Powerflush

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26902
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

TPR Powerflush zit meer bij jou in de buurt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Even mijn stukje van de vorige pagina d´r bij.

Kijk Ter Aar is een uur rijden, ach ja gedeeltelijk in de buurt zullen we maar zeggen.
Hij rekent er 300eu voor.
Maar wat vind mijn dealer hier van ik bedoel hoe zou hij dit aanpakken, kunnen ze het uberhaupt zelf?

Zo dit topic even een schopje.

En heren wat zal ik doen?
Mijn V D5 automaat is vanaf 0km bij een drietal verschillende dealers in onderhoud geweest, waarvan de laatste ton bij dezelfde.
Zelf heb ik inmiddels 75dkm met deze topper gereden.

Mijn v nog maar 260dkm gereden heeft naar mijn idee nog nooit een oliewissel van de bak gehad, tenminste dat denk ik...
Wat zegt volvo eigenlijk zelf?
Zal ik mijn advieseur vragen om het domweg maar te gaan doen.
Hij moet met deze km stand straks een beurt met apk (november)
Is het verstandig om het bij een dealer te doen, of moet ik bij een specialist zijn (liefst Noord-Holland).
Enne wat kost het eigenlijk?

De V schakelt naar mijn idee niet slecht, tenminste dat denk ik, misschien denkt een ander daar heel anders over mijn 85er audi automaat schakeld anders maar ook heerlijk.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14342
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

W Stiff,
Gewoon een Powerflush doen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Ik moet zeggen mijn Volvo al door de tijd drie keer geflusht en de resultaten zijn gewoon super.
Het rijcomfort neemt voelbaar toe, je voelt de bak veel minder schakelen en je je rijdt dus "rustiger".
Daarnaast neemt het risico af dat je bak schade oploopt door onvoldoende smering. Ik neem aan dat de Volvo dealer een ander prijsje heeft dan rechtstreeks bij de forum sponsoren!

Powerflush kan bij Gery en Obbe GS Powerflush Uden en Raymond van TPR Powerflush in het westen en dan nog Martin van Powerflush mmts-denekamp.nl die zijn werkplaats in Oldenzaal heeft.
Je zult er geen spijt van hebben.
Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

Ook mijn "nieuwe" V70 heeft een PowerFlush ondergaan in Uden. De automaatbak slipte me iets te veel totdat hij in de 4e versnelling in lock ging, dat resulteerde in gematigde prestaties onderin de toeren, niet iets wat je van een Diesel verwacht. Er werden veel toeren gemaakt maar echt vooruit ging hij niet door de slip in de koppelomvormer. Na de Flush waren de problemen meteen verholpen en het wordt me de dag beter, de automaat "bijt" nu veel beter waardoor je veel krachtiger optrekt. De koffie en ontvangst bij deze mensen is zoals iedereen al aangeeft helemaal prima, een prima adres voor het onderhoud van de Volvo met genoeg mensen met een berg ervaring aanwezig.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

In Utrecht zit tegenwoordig ook een Powerflush adres met een hagelnieuwe machine.
Bij Berkouwer van Breukelen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Rayleen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.06.2014 - 07:13

Beste forumgasten,

Vandaag 4 oktober ben ik naar Gery Slot geweest voor advies en het spoelen van mijn automaatbak v70 2.4t.
Reden was omdat de v70 steeds meer ging gebruiken en soms wat onregelmatig was in schakelen.

Na veel gelezen te hebben op diverse forums en ervaringen ben ook ik naar Uden gegaan om de veel belovende
GS Powerflush mee te maken. Ik moet zeggen dat ik een eerlijke en transparante uitleg kreeg over de werking van
vieze olie in een automaatbak. Na wat handelingen en het aansluiten van de spoelapparaat gingen de vele liters ATF
olie, conditioneer en reiniginsolie hun werk doen. Na een kleine 3 kwartier en een bak koffie inclusief proefrit en
opnieuw inlezen van de v70 met 305 euro lichter en zeker opgelucht vervolgde ik mijn reis terug naar Tiel.

Ik kon direct al merken dat de v70 sneller op pakten en toeren maakten ipv doorslippen of onregelmatig schakelen.
Kortom uitkijken voor de politie ivm de snelheid, je zit zo overal sneller in kilometers te rijden.

Maar ik heb nog 500 km te gaan wil echt alles zijn werk kunnen doen, advies van monteur was om weer over 80.000km
de bak weer te spoelen. Vooraf liet ik wel een rekening inzien van een vorige eigenaar dat dus destijds bij 40.000km
terug voordat ik de v70 kocht alleen de olie is vervangen door een garage. Conclusie was dus zeer donkere en vervuilde
ATF olie wat er uit kwam. Ik heb er zeker dus goed aangedaan om een afspraak te maken bij GS Powerflush te Uden.

Graag hoor ik ook andere ervaringen van volvo rijders die dit ook hebben uitgevoerd.

