garage.....
Heb lang getwijfeld en met de verkoper en mechaniekers erover gehad, inderdaad, als je ermee rijdt moet je zien dat de motor warmgereden wordt (op een normale manier)....
regelmatig eens de roetfilter uitblazen (autostrade even doorduwen dus) en bij aankomst een minuutje laten nadraaien voor de turbo.
Nu mijn huidige wagen is een volvo V40 2.0D en heb nog geen problemen gekend omdat het een diesel is, toen ik hem kocht was het een tweedehandsje van 7 jaar met maar 44000km op de teller.
(niet gefoefeld!)
en nu staat er al een 155000 op (3jaar later dan aankoop)
Mijn vader presteerd hetzelfde met een peugeot, 1.6D 7jaar oud, en net aan de 60000km.....
eigenlijk komt het erop neer dat deze wagen in de week meer stil zal staan dan rijden.... maar ik kon deze aanbieding niet laten liggen....
het enige verschil tov de benzine hier in België is de aankoop aan de pomp.... scheelt ongeveer €,60/liter en het verbruik ligt gemiddeld 2 liter hoger...
Nu gezien het woonwerk verkeer minder is wil dit niet zeggen dat ik niet aan mijn 20000km/jaar kom, ik rijdt veel rond in de weekends en dergelijke....
vandaar mijn keuze... hoop dat dit meer licht in de duisternis schept?
maar, nu heb ik nog nergens iets gevonden/ gelezen wat nu eigenlijk deze sensus connect high performance sound met 7" scherm precies inhoud?
Is dit nu de versie met 8 of 10 luidsprekers? is dit met adaptief dashbord etc... (eigenlijk weet ik verassend weinig over de auto die ik ga kopen..

..)
Maar het is een volvo met veel opties voor weinig geld....