V40 D4 4 cylinder 190pk of de D4 5 cylinder 177 pk automatic

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbie2
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
Locatie: Apeldoorn

Keuzes zijn soms moeilijk te maken.
Ik twijfel tussen een nieuwe V40 D4 4 cylinder lekker zuinig en zelf samen te stellen 8 weken levertijd of een V40 D4 5 cylinder met 177 Pk automatic en maar 55k welke natuurlijk een heerlijke roffel heeft en heerlijk schakelt en in 1 week leverbaar alleen is wel duurder in gebruik. Scheelt ongeveer 800 euro per jaar,
Emotie zegt 5 cylinder, verstand 4 cylinder. Keuzes.....
Wat is wijsheid ? :-)
Laatst gewijzigd door robbie2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Als je van die 800 euro niet hoeft wakker te liggen natuurlijk voor de 5 cilinder gaan :) Vind zelf de rijbeleving in een auto best heel belangrijk en een mooi motorgeluid en goede automaat draagt daar zeker aan bij.
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29575
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als de meerkosten van € 800 niet bezwaarlijk zijn altijd voor de D4 5 cilinder gaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
the taxman
3rd Gear member
Berichten: 264
Lid geworden op: 25.07.2007 - 17:50

nieuw, zelf samengesteld, fantastische motor, 800 euro per jaar
tja, geen keuze, altijd de nieuwe
2004-2007 V40 1.9D europa navigator sport roofrails trekhaak mistlampen 120.000km mee gereden
2007-2010 V50 1.6D Kinetic roofrails trekhaak mistlampen 67000 km mee gereden
2010-2013 V50 1.6 D edition 2 saville grey , alu roofrails, trekhaak, 17"; Pegasus, 78000 km mee gereden
2013-2014 XC70 D5 summum, black, trekhaak, en nog wat dingetjes 18" zal er totaal 40000 km mee rijden
2014- (2019?) v40 d4 business, ocean race Blue II, 17'portunus
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

De nieuwe natuurlijk.. Samenstellen naar smaak, de eerste kilometers en het geweldige nieuwe D4 biturbo blok. De vijfcilinder heeft alleen het geluid wat een grote pré is, maar de nieuwe generatie volvo motoren rijdt erg goed. Dus voor mij zou het een no brainer zijn.. :)
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

Komt heel binnenkort niet ook de nieuwe D4 met achttraps automaat beschikbaar?
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Die is er al!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

als het ook om een D4 automaat gaat dan zou ik kiezen voor de 8-traps. Heerlijke combi. En natuurlijk heeft een vijfcilinder een emotionele voorsprong maar die viercilinder D4 is een heerlijke motor die qua beleving echt niet onder doet
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4300
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Walter schreef: als het ook om een D4 automaat gaat dan zou ik kiezen voor de 8-traps. Heerlijke combi. En natuurlijk heeft een vijfcilinder een emotionele voorsprong maar die viercilinder D4 is een heerlijke motor die qua beleving echt niet onder doet
+1, na 15.000 km ervaring met deze combi in een V70 en na twee V70's met 5-cylinder diesel te hebben gehad. Gemiddeld echt verbruik ook 1,5l/100km lager, prestaties zeer vergelijkbaar in mijn beleving, de automaat is echt heel goed . Ben eigenlijk best in mijn nopjes met deze aandrijflijn, en fiscaal en qua verbruik scheelt het ook nog eens de spreekwoordelijke slok op een borrel. Dat de geluidsbeleving van het D5 blok wat beter scoort is waar, maar ook relatief : enerzijds is het motorgeluid van de D4 (in de V70 althans) blijkbaar minder of beter gedempt t.o.v. de D5, anderzijds wen je daar ook erg snel aan. Ik heb er alvast geen enkel probleem mee gehad.

Eigenlijk blijft dan enkel nog de duurzaamheid over, en die moeten we gewoon afwachten, daar is op dit moment weinig zinnigs over te zeggen.

Om terug te komen op de keuze van de TS : D5 ja, maar wat mij betreft liever niet met de "oude" geartronic als je weet hoe goed de nieuwe D4 met de nieuwe 8-traps automaat rijdt. En als een D4 automaat niet binnen het budget past, zou ik liever een D4 handgeschakeld nieuw configureren dan een gebruikte 5-cylinder met "oude" geartronic kopen.
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “V40”