Mvg,
Raymond uit Tiel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1911
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Hier ook goede ervaring na flush in voorjaar.
Bak schakelde niet echt slecht, maar na 14 jaar (en 175.000 km) een keer de olie vervangen leek me sowieso wel goed.
Bak schakelt nu echt 99,99% onmerkbaar, super soepel en snel. Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"!

Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber! :devil:

N.m.m. het geld helemaal waard!
Ik heb er wel de originele minerale ATF-3309 olie in laten down i.p.v. de synthetische die op veel fora wordt aangeraden (en ook door GS i.i.g. níet wordt afgeraden, wat ik wel een beetje vreemd vind gezien de slechte ervaringen van mensen die dat wél in hun gewone, lees: niet-GT-bak, hebben gedaan) maar op diezelfde fora voor problemen schijnt te zorgen.

Gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Edwin schreef: Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"! Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber! :devil:
Heeft misschien ook te maken met dat de GT bak wordt gereset en zich gelijk je vlotte rijstijl aanleert? :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1911
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

ijsga schreef:
Edwin schreef: Ook alert met kickdowns ed, direct "actie"! Motorvermogen wordt naar mijn gevoel nu 100% omgezet in pure snelheid via het 225/45/17 Michelin rubber! :devil:
Heeft misschien ook te maken met dat de GT bak wordt gereset en zich gelijk je vlotte rijstijl aanleert? :)
Je bedoelt de adaptieve automaat? GT is volgens mij niet adaptief?
Dat resetten heb ik na de flush niets van gemerkt. Gedrag en manier van adaptieve werking is na flush niet anders als daarvoor. Adaptie past zich continue aan, rijd ik een paar gaspedaal beroeringen rustig, schakelt ie snel (+/- 2.500 rpm) op en accelereert puur op koppel.
Geef ik twee keer fel of vol gas dan is ie gelijk agressiever :ninja: en schakelt direct één verzet (of twee!) terug en trekt langer door.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Heb zelf een Geartronic in m’n V50 en volgens mij leert die wel van het baasje (als we dat met adapatief bedoelen). Maar zou het hoe en wat niet precies weten. Weet wel dat we wel eens een meningsverschil hebben. Zit ‘m dan met name in te snel terugschakelen naar mijn gevoel. Maar dat zal dan wel komen door wat ik daarvoor heb uitgespookt als ik jou zo hoor :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1911
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Oké, heb eerlijk gezegd geen idee hoor. Ik ging er altijd vanuit dat de GT niet adaptief hoefde te zijn omdat je daarmee zelf kunt schakelen en kiezen waardoor je als het ware de adaptie zelf regelt?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 608
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ja ik heb het ook laten doen. Volle tevredenheid.
Rij met 1350 kg zware caravan nu veel gemakkelijker de steile hellingen op in het buitenland :-)

En ook groeten uit Tiel :D
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 2055
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

die powerflush, wat valt er veel over te lezen en te leren.


Als eerste ben ik of beter gezegd mijn vriendin fiere eigenaar geworden van een XC70 2002.
266K op het blok, alle rekeningen zitten nog in het onderhoudsboekje en de enigste reden waarom hij werd van de hand gedaan was omdat zijn vrouw dan weer vond dat twee grote autos op hun leeftijd niet meer nodig waren en dat ze konden afslanken naar de nieuwe xc40. Als dat niet de perfecte uitleg is die je wil bij het kopen van een tweedehands. Nog te weten dat de auto te bezichtigen was naast het zwembad van zijn tandartspraktijk ... wel ik ben er blij mee!

Nu had ik voor aankoop al wat info gewonnen over de geartronic en over die fameuze powerflush.
ik heb het forum en zijn klein powerflush onderzoek nagelezen in een andere topic, alvast de prijs nagevraagd bij Gery slot van powerflush.nl. Maar nu we in Slovenie wonen had ik hier ook eens prijs nagevraagd bij enkele bedrijven waaronder de officiele volvo garage in Ljubljana.
die laatste bleek het meest nerveus als het gaat om het flushen van hun eigen motoren. Toen mijn vriendin belde en hen prijs en uitleg vroeg, kwamen ze met een wat twijfelend antwoord : als de bak bij 180 000 niet geflusht geweest is en je doet het nu bij 266k, dan kan het zijn dat de bak nadien niet meer draait zoals het hoeft en dat hij nadien zichzelf kapot zal draaien.

Leek mij een nogal vrij raar antwoord tov al deze postieve verslagen die ik al gelezen had over het flushen. Alsof je na een bepaald getal best alle troep in het blok laat zitten tot het dan sowieso eens vastloopt . . .

de prijs voor deze flush is nog steeds het voordeligst bij Gery slot, dus ik zou het enkel hier doen omwille van de auo zo snel mogelijk zijn beurt te geven ipv nog enkele maanden te wachten en bij deze hitte en in de bergen de bak wat te sparen. Maar als het toch kan, dan rijdt ik hem in december naar Nederland naar een man met volvo verstand :P altijd fijn.


wat denken jullie over de uitleg van de volvo garage ? weer wat flauwe kul om hun eigen te beschermen bij het onderhoud van een oudere wagen ?

mvg uit het snikheet slovenie
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